اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش:
مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از اهداف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین حفظ و احیای ارزش های دفاع مقدس در بین ورزشکاران و جوانان است. 

جعفر سطوتی  در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس که امروز (پنجشنبه) با حضور معاون وزیر ورزش و دیگر مسوولان کشوری و استانی انجام شد، اظهارکرد: با توجه به اهدافی که در حوزه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان داریم و اهداف و اولویت‌بندی که در نظام نامه فرهنگی ورزش کشور وجود دارد، یکی از اهداف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین حفظ و احیای ارزش های دفاع مقدس در میان ورزشکاران و جوانان است.

وی بیان کرد: از جمله اهداف ما برای ارتقا روحیه ایثار و شهادت در میان ورزشکاران و جوانان، برگزاری اردوی راهیان نور ورزشکاران است که هر ساله با حضور قهرمانان رشته‌های ورزشی مختلف و همچنین با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران جامعه ورزش برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما از تمامی فدراسیون‌ها می خواهیم قهرمانان خود را با تاکید بر این که جوانان باشند در این اردو شرکت دهند، چرا که هدف‌مان این است که فرهنگ ایثار و شهادت را بیشتر در میان نسل جوان که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، ترویج دهیم و آن ها بتوانند با حضور در این مناطق و توضیحاتی که به آن ها داده می‌شود، با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی عنوان کرد: خدا را شکر با بررسی که داشتیم، بیشتر شرکت‌کنندگان از این اردوها راضی بوده اند و ورزشکاران از اینکه در چنین مناطقی حضور پیدا می کنند، خوشحال هستند. همچنین ورزشکاران با حضور در این مناطق، متوجه شدند که حفظ کشور و حفاظت از اسلام و انقلاب با چه فداکاری‌هایی انجام شده است. از برگزاری چنین اردوهایی راضی هستیم و برگزاری سالانه چنین اروهایی در برنامه است.

سطوتی افزود: همچنین در نظر داریم با توجه به این که وزارت ورزش متولی جوانان است، این اردو را برای جوانان داشته باشیم و از سال آینده، اردو را با حضور ورزشکاران و همچنین جوانان که می‌توانند از طیف های محتلف از جمله نخبگان باشند، برگزار کنیم تا این اردوها با کمیت و کیفیتی بهتر از امسال و سال های گذشته به مسیر خود ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش چه برنامه ای برای ترویج فرهنگ در میادین مختلف به ویژه ورزشگاه‌ها دارد؟ گفت: ما خودمان را از جمله دستگاه‌هایی می‌دانیم که وظیفه داریم، سهم مان را در راستای ارتقا فرهنگ عمومی جامعه ایفا کنیم که این مهم نیز نیازمند برنامه‌ریزی است. در حادثه اخیر زلزله غرب کشور نیز دیدید که جامعه ورزش چگونه با برگزاری مراسم گلریزان در تهران و دیگر شهرها، کمک های مردمی را جمع کرد و این یک کار فرهنگی است و جامعه ورزش به ترویج این الگو و شاخصه های مربوط به فرهنگ عمومی کمک می‌کند. جامعه ورزش نشان داده است که در این امر پیشگام است و شاهد آثار آن نیز هستیم.


/ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار