شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات تحصیلی دانش‌آموزان در خوزستان زیاد است و این امر مشکلاتی برای آینده این آینده سازان ایجاد می‌کند.

محمد باقر شریعتی اظهار کرد: فراوانی و زیادی تعطیلات غیرضروری نقش به سزایی در افت تحصیلی دانش‌آموزان خوزستان دارد اگر چه در برخی موارد تعطیلات لازم و ضروری است.

وی در خصوص تعطیلات تابستانی در خوزستان که بیش از چهار ماه به طول می‌کشید عنوان کرد: فاصله چند ماهه تعطیلات تابستانی باعث می‌شود بسیاری از محتوای درس‌ها و آنچه برای آن زحمت کشیده اند به بوته فراموشی سپرده شود.

شریعتی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جدی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خوزستانی عنوان کرد: در تعطیلات باید با ارائه برنامه و فعالیت‌های خلاقانه دانش آموزان همراه شود و آنان را در جهت اقدامات مفید، سازنده و مبتکرانه هدایت کرد.

نماینده مردم بهبهان ادامه داد: اینکه از اواسط اردیبهشت تا مهرماه دانش آموزان به امان خدا رها شوند به هیچ وجه مناسب نیست و وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم وتربیت با تعیین استراتژی و برنامه های بلند مدت در تربیت فرزندان تلاش بیشتری کند.

شریعتی تصریح کرد: از این نکته نباید غافل شد که امکانات و شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم نیست. باید امکانات و ساختارهایی فراهم شود تا دانش آموزان احساس کنند واقعا در خانه دوم خود هستند؛ اما امکانات نامناسب باعث می شود که دانش آموزان از محیط گریزان باشند.

نماینده بهبهان با بیان اینکه شاخص توسعه آموزش در استان خوزستان طبق آمار، وضعیت مطلوبی ندارد، عنوان کرد: خوزستان سرزمین استعدادهاست که اگر امکانات و بسترهای لازم فراهم باشد فرزندان آن در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

شریعتی با تاکید بر اینکه غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خوزستان در مقایسه با سایر استانها قابل توجه نیست، تاکید کرد: با یک نگاه اجمالی می‌توان سطح برنامه های تفریحی دیگر استانها می توان دریافت که خوزستان به لحاظ امکانات توسعه ای و آموزشی از شاخص های کشور فاصله دارد.

 

وی ادامه داد: نبود امکانات را شاید بتوان از علل این تعطیلات دانست. به عنوان مثال با فرارسیدن فصل گرما، مدارس استاهن باید وسایل سرمایشی داشته باشند که این برای آموزش و پرورش هزینه گزافی در پی دارد که مدارس قادر به باز پرداخت نیست به همین دلیل یک نوع ضعف در این بخش در مدارس دیده می‌شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند اهوازی
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment پس آقای نماینده بهتر است اول دنبال حل این مشکل باشید که درمدارس استان خوزستان کولر کاری نصب شود و سپس در باره برنامه های تابستان صحبت کنید زیرا در دو ماه اول هر سال در برخی از شهرستانهاس استان گرما بالایی وجو.د دارد که دانش اموزان را از یادگیری درس دور می کند به امید روزی که مدارس استان به کلیه لوازم مورد نیاز تجهیز شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار