اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
مدیر امور بهره برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه ای خوزستان :
مدیر امور بهره برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه ای خوزستان در بازدید مدیر روابط عمومی این شرکت ، مهمترین اقدامات انجام شده دراین  ناحیه را در جهت پایداری شبکه برق تشریح کرد.


به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، رضا جعفری گفت: این ناحیه شامل شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اروند، چوئبده، مینوشهر و شلمچه است که شلچمه در سال های اخیر رشد وتوسعه قابل توجهی بویژه در بخش اقتصادی داشته و محلی برای عبور زائران عتبات عالیات بوده است ، همین امر نیاز به مصرف برق را افزایش داده و باعث گردید که این منطقه به شکل یک قسمت در ناحیه دیده شودونسبت به سالهای گذشته رشد انرژی قابل توجه ای داشته است .

وی ادامه داد: منطقه اروند نیز در سال های اخیر گسترش چشمگیری داشته و متناسب با آن مصرف برق نیز افزایش پیدا کرده است و بدلیل جذب بیشتر سرمایه گذاری نیاز به توسعه واحداث شبکه برق در این منطقه می باشد .

مدیرامور بهره برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: این افزایش پست های برق در دیگر شهرهای ناحیه هم بویژه در شهرهای خرمشهر ، شادگان وآبادان انجام شده است .

جعفری در خصوص طرح های توسعه برق در این ناحیه گفت: با رایزنی های انجام شده کار تملک زمین جهت احداث چند پست مهم برق در منطقه تمام شده که پس از انجام مراحل قانونی آنها ، اجرا می گردد .

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه بادی خاورمیانه درخرمشهر در سال گذشته  توسط شرکت توانیر وبا حضور مسوولان استانی و محلی به زمین زده شد و در آینده  نیزتوسعه پیدا می کند و به یک مزرعه انرژی ترکیبی تجدید پذیر در منطقه تبدیل خواهد شد.
 
مدیر ناحیه جنوب معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان مهم ترین اقدامات انجام شده جهت پایداری شبکه را در ناحیه برشمرد و افزود: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در ناحیه صورت گرفته که از جمله می توان به تعویض  تعدادی از بریکرهای معیوب قدیمی در ناحیه، مرمت و بازسازی باسبارهای قدیمی پست های ناحیه در سطح انتقال، مرمت و بهینه سازی لوله باسبارها درپست اصلی آبادان که عمری طولانی داشته است ، تعویض تعدادی سکسونرها در ناحیه، تعویض برقگیرهای قدیمی در سطح ولتاژهای انتقال وفوق توزیع احداث بی جدیدی در پست اصلی آبادان جهت بهینه سازی توسط متخصصان بومی منطقه، ازجمله مهم ترین این اقدامات است.

جعفری در خصوص مزیت احداث این بی جدید در ناحیه گفت: با احداث این بی جدید، بی های خطوط خروجی پست 230 کیلو ولت اصلی آبادان افزایش پیدا کرده و به تبع آن توانستیم انتقال و جابجایی چهار خط 132 کیلو ولت اصلی آبادان را بدون کوچکترین خاموشی به مشترکان به پست های دیگر انجام دهیم. همزمان با آن نیز بهینه سازی کامل پست برق پاسارگاد را که 20 سال به صورت تیاف و پاور فیوزی بود را انجام داده و با تکنولوژی جدید ایمنی و پایداری پست و خط در منطقه را افرایش دهیم.


وی اضافه کرد: همزمان با انجام این پروژه، تعویض هادی پرظرفیت روی خطوط انتقال نیروگاه آبادان به پست اصلی آبادان را به طول حدود هشت کیلومتراجرا شدکه با انجام این عملیات مهم توان انتقال نیروگاهی به پست های انتقال افزایش پیدا کرده و همزمان با آن اقدامات تقویت واصلاح پایانه انتقال انرژی خطوط مذکور در پست اصلی آبادان انجام گردید.

مدیر امور بهره برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه ای خوزستان انجام عملیات تعویض سیم های قدیمی باظرفیت پایین با سیم های جدید با ظرفیت بالا ( هادی پرظرفیت) را یکی از سخت ترین مانورهای معاونت بهره برداری این شرکت بدون کمک گرفتن از نیروهای خارجی دانست و افزود: این پروژه مهم وحساس با تلاش و نظارت شبانه روزی بهره برداران پست اصلی آبادان وناحیه از آذر ماه سال 95 شروع و اواخر دی ماه همان سال به پایان رسید .

وی افزود: به منظور پایداری شبکه وجلوگیری از خاموشی های ناخواسته اقداماتی نظیر شستشوی مقره و تجهیزات فنی ونیز انجام پوشش عایقی سیلیکونی جهت مقاومت عایقی شبکه انجام گرفته است .

لازم به ذکر است که این اقدامات در راستای مقاوم سازی شبکه در قبال تاثیرات ریزگردها ورطوبت شدیددر منطقه  انجام شده است .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار