اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
معاون وزیر خارجه سوریه گفت، دمشق با ایفای نقش سازمان ملل در سوریه به شرط رعایت منشور این سازمان در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورها، موافق است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی پیرامون نقش سازمان ملل در روند سیاسی آینده سوریه گفت: ما با ایفای نقش سازمان ملل در سوریه بر مبنای منشور این سازمان مبنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها، استقلال آنها و عدم مداخله در امور داخلی این کشورها موافق هستیم.

مقداد تاکید کرد، دیدار بشار اسد و ولادیمیر پوتین روسای جمهور سوریه و روسیه بسیار مهم بود زیرا پیش از برگزاری نشست سه جانبه سران در سوچی روسیه انجام شد.

وی درباره بیانیه اجلاس سوچی نیز گفت: مفاد بیانیه این نشست مبنی بر مبارزه با تروریسم و اصولی که موجب موفقیت روند سیاسی می‌شود، تاکیدی بر جنبه‌های اساسی است که مقامات سوریه همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

مقداد تصریح کرد: مبارزه با تروریسم پایان یافته و آنچه که از تشکیلات تروریستی داعش، جبهه النصره و گروه‌های تروریستی مربوطه باقی مانده، به طور طبیعی نابود خواهند شد. مبارزه علیه تروریسم تا نابودی نهایی آن ادامه خواهد داشت.

مقداد همچنین از کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن خواست از سوریه خارج شوند.

وی همچنین از آمریکا خواست عملیاتش را در خاک سوریه متوقف و نیروهای خود را از این کشور خارج کند و به مبارزه با تروریسم براساس مکانیزم بین‌المللی به رسمیت شناخته شده که همان مبارزه با تروریسم با محوریت دولت‌های قانونی است، ادامه دهد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار