اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان با محوریت بیماری التور برگزار شد به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان، شنبه 20 آبان ماه سال جاری جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات فرمانداری با حضور مهندس کورش مودت فرماندار هندیجان، دکتر ناصر حاتم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مهندس پرویز جوانمردی رئیس مرکز بهداشت، خانم ندا توکلی سرپرست بیمارستان شهداء و روسای سایر ادارات شهرستان هندیجان برگزار شد. 

شورای سلامت آبان ماه با تمرکز بر پنج موضوع اصلی شامل بررسی مصوبات پیشین، بیماری ایدز، روز جهانی دیابت، بیماری التور و مشکلات آب و فاضلاب شهرستان برگزار شد. 
 
 مهندس مودت به اهمیت جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و اظهار داشت: مصوبات جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در اولویت امور شهرستان می باشند و ادارات موظف به اجرای سریع و جدی مصوبات این جلسه هستند
فرماندار شهرستان هندیجان با اشاره به روز جهانی دیابت، از این بیماری به عنوان بیماری مخفی و مزمن که سلامت مردم را تهدید میکند یاد کرد و عنوان کرد: نه تنها فقط پرسنل بهداشتی بلکه باید همه، درمورد این بیماری بدانند و این آگاهی را به اطرافیان خود منتقل نمایند. 
مودت به اهمیت بیماری التور و کنترل و مراقبت به وسیله اقدامات پیشگیرانه ازجمله آهک پاشی در شهر و روستا و کلر زنی آب آشامیدنی و نقش مهم اداره آب و فاضلاب در این مورد اشاره کرد و افزود: ارتباط بسیار نزدیکی بین آبفا و آبفار و شبکه بهداشت و درمان میباستی وجود داشته باشد تا در مواقع شکستگی های شبکه آب و فاضلاب و بحران بیماری التور، به سرعت وارد عمل شده و بیماری کنترل شود. 
   
دکتر حاتم زاده طی این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات پیشین، از اداراتی مانند شهرداری که وظایف محوله خود در اجرای مصوبات، بدرستی انجام داده بودند قدردانی نمود. 
    مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در ادامه به هفته دیابت اشاره کرد و اظهار داشت: بیماری دیابت به عنوان یکی از مهمترین بیماریهای متابولیک است که در مراکز خدمات جامع سلامت در برنامه خطر سنجی بیماریها، تمامی افراد بالای 30 سال در کنار سایر بیماریهای قلبی عروقی مورد مراقبت و بررسی قرار میگیرد. 
 
    دکتر حاتم زاده در بحث بیماری التور و لزوم نظارت بر شبکه توزیع آب و جمع آوری فاضلاب بیان داشت: مسئله سلامت آب یکی از مسائل مهم شهرستان است و ارتباط مستقیم با بیماری التور دارد، انتظار میرود آب و فاضلاب استان در مورد شکستگی های متوالی و فرسودگی سیستم آب و فاضلاب شهرستان تدابیر موثری بیاندیشد. 
    وی ادامه داد: افرادی که دارای علائم این بیماری هستند در اولین فرصت به مراکز خدمات جامع سلامت، جهت نمونه گیری التور مراجعه کند. بیماری التور و سایر بیماریهای مسری با توجه به برگشت زوار امام حسین (ع) از کربلای معلی، به طور جدی و با دقت توسط همکاران مراقبین سلامت رصد میشود.
   
دکتر حاتم زاده با اشاره به آغاز پیک التور در آبان ماه به دانش آموزان توصیه کردند مواد غذایی را از دست فروشان خریداری نکنند. انتظار میرود آموزش و پرورش محترم در تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، نظافت محیط مدرسه و سرویس های بهداشتی و نظارت بر کار بوفه مدارس جهت حفظ سلامت دانش آموزان اقدام صحیح و عاجل بعمل آورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار