اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
برگزاری جشن بازگشت به مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان / استاندار : آمار 11 هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان نادرست است / مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : 2 هزار و 383 کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه برگشتند / مدیرکل بهزیستی خوزستان: جذب کودکان بازمانده از تحصیل نمونه یک پروژه موفق بین بخشی است
جشن شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با حضور مسئولین استانی در محل سالن همایش شهید هاشمی زاده برگزار شد.


شوشان:  جشن شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با حضور مسئولین استانی در محل سالن همایش شهید هاشمی زاده برگزار شد.


آمار 11 هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان نادرست است

در این مراسم ، استاندار خوزستان اظهار کرد: اجرای طرح فراگیر پیش دبستانی در خوزستان و به کارگیری 3 هزار و 200 معلم در آموزش و پرورش خوزستان دو اقدامی بود که زمینه برگشت 1 هزار و 132 دانش آموز به تحصیل را فراهم کرد.

به گزارش شوشان، غلامرضا شریعتی در جشن آغاز به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل گفت: اجباری کردن پیش دبستانی در خوزستان یکی از اقداماتی بود که به موازات اجرای طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان انجام شد و کمک زیادی به کاهش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان کرد.

وی افزود: در حال حاضر دورترین مناطق استان خوزستان که از صعب العبور ترین نقاط کشور هستند، دارای کلاس پیش دبستانی است و گاهی نوآموزان برای حضور در این کلاس ها مسیری 10 کیلومتری را طی می کنند که با دیدن چنین تلاش هایی انسان به آینده فرزندان این سرزمین امیدوار می شود.

شریعتی با بیان اینکه کمبود نیروی آموزشی در خوزستان یکی از مسائلی بود که دانش آموزان این استان را با مشکل مواجه می کرد، گفت: آموزش و پرورش خوزستان برای حل این معضل به صورت ضربتی وارد عمل شد و با حمایت های استانداری، توانستیم 3 هزار و 200 معلم را جذب کنیم تا هم مشکل دانش آموزان برطرف شود و هم برای رفع بخشی از بحران اشتغال در خوزستان گام های موثری برداشته شود.

استاندار خوزستان همکاری بین بخشی و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را یکی از عوامل مهم در جذب 1 هزار و 132 بازمانده از تحصیل در خوزستان عنوان کرد و گفت: سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های دیگر باید از این طرح الگو برداری کنند و کارها را با مدیریت مردم انجام دهند.

شریعتی با بیان اینکه بازماندگی تحصیلی سبب بروز آسیب های اجتماعی در جامعه می شود و این آسیب ها معضل جدی جوامع است، گفت: آنچه جوامع را در برخورد با آسیب های اجتماعی متمایز می کند، نحوه نگرش به این پدیده و راهکارهای ارائه شده برای اصلاح آن است که در برخی کشورها آسیب های اجتماعی با برخورد قهری همراه است، و از این طریق سعی در حذف یا از بین بردن آن دارنداما برخوردهای قهری ممکن است این آسیب ها را به صورت زیر زمینی و یا زیر پوستی در آورد و به طور حتم آنها را از جامعه حذف نمی کند. اما زمانی که با آسیب های اجتماعی عالمانه و کارشناسانه و به عنوان یک‌بیماری اجتماعی برخورد شود، نتایج موثری را در اصلاح جامعه به جا می گذارد.

وی وجود ۱۱هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان را درست ندانست و گفت: اغلب این کودکانی که در آمار بازماندگی از تحصیل قرار دارند به نقاط دیگر منتقل شده اند. اما وجود یک هزار کودک بازمانده نیز رقم بالایی است که در حال حاضر امکان تحصیل آنها به عنوان دانش آموزان فراهم شده است و ما با این شعار که « هیچ کودکی نباید به دلیل فقر از تحصیل بازماند» باید زمینه بازگشت تمام بازماندگان از تحصیل به مدرسه را برای این کودکان فراهم کنیم تا عدالت آموزشی در استان حاکم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان :

 2 هزار و 383 کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه برگشتند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: 2 هزار و 383 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان از مهرماه 95 تا کنون شناسایی و جذب شدند. 

به گزارش شوشان، محمد تقی زاده صبح امروز 19 آذرماه 96 در جشن آغاز به تحصیل 1 هزار و 132 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: آمار جذب این کودکان مربوط به 6 ماهه اخیر است و این در حالی است که از ابتدای سال 95 تا کنون 2 هزار و 383 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان به مدرسه برگشتند و تحصیل خود را آغاز کردندکه برای حفظ و نگهداری آنها باید تلاش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: پروژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل طی 6 ماه گذشته در خورستان با همکاری چندین دستگاه اجرایی به صورت مستمر پیگیری شد که در این مدت یک هزار و 132 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

وی بازماندگی از تحصیل را یک معلول با عوامل متعدد دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب های جدی در جوامع بازماندگی دانش آموزان از هویت ملی، دینی، مذهبی و فرهنگی آن سرزمین است. چون یک تمدن زمانی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد که جوانان و نوجوانان نسبت به هویت تاریخی خود دارای شناخت باشند.

تقی زاده تاکید کرد: دانش آموزان باید به صورتی تربیت شوند که مواریث تاریخی خود را در ابعاد مختلف درک کنند، به کار بگیرند و به دنیا انتقال دهند تا جهانیان نیز فرهنگ متعالی کشور ما را بشناسند.

وی استاندار خوزستان را حامی جدی آموزش و پرورش دانست و گفت: با حمایت های استاندار خوزستان توانستیم با جذب حدود 4 هزار نفر به عنوان معلم حق التدریس تا حدی معضل کمبود نیروی آموزشی در استان را برطرف کنیم که این امر به کاهش بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در این استان کمک قابل توجهی می کند.

تقی زاده با تجلیل از همکاران آموزش و پرورش برای انجام پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان گفت: همکاران من در آموزش و پرورش با انجام یک کار شبانه روزی و تلاشی بی وقفه، به صورت خانه به خانه این دانش آموزان را شناسایی و جذب کردند و برای نگهداری آنها اقدامات زیر بنایی را در دستور کار دارند.

وی انسان دانا را ثروت پایدار جامعه عنوان کرد و گفت: بیش از یک هزار سال است که در تاریخ ایران از دانایی و انسان دانا به عنوان « ثروت پایدار» در جامعه نام برده می شود و باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم تا دانایی به عنوان یک اصل مهم در دانش آموزان پرورش داده شود تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی  استانداری خوزستان:
آموزش و پرورش متعلق به همه است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان اظهار کرد: جذب 1 هزار و 132 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان نتیجه همکاری و همدلی بین دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد است و برای جذب تمامی کودکان بازمانده از تحصیل در این استان در کنار آموزش و پرورش می مانیم.

به گزارش شوشان، محمد صادق کریمی کیا در جشن شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل که در محل سالن همایش شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزارشد، گفت: یکی از شاخص های توسعه در هر کشوری را سواد آموزی است و بر این اساس طرح پوشش تحصیلی و شناسایی و جذب کودکان باز مانده از تحصیل در سطح کشور و استان به طور جدی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار خوزستان جزو چهارمین استان کشور در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل است، گفت: با تاکید استاندار خوزستان مبنی بر اینکه هیچ کودکی به دلیل فقر نباید از تحصیل باز بماند، تلاش های زیادی برای جذب اعتبار انجام شد و توانسیم این پروژه عظیم را به سرانجام برسانیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد تقویت روحیه علم اندوزی عنوان کرد و گفت : خواندن و نوشتن حق همه کودکان این سرزمین است و به عنوان یک وظیفه ،همه مسئولین باید کمک کنیم که تمام کودکان از نعمت تحصیل رایگان و امکانات آموزشی بهره مند شوند تا شاهد شکوفایی و بالندگي آنها باشیم.

كريمي كيا بیان کرد: این موفقیت مرهون تلاش یک کار گروهی و خرد جمعی است که با همدلی بین دستگاههای اجرایی و بسیاری از سازمان های مردم نهاد استان اتفاق افتاد.

وي در پایان تاکید کرد: این طرح همچنان ادامه دارد و تمام سازمان های استان و سمن ها در کنار اداره کل آموزش و پرورش خواهند ماند چرا که آموزش و پرورش به همه ما تعلق دارد.


مدیرکل بهزیستی خوزستان: 
جذب کودکان بازمانده از تحصیل نمونه یک پروژه موفق بین بخشی است

مدیرکل بهزیستی خوزستان اظهار کرد: جذب کودکان بازمانده از تحصیل نمونه یک پروژه موفق بین بخشی است که برای نخستین بار انجام شد.

به گزارش شوشان، غلامرضا صدیق راد در آیین آغاز به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان گفت: پروژه شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل یک طرح بسیار خوب است که برای نخستین بار در خوزستان به صورت بین بخشی در حال انجام است و دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد با همکاری یکدیگر در این طرح فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی خوزستان کار شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در 9 شهرستان استان انجام داده است، اظهار کرد: متولیان کلینیک های بهزیستی به سراغ خانواده های این دانش آموزان رفتند و این دانش آموزان را برای ادامه تحصیل به مدارس جذب کردند.
صدیق راد گفت: 458 کودک بازمانده از تحصیل در این 9 شهرستان در مدارس توسط اداره کل بهزیستی خوزستان شناسایی و جذب شدند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: مددکاران اجتماعی بهزیستی با مدارس و خانواده این دانش آموزان ارتباط برقرار کردند و دانش آموزان را به کلاس درس بازگرداندند.

بر اساس آماری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است در خوزستان بیش از 11 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که بر اساس این آمار خوزستان جایگاه چهارم کشور در این شاخص به خود اختصاص داده است.

در حاشیه جشن کودکان بازمانده از تحصیل در استانداری

جشن آغاز به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان زودتر از زمان اعلام شده توسط سامانه اطلاع رسانی استانداری خوزستان در سالن شهید هاشمی برگزار شد.

به کودکان در هنگام ورود به سالن جشن شاخه های گل اهدا شد و از ظاهر بیشتر کودکانی که دست در دست پدر یا مادر خود در سالن حاضر شدند مشخص بود که از خانواده های کم بضاعت هستند.

یکی از کودکان بازمانده از تحصیل در حالی که در جایگاه سخنرانان قرار گرفته بود بیماری پدرش را عاملی برای بازماندگی از تحصیل خود عنوان کرد و گفت: بیماری عصبی و روانی پدرم باعث شد که یکسال به مدرسه نروم اما امسال با حمایت مسئولین دوباره به مدرسه برگشتم.

این برنامه با اجرای نمایش طنز همراه بود که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

در فیلم های کوتاهی که در این مراسم پخش شد تبلیغات موسسه گلشن آل طاها برجسته بود.
مجری مراسم در خلال اجرای برنامه چندین شعر کودکانه را به کودکان بازمانده ای که به مدرسه برگشته بودند تقدیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان حمایت های قاطع دکتر شریعتی را عامل مهمی برای موفقیت این طرح دانست. وی گفت: پشتیبانی دکتر شریعتی از آموزش و پرورش خوزستان باعث به کار گیری 3 هزار و 200 نیروی آموزشی در استان و توسعه پیش دبستانی در خوزستان شد و باعث شد که ما بتوانیم در شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل اقدامات موثری داشته باشیم.

دکتر شریعتی با اشاره به بازدیدی که از مناطق صعب العبور خوزستان داشت گفت: در این بازدید مشاهده کردم که بچه های کوچک 100 کیلومتر را با پای پیاده برای حضور در کلاس پیش دبستانی طی می کنند و وقتی این تلاش را دیدم به آینده فرزندانم در استان امیدوار شدم.

استاندار با بیان اینکه زبان همه مدیران استان باید تبدیل به زبان علم شود، گفت: دانایی محوری باید مبنای مدیریت در استان باشد و من به روزی امیدواریم که زبان همه کارشناسان و مسئولین خوزستان یک زبان علمی باشد.

مدیرکل امور اجتماعی خوزستان اجرای طرح جذب بازماندگان تحصیل در خوزستان را حاصل همکاری بین بخشی و همکاری دستگاه های اجرایی دانست و گفت: ما برای جذب اعتبار برای انجام این کار تلاش های زیادی انجام دادیم.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت جذب کودکان بازمانده از تحصیل 9 شهرستان توسط این اداره کل انجام شده است.

در پایان به تلاشگران طرح جذب و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان لوح سپاس اهدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار