اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اقدام شورای نگهبان برای حذف تبصره ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها از روزنامه رسمی کشور جز اختیارات این شورا بوده است.
محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: تبصره یک ماده 26 این قانون التزام عملی افرادی که پیرو دین اسلام نیستند را به دین خودشان ارجاع داده است که این تبصره را شورای نگهبان از طریق روزنامه رسمی کشور حذف کرده بود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون به جهت حذف این تبصره، فرد علی البدل انتخابات شورای شهر یزد نسبت به حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد اعتراض کرده است، بیان کرد: بر اساس این شکایت، دیوان عدالت اداری دستور موقت داده تا منتخب زرتشتی شورای شهر یزد از این شورا خارج شود تا رسیدگی‌ها تکمیل شود.

وی افزود: ما باید مجددا تبصره را برگردانیم و به شورای نگهبان بفرستیم تا درصورت مخالفت این شورا، به مجلس برگردد و مورد اصرار نمایندگان قرار گیرد.

کولیوند متذکر شد: نهایتا در مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع تعیین تکلیف می‌شود که یا حذف می شود یا در قانون باقی می ماند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام شورای نگهبان برای حذف تبصره ماده 26 قانون انتخابات شوراها از روزنامه رسمی کشور جز اختیارات شورای نگهبان بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار