اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز در گفتگو با شوشان:
عملکرد شهردار و معاونت های آن مهم تر از تغییرات در شهرداری است با این حال شاخص هایی را تعیین و به شهردار ارائه کردیم.

شوشان: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهواز در گفتگو با شوشان در واکنش به تغییر معاونت فرهنگی به  سازمان اظهار کرد: تغییر معاونت فرهنگی به سازمان حاصل نگاه قدیمی حاکم بر شهرداری ها مبنی بر حاشیه ای بودن فعالیت های فرهنگی در شهرداری ها است؛ در حالی که همه فعالیت های ما در شهر باید بر ارتقای کیفیت زندگی باشد که یک مقوله فرهنگی است.

 جاسم موسی پور با بیان این که ارائه خدمات بدون داشتن بازتاب فرهنگی، کاری بی نتیجه است، عنوان کرد: رضایت مردم و آرامش آن ها یک مقوله فرهنگی است و ما در کمیسیون فرهنگی با یادآوری جایگاه مسائل فرهنگی بر شهر، با حذف این معاونت مخالف هستیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به لزوم داشتن نگاه ویژه به مسائل فرهنگی در شهرداری ها گفت: حذف معاونت در راستای حداقلی نگاه کردن به مسائل فرهنگی است که نادرست است.

وی برخی از مشکلات تغییر معاونت به سازمان فرهنگی را برشمرد و اذعان داشت: هنوز مشخص نیست که ظرفیت سیاست گذاری پس از حذف معاونت فرهنگی توسط چه کسی انجام خواهد گرفت. همچنین اهتمام لازم در بودجه و موارد دیگر وجود نخواهد داشت که باعث تقلیل این معاونت در حد یک سازمان و پیمانکاری است که نگاه مناسبی نیست.

موسی پور با بیان این که معاونت فرهنگی باید سیاست گذاری و برنامه ریزی به روز داشته باشد، عنوان کرد: به دنبال حفظ این معاونت و ایجاد سازمان مختلف نظیر سازمان ورزشی، هنری، فرهنگی زیر نظر این معاونت فرهنگی هستیم. در حال حاضر همه این موارد فرهنگی در یک مجموعه تحت عنوان معاونت فرهنگی ورزشی جمع شده اند که شایسته کلانشهر اهواز نیست.

وی اجرای چارت جدید را منوط به بررسی و بازنگری بیش تر دانست و گفت: هنوز چارت جدید ابلاغ نشده است با این حال باید جلساتی داشته باشیم و بازنگری هایی صورت بگیرد تا بتوانیم در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی درخصوص تغییرات در سمت های شهرداری اظهار کرد: عملکرد شهردار و معاونت های آن مهم تر از تغییرات در شهرداری است با این حال شاخص هایی را تعیین و به شهردار ارائه کردیم. 

وی درخصوص آخرین وضعیت ساکنان مناطق پرخطر منبع آب گفت: تاکنون 5 خانوار آسیب دیده در شهر رامین مستقر شده اند و مقدمات استقرار دیگر ساکنان مناطق پرخطر هم در این شهر در حال مهیا شدن است.

موسی پور در پاسخ به این پرسش که آیا ساکنان منبع آب باید هزینه زیرساخت های هر منزل مسکونی را بپردازند، بیان کرد: زیرساخت های منازلی که در اختیار ساکنان منبع آب قرار گرفته، کامل است و علاوه برآن، مبلغی هم به عنوان مساعده از سوی استانداری در اختیار آن ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: شهر جدید رامین هم چنان جای کار دارد و مشکلات خاص خود را دارد ولی نگاه ما بود این افراد در منطقه امنی ساکن شده و از آوارگی نجات یابند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بیان این که اسکان این خانوارها تنها در این دو شهر مقدور بوده است، خاطرنشان کرد: وضعیت مناطق پرخطر اهواز به ویژه منبع آب بحرانی است و متاسفانه محل هایی مثل اردوگاه های اسکان موقت در اهواز نداریم بنابراین تنها راه حل، انتقال اهالی به یکی از دو شهر رامین یا شیرین شهر بود.

موسی پور درخصوص چرایی عدم تخصیص منازل منطقه سپیدار به ساکنان مناطق پرخطر توضیح داد: در سال های گذشته واحدهایی در سپیدار در نظر گرفته شده بود ولی ناهماهنگی های صورت گرفت و این واحدها تحویل کمیته امداد شد که در حال حاضر پیگیری هایی صورت گرفته تا در این خصوص تصمیم گیری شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار