اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
معاون سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد:
معاون حفاظت و بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان از غرق شدن یک هزار و ۳۴ شهروند خوزستانی از سال ۸۸ تاکنون خبر داد
معاون حفاظت و بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان از غرق شدن یک هزار و ۳۴ شهروند خوزستانی از سال ۸۸ تاکنون خبر داد.

 مصطفی شبه عصر پنجشنبه در دومین نشست ستاد هماهنگی، ساماندهی و نظارت بر سواحل و تفرجگاه های استان خوزستان در سالن جلسات فرمانداری دزفول اظهار کرد: استان خوزستان دارای پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر ساحل رودخانه اصلی، چهار هزار و ۳۵۰ هزار کیلومتر مسیل و رودخانه فرعی، ۲۰ هزار کیلومتر مسیل، هزار و ۳۷ کیلومتر طول ساحل تالاب و ۳۰۰ کیلومتر ساحل دریا است.

وی، مجموع مساحت سواحل در خوزستان را ۳۲ هزار و ۳۲۸ کیلومتر برشمرد و افزود: پنج رودخانه استان خوزستان از ۳۶ شهر این استان عبور می کنند ضمن اینکه طول رودخانه ها در مسیر شهرهای استان ۲۱۱ کیلومتر است.

معاون سازمان آب و برق خوزستان در ادامه با اشاره به مهمترین وظایف وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی تمامی مسیل ها، دریاها و آبهای زیرزمینی عنوان کرد: مهار کردن سیلاب و ذخیره آب نیروگاه ها، بررسی و مطالعه منابع آبی کشور، استخراج و استفاده از آبهای زیرزمینی از جمله مهمترین وظایف این وزارت خانه است.

شبه با بیان اینکه ایجاد هر گونه دخل و تصرف در رودخانه ها طبق قانون ممنوع است، اضافه کرد: تنها در صورتی مجاز است که با اجازه وزارت نیرو انجام شود چرا که هرگونه دخل و تصرف در حریم بستر نیازمند مجوز وزارت نیرو است.

وی همچنین با بیان اینکه در سالهای ۹۱ تا ۹۵ تعداد غرق شدگان در آبهای استان خوزستان سیر نزولی داشته است، گفت: ۲۸.۵ درصد این غرق شده ها مربوط به رودخانه ها، ۱۹.۷ درصد در دریا، ۱۵.۲ درصد مربوط به استخرها،۹.۳ درصد مربوط به کانال های آبیاری، ۸.۷ درصد مربوط به دریاچه های مصنوعی و سدها ۳.۵ درصد مربوط به دریاچه های طبیعی و ۱۱.۹ درصد نیز مربوط به سایر حوادث غرق شدگی بوده است.

شبه یادآور شد: از سال ۸۸ تاکنون مجموعا هزار و ۳۴ نفر در استان خوزستان براثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار مربوط به غرق شدن در رودخانه و سپس در دریاها است.

معاون حفاظت و بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: در دزفول ۵۵۰ فقره کت در ساحل رودخانه دز وجود دارد که بدون هیچ مجوز قانونی در بستر فعال رودخانه ساخته شده اند.

شبه اظهار کرد: در استان خوزستان، ۵۰۰ هزار هکتار شبکه مدرن و نیمه مدرن آبیاری در پنج شرکت بهره برداری اداره می شوند؛ ضمن اینکه ۱۳ سد انحرافی و تنظیمی، دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر کانال درجه یک و دو، دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر زهکش درجه یک و دو در استان خوزستان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی بیش از ۱۸ هزار کیلومتر گاردریل، هفت هزار کیلومتر نیوجرسی،۷۳۹ تابلو و هفت هزار و ۷۹ متر فنس کشی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در نقاط حادثه خیز سواحل استان خوزستان احداث شده است.

شبه در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون ۹۷ نفر در شبکه های آبیاری خوزستان جان خود را از دست داده اند، گفت: سالانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال با انعقاد قرارداد بیمه برای حوادث در شبکه هزینه شده تا افراد فوت شده ناشی از غرق شدگی تحت پوشش خدمات بیمه قرار بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار