شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۷

روزنامه وطن امروز در ستون سایه روشن امروز چهارشنبه خود نوشت:

*مالکی ادعای جورج کیسی علیه ایران را تکذیب کرد

نخست‌وزیر عراق اتهام‌زنی فرمانده اسبق نیروهای آمریکایی در عراق مبنی بر نقش ایران در انفجار حرمین عسکریین در سال 2006 را تکذیب کرد. به گزارش فارس به نقل از روزنامه عراقی الصباح، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق ادعای جورج کیسی، فرمانده اسبق نیروهای آمریکایی در عراق مبنی بر دخالت ایران در جنایت انفجار حرمین عسکریین سامرا در سال 2006 را تکذیب و اعلام کرد تحقیقات رسمی انجام شده ثابت کرد القاعده این جنایت را مرتکب شده ضمن اینکه این شبکه ‌تروریستی، در همان زمان نیز با صدور بیانیه‌ای، مسؤولیت این انفجار ‌تروریستی را برعهده گرفته بود.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق آمده است: مالکی ادعای کیسی را که طی مراسم جشن اعضای گروهک ‌تروریستی منافقین در پاریس طرح شد، تکذیب کرد. وی در این مراسم مدعی شده بود مالکی به وی خبر داده که سپاه قدس ایران در پشت انفجارهای عراق است.

در این بیانیه تاکید شده است: تحقیقات ویژه نشان داده القاعده در پشت پرده انفجار حرمین عسکریین در سال 2006 بوده و در بیانیه القاعده نیز در همان زمان این امر تایید شده بود. در این بیانیه نخست‌وزیر عراق از دولت آمریکا خواسته است مقامات مسؤول کنونی و سابق خود در عراق را ملزم کند که از چارچوب صداقت و فعالیت حرفه‌ای خارج نشوند.

*دیدار منافقین با ‌تروریست‌های سوری

سند به دست آمده از دستگاه اطلاعاتی اردن نشان می‌دهد هیاتی از گروهک منافقین به این کشور رفته‌اند و برای مشارکت در درگیری‌های سوریه علیه نظام بشار اسد با برخی معارضان سوری دیدار کرده‌اند. به گزارش فارس، منابع آگاه نزدیک به دستگاه اطلاعاتی اردن اعلام کردند طی روزهای گذشته، یک گروه از اعضای گروهک‌تروریستی منافقین با تعدادی از معارضان سوری در اردوگاه‌های آوارگان در اردن دیدار کرده‌اند.

این منابع اعلام کردند سندی از دستگاه اطلاعاتی اردن در دست است که نشان می‌دهد تعداد زیادی از عناصر گروهک ‌‌تروریستی منافقین وارد این کشور شده‌اند تا در نهایت به سوریه بروند و در درگیری با نظام حاکم در این کشور مشارکت کنند. در این سند که به امضای سرتیپ فواز الشهوان، رئیس اداره اطلاعات اردن رسیده و در خطاب به سپهبد فیصل الشوبکی، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی اردن نوشته شده، آمده است تعداد زیادی از اعضای گروهک منافقین موسوم به «مجاهدین خلق» وارد اراضی اردن شده‌اند و برای نفوذ به سوریه با برخی شخصیت‌های معارض سوری دیدار و رایزنی کرده‌اند.

در همین حال عوامل گروهک ‌تروریستی منافقین در اروپا سعی می‌کنند پناهجویان ایرانی در کشور آلمان را با روش‌های مختلف جذب کنند. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، بر پایه این خبر با توجه به وضع زندگی اسفبار پناهجویان در کشور آلمان و در کمپ‌های پناهندگی که شامل 2 وعده غذای سرد و یک جای خواب کثیف برای چند ساعت در شب است، منافقین قصد دارند از این شرایط اسفبار سوء‌استفاده کرده و ایرانی‌های حاضر در این کمپ‌ها را جذب کنند.

بر همین اساس با توجه به اعتصاب غذای برخی پناهندگان در کمپ پناهندگی شهر مونیخ، اخیرا گروهک‌ تروریستی منافقین از طریق شورای ملی مقاومت که عنوان دست‌ساز این گروه است، به انتشار بیانیه‌ای مبادرت کرده و به حمایت از این پناهندگان پرداخته است. در این بیانیه از دولت آلمان خواسته شده اقامت اجباری این افراد در منطقه محل پناهندگی لغو شده تا آنها بتوانند بدون دریافت مجوز آزادانه به دیگر مناطق آلمان رفت و آمد کنند.

*گنجی خاطرخواه گوگوش شده است؟

اکبر گنجی، روزنامه‌نگار فراری در مقاله‌ای که روز گذشته در یکی از سایت‌های اپوزیسیون منتشر شد به حمایت و چرب‌زبانی از فائقه آتشین پرداخت. به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، اکبر گنجی که به دلیل نوشتن مجموعه مقالات قرآن محمدی که در آن مدعی شده است «قرآن یک کلام بشری است» توسط آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرتد اعلام شده است روز گذشته طی مقاله‌ای در خبرنامه گویا که وابسته به اپوزیسیون خارج از کشور است از گوگوش به عنوان بخشی از تاریخ معاصر ایران یاد کرده و در این باره گفت: «سال‌ها پیش یک جامعه‌شناس آمریکایی در مقاله‌ای به نقش «مدونا» در جنبش فمینیستی آمریکا پرداخته و نشان داده بود چه نقش مهمی در گسترش فمینیسم در آمریکا ایفا کرده است. این کار را با گوگوش هم می‌توان کرد و باید محققان به نقش او در این باره بنگرند. تا حدی که من می‌فهمم، گوگوش بخشی از تاریخ معاصر ایران است.

همه ما کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگی خود را با او طی کرده‌ایم. می‌دانم که از این سخن دلخور خواهد شد.» این روزنامه‌نگار با اشاره به نام گوگوش که به عنوان نماینده ایران در جوایز موسیقی جهان به فهرست بهترین خواننده زن و بهترین اجرای کنسرت اضافه و به رای گذاشته شده، گفت: «اینک نام «گوگوش» به عنوان نماینده ایران در جوایز موسیقی جهان به فهرست بهترین خواننده زن و بهترین اجرای کنسرت اضافه و به رای گذاشته شده است. حالا همه ما باید به او رأی دهیم. تحریم هر انتخاباتی موجه باشد، تحریم این انتخابات قطعا ناموجه و غیرمسؤولانه است!

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار