شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
بسم الله الرحمن الرحيم 

چرا آنان که خود را خدمتگزار مینامند و زمانی که سوار بر اریکه ی قدرت نشده بودند این مسئله را در بوق و کرنا میکردند و خود را دلسوز انسان ها مینامیدند در قبال اعتراضات به حق دانشجویان مظلوم دانشگاه صنعت نفت آبادان ظالمانه برخورد میکنند. و با فراموش کردن جایگاه خود، در مقام حاکم قرار میگیرند و بجای رسیدگی به مطالبات دانشجویان،  با روش های ظالمانه و غیراخلاقی سعی در وادار کردن دانشجویان به عقب نشینی و سکوت در مقابل ظلم را دارند؟ 

بترس از ظلم به کسی که یاوری جز خداوند ندارد. امام حسین (ع)
آری با کمال تٱسف و تٱثر باید گفت امروز ما دریافته ايم که دانشگاه امن،  تنها یک وعده ی فریبنده بود و قرار نیست عملی شود و امروز به واقع دانشگاه و دانشجویان با گذر از روز دانشجو دریافته اند که براستي یاور و فریادرسی جز خداوند ندارند.

متٱسفانه در هفته های اخیر اخبار ناگواري در رابطه با تحصن و اعتصاب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان و نحوه ی برخورد ظالمانه با آنان به گوش میرسد.

لذا انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بر خود لازم میداند که به اتفاقات رخ داده واکنش نشان دهد و مراتب حمایت خود را از دانشجویان متحصن اعلام کند. 

به همین منظور لازم است برای آگاهی همگان از این وضعیت نامطلوب و همچنین تذکر به مسئولان ذی ربط نکاتی را گوشزد کنیم.

1:دانشگاه صنعت نفت از ابتدا وابسته به دستگاه های اجرایی بوده و مستقیما زير نظر وزارت نفت اداره میشود.وزارت نفت تا سال 94 در دفترچه ی کنکور سراسری امتیازاتی را مبنی بر اولویت جذب دانشجویان این دانشگاه در وزارت نفت قائل شده است.اما متٱسفانه به وعده های خود عمل نکرده و این مسئله جرقه ی اعتراضات امروز دانشجویانی را رقم زده که حالا آرزوهای خود را در معرض برباد رفتن میبینند.

2:پس از دوسال پیگیری مداوم هم بصورت اداری و هم بصورت برگزاری تجمعات مستمر و در نهایت شنیده نشدن صدای دانشجویان و در عین حال انفعال ریاست دانشگاه مزبور در پیگیری و پافشاری بر حفظ امتیازات دانشگاه،  دانشجویان درخواست ملاقات با رئیس دانشگاه جهت ارائه ی گزارش عملکرد و استعفا به دلیل ناکارآمدی مسئولین دانشگاه را داشته اند، اما نه تنها به درخواست قانونی آنها پاسخی داده نشده است بلکه اقدام به احضار دسته جمعی دانشجويان به کمیته ی انضباطی و برخوردهای خارج از مقررات با آنها کرده اند.بنابراین دانشجویان دست به تحصن زده اند اما برخورد اسفبار با آنان امروز کاسه ی صبر همگان را لبریز کرده است. 

3:ایجاد فضای امنیتی و نصب دوربین های مداربسته در محل برگزاری اعتصاب ها، تعطیل کردن دانشگاه، قطع کردن غذا، از دسترس خارج کردن اینترنت، قفل کردن درب ساختمان ها و نمازخانه بر روی آنان و همه این اقدامات ظالمانه برای وادار کردن متحصنان به عقب نشینی و پایان دادن به اعتراضاتشان صورت گرفته است. 

آیا این نحوه برخورد یعنی تحریم کردن دانشجویان از حقوق و نیازهای اولیه شان عین تحریم و محاصره ی پیامبر و یاران اش در شعب ابيطالب نیست؟

آیا این رفتارها منجر به هدر رفتن ظرفیت های انسانی و پس زدن استعداد های بومی و در نهایت مهاجرت استعدادهای این مرز و بوم به سایر کشورها نميشود؟

اگر پاسخ این سؤالات را میدانید و مدعی خدمت به مملکت و اسلام هستید پس چطور این ظلم ها را بر خدمت ترجیح میدهید.اکنون که مسئولین دانشگاه، با برخوردهای غیر اخلاقی و ظالمانه دانشجویان را تحقیر و سرکوب میکنید آیا شایسته ی آن نیست که دولت برای عمل کردن به وعده هايش در صیانت از حق دانشجو اقدام به پیگیری مطالبات دانشجویان بکند و عاملان این ظلم ها را محاکمه بکند؟

انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز مراتب اعتراض خود را به نحوه ی برخورد با دانشجویان و حمایت خود را از دانشجویان اعلام میدارد.همچنین از استاندار محترم خوزستان و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستاريم که هرچه سریعتر نسبت به وقایع رخ داده واکنش نشان داده و پیگیر مطالبات دانشجویان صنعت نفت آبادان ازجمله بازگشت امتیازات این دانشگاه به منظور احیای آن و  برطرف کردن مشکلات صنفی آنان و برخورد با عوامل وقوع این مصائب باشند.

و در پایان باید بگوییم که با رصد لحظه به لحظه ی اتفاقات دانشگاه صنعت نفت آبادان، پیگیر واکنش های مسئولین به این اتفاقات خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار