شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
مدیر گروه سلامت دهان ودندان معاونت بهداشت:
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، حسین زمان زاده مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان داشت: طرح ارتقای سلامت دهان و دندان برای 554 هزار دانش آموز ابتدایی در خوزستان اجرا شد.

  زمان زاده با بیان اینکه هر ساله طرح وارنیش فلورایدتراپی با هدف ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان خوزستانی اجرا می شود، اظهار داشت:پوسیدگی دندان شایعترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که در بین اقشار مختلف جامعه مشاهده می شود. به همین دلیل سلامت دهان و دندان بخش مهمی از بهداشت عمومی را تشکیل می دهد که در کیفیت زندگی نقش مهمی دارد. 
وی افزود: با توجه به شرایط سنی دانش آموزان در مقطع ابتدایی و قرار گرفتن آنها در سن رشد، سلامت دهان و دندان در این دوره تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل گروه هدف این طرح دانش آموزان مقطع ابتدایی می باشند. 

  مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  ادامه داد: با توجه به اینکه محدوده سنی شش تا 12 سال بالاترین میزان ابتلا به پوسیدگی دندان را دارد، باید آموزش های سلامت دهان و دندان به دانش آموزان در اولویت های آموزشی قرار گیرد. 

  زمان زاده درخصوص ساز و کار اجرای این طرح در مدارس خوزستان، گفت: طرح وارنیش فلوراید دو بار در سال و طی دو مرحله برای دانش آموزان پایه های اول تا ششم ابتدایی توسط مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی اجرا می شود. 
وی تصریح کرد: اجرای این طرح 35 تا 41 درصد از پوسیدگی دندان دانشآموزان ابتدایی جلوگیری می کند. 

  مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: برای دانش آموزان دوره متوسطه نیز هم اکنون طرح آموزش و پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان در حال اجرا است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار