شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
جلسه مشترک معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز با سازمان دانش آموزی در خصوص اجرای طرح های شهردار مدرسه و شهردار خانواده برگزار شد.


به گزارش سایت شهرداری اهواز ،در این جلسه ابتدا درخشان مدیر آموزش شهروندی شهرداری اهواز گزارشی از اجرای طرح های شهردار مدرسه و شهردار خانواده ارائه داد وگفت: در سال گذشته در قالب این طرح ها خدمات رسانی مطلوبی به مدارس صورت گرفت و دوره های مختلفی از جمله فرزندپروری ، تغذیه سالم ، همایش پلیس مدرسه و ... برگزار شد. در ادامه طیبی مشاور معاونت نیز نکاتی در خصوص اهداف و لزوم برگزاری این طرح ها بیان نمود.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی  و فرهنگی شهردار اهواز نیز ضمن تسلیت به مناسبت زلزله ای که در غرب کشور موجب جان باختن و مجروح شدن عده ای از هموطنانمان شد گفت: سال گذشته طرح شهردار مدرسه در 120 مدرسه متوسطه اول و طرح شهردار خانواده در 80 مدرسه ابتدایی اجرا شد که تلاش می کنیم این تعداد امسال افزایش یابد.


وی با بیان اینکه مشکل آموزش شهروندی امروزه گریبان ما را گرفته است گفت: ما معتقدیم که آموزش ها باید از دوران کودکی صورت گیرد به همین دلیل بخش وسیعی از توانمان را برای آموزش افراد زیر15 سال صرف خواهیم کرد. البته برای افراد بالای 15 سال نیز برنامه هایی داریم. در همین راستا امسال قصد داریم دانش آموزان را از مدارس خارج کنیم و به بازدید از نهالستان ، ایستگاه آتش نشانی ، سرای محله ، شهرک سلامت ، ایستگاه های زیر زمینی قطار شهری و ... ببریم.

آهن جان با بیان اینکه امسال برای هفتمین سال متوالی طرح شهردار مدرسه برگزار می شود گفت: ما از آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی می خواهیم که به همیاری و کمک ما بیایند تا از اجرای این طرح ها نتیجه مطلوب بگیریم.

معاون فرهنگی شهردار اهواز در ادامه افزود:امروزه شهر بدون مشارکت شهروندان ساخته نمی شود. ما سالانه در اهواز 90 میلیارد تومان صرف رفت و روب و جمع آوری زباله های شهری می کنیم و علاوه بر آن سالانه 63 میلیارد تومان نیز صرف نگهداری فضای سبز می شود. اگر شهروندان با شهرداری همکاری کنند می توان این هزینه ها را کاهش داد و از محل صرفه جویی این هزینه ها پروژه های عمران شهری را رونق بیشتر داد.

وی در پایان گفت: امروزه دانش آموزان سفیرو شهردار ما در خانواده ها بوده و در برخی موارد حتی از والدین نیز بیشتر با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا هستند.

در این جلسه مسرور رئیس انجمن دانش آموزی نیز گفت: دانش آموزان از درو دیوار بسته و نازیبای مدرسه خسته شده اند. شهرداری کمک کند که بچه ها را بیرون از مدرسه ببریم و فعالیتها بیرون از مدرسه انجام شود. وی همچنین از ناهماهنگی هایی که در اجرای این طرح ها وجود دارد نیز گلایه کرد و گفت : تمام کارهایی که انجام می دهید واهدافی که شما پیگیری می کنید واقعیت ها و نیازهای جامعه است که انشاا... افزایش یابد.


همچنین در این جلسه روسای سازمان دانش آموزی نواحی شهر اهواز مختلف نیز نکاتی را بیان کردند.دراین جلسه معاونان فرهنگی مناطق و مدیران معاونت اموراجتماعی وفرهنگی نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است که طرح شهردار مدرسه و شهردار خانواده چندسالی است که ازسوی مدیریت آموزش شهروندی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در مدارس برگزارمی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار