اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کتانباف:
شهردار اهواز گفت: در سال 97 سه ورودی اهواز از مسیرهای خرمشهر، شیبان و حمیدیه که مسیرهای پرتردد هستند ساماندهی می‌شوند و ساماندهی سه ورودی دیگر نیز در سال 98 انجام می‌شود. 

منصور کتانباف در بازدید از از ورودی اهواز- شیبان با اشاره به اهمیت ورودی‌های شهر گفت: ورودی‌ها به عنوان دروازه شهرها در همه ادوار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این ورودی‌ها به نوعی گویای بخشی از هویت و درون شهرها به شمار می‌روند. پس لازم است ورودی‌ها را در ابعاد مختلف ترافیکی، شهرسازی، عمرانی، زیباسازی و بدنه سازی ساماندهی کنیم. 

وی افزود: در کلانشهرهای پیشرفته که کلیه زیرساخت‌ها و کارهای اساسی از قبیل بزرگراه‌ها، قطارشهری، پل‌ها و غیره را ایجاد کرده‌اند، اکنون به جای نگاه ماشین‌محور، نگاهی انسان‌محور وجود دارد و دغدغه مدیران این شهرها این است که این امکانات و زیرساخت‌ها چگونه در اختیار رفاه و آسایش شهروندان قرار گیرد. با توجه به اینکه ما هنوز در حوزه‌های زیرساختی کارهای زیادی داریم، باید با استفاده از تجربیات کشورهای توسعه‌یافته، نگاه انسان‌محور خود را در پروژه‌ها غالب کنیم. 

کتانباف با اشاره به ورودی‌های اهواز گفت: در دوره‌های گذشته هفت ورودی شناسایی و ورودی اهواز-کوت‌عبداله از سمت آبادان نیز اجرا شد اما این مطالعات ابتر ماند و باید مابقی ورودی‌ها با مطالعات صورت گرفته، انجام شود تا کاهش مشکلات و خساراتی را در زمینه‌های مختلف از قبیل بروز تخلفات و تصادفات را شاهد باشیم. پس باید موضوع ساماندهی ورودی‌ها را در اولویت قرار دهیم. ضمن آنکه ساماندهی مبادی ورودی جزو مطالبات جدی مردم است. مردم وقتی مطالبه‌گر شوند، قطعا در انجام پروژه‌ها همکاری خواهند کرد. 

شهردار اهواز با اشاره به فرآیند انجام پروژه‌های ساماندهی ورودی‌های شهر اهواز اظهار کرد: در سال 97 سه ورودی اهواز از مسیرهای خرمشهر، شیبان و حمیدیه که مسیرهای پرتردد هستند ساماندهی می‌شوند و ساماندهی سه ورودی دیگر نیز در سال 98 انجام می‌شود. طرح و مطالعات قبلی با بهره‌گیری از نظرات کمیسیون‌های مرتبط شورای شهر و همه کارشناسان  باید به‌روزرسانی شود و به تصویب شورای عالی ترافیک استان برسد و با همکاری بین‌بخشی از طریق فرمانداری و استانداری موضوع معارضین دولتی نیز حل و فصل شود. 

وی ادامه داد: در فاز اول، مبادی ورودی از لحاظ ترافیکی و عمرانی و به تدریج موضوعات نظیر زیباسازی، سیما و منظر شهری، زیباسازی، بدنه‌سازی، ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها، معضل نخاله‌ها و غیره نیز انجام می‌شود. ساماندهی این سه ورودی که از جمله نقاط پرجمعیت شهر هستند، محرک توسعه این مناطق خواهد بود. 

کتانباف به لزوم رعایت همه جوانب در طراحی و انجام پروژه‌ها اشاره و تصریح کرد: هر پروژه‌ای باید پیوست‌های مختلفی از نظر ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی و غیره را دارا باشد تا در آینده دچار مشکل نشویم. ضمن آنکه باید همه حوزه‌های مختلف عمرانی، شهرسازی، ترافیکی و غیره با هم هماهنگ بوده و از کار کردن جزیره‌ای پرهیز کنند. باید همه نظرات را جمع‌آوری و جمع‌بندی کرد و سپس با درنظرگیری آنها کار فنی انجام دهیم. 

به گزارش ایسنا، در ادامه محمد جعفر فلسفی، رییس شورای اسلامی شهر اهواز، نیز به معضل نخاله‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه نخاله‌ریزی وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد و قوانین لازم جهت برخورد با متخلفان ناکافی و فاقد بازدارندگی لازم است. نخاله‌ریزی علاوه بر  نازیبا کردن چهره شهر، موجب نارضایتی مردم می‌شود. ضمن آنکه در حل این مشکل مانند  سایر مشکلات باید از مشارکت‌های مردمی استفاده کرد. 

به گزارش ایسنا، مهران باباپور نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به مشکل مالکیت زمین‌های حاشیه‌نشین گفت: نداشتن سند مالکیت، زمینه‌ساز معضلات بسیاری نظیر ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون مجوز، تغییر کاربری‌های غیرقانونی و تصرفات بسیاری شده است و این موضوع یکی از مشکلات پروژه ساماندهی مبادی شهر است. 

وی با انتقاد از طولانی شدن پروسه تصویب طرح جدید تفضیلی افزود: این موضوع سردرگمی شهرداری، مردم و سایر ارگان‌ها را در پی داشته و لازم است شهرداری اهواز از طریق سازمان مسکن و شهرسازی که متولی موضوع است پیگیری خود را انجام دهد. 

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز همچنین به ضرورت تناسب‌های فرهنگی در زیباسازی شهر به ویژه ورودی‌ها اشاره و اظهارکرد: اهواز با دارا بودن قومیت‌ها و ویژگی‌های مختلف اجتماعی، تاریخی و مذهبی دارای پتانسیل متعددی در زمینه فرهنگی است و در این تنوع باید به حوزه زیباسازی به ویژه در ورودی شهر توجه شده و هر ورودی با ویژگی غالب فرهنگی همان منطقه مزین شود. 

به گزارش ایسنا، مازیار جهانبخشی رییس کمیسیون عمران  شورای اسلامی شهر اهواز نیز به اهمیت ورودی‌های شهر از نظر هویت فرهنگی اشاره و اظهار کرد: یکی ازملزومات داشتن هویت شهری، داشتن المان واحد شهری است که متاسفانه اهواز از نداشتن چنین موضوعی رنج می‌برد. المان‌های متعددی نظیر پل سیاه، پل سفید، فلکه پنج نخل، پل کابلی و غیره در مقاطع مختلف به عنوان شاخصه اهواز مطرح شدند که  باید از این سردرگمی بیرون رفت و به یک وحدت نظر در این زمینه دست یابیم. 

وی همچنین خواستار توجه ویژه شهرداری اهواز به فلکه فرودگاه به عنوان یکی از مبادی ورودی شهر و استفاده از ظرفیت‌های موجود در آن مسیر برای زیباسازی آن شد. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین جاسم موسی‌پور رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز نیز به اهمیت منطقه سه شهرداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه به این منطقه آنگونه که باید توجه نشده است، دستفروشان و وانت بارها علاوه بر محدود کردن معابر، نازیبایی را نصیب منطقه کرده‌اند و این یکی از گلایه‌های شهروندان است. کوی ملت مانند جزیره‌ای در محاصره بازارچه‌های رسمی و غیررسمی است که امیدوارم با ساماندهی ورودی اهواز - شیبان این معضل نیز برطرف شود. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی و پیگیری ویژه این موضوع به صورت خاص شد. 

به گزارش ایسنا، محمد هادی قنوات عضو شورای اسلامی شهر اهواز با ابراز خرسندی از تشکیل این نشست به مشکل اراضی حاشیه اهواز اشاره کرد و گفت: امیدوارم سازمان املاک و اسناد شهرداری اهواز هر چه زودتر شروع به کار کنند که  تشکیل این سازمان گام مهمی در جهت رفع مشکلات این اراضی است. 

وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر در این زمینه آمادگی هرگونه همکاری را دارد. 

همچنین سرهنگ پیریایی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اهواز گفت: خوشبختانه با وجود آقای کتانباف شهردار اهواز اهتمام خاصی به موضوع حل مشکلات ترافیکی دارد و ساماندهی مبادی ورودی شهر که از جمله مشکلات و معضلات ترافیکی است و همواره باعث بروز خسارات جانی و مالی شده است، گام مهمی در پیشگیری از حوادث رانندگی و کاهش تخلفات است. 
وی در پایان جهت هرگونه همکاری با شهرداری اهواز در حوزه‌های ترافیکی اعلام آمادگی کرد. 
  


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار