شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: هنوز در سرشماری‌های نفوس و مسکن اطلاعات دقیقی در زمینه معلولیت در کشور اخذ نمی‌شود که با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

سید حسن موسوی چلک د گفت: یکی از گروههایی که در هر جامعه نیاز به توجه خاص دارند معلولان هستند و این توجه حق شهروندی آنان است و نباید منت بر معلولان گذاشته شود.

وی ادامه داد: حقی که تاکنون به خوبی دیده نشده و آنجایی هم که حقوقی پیش بینی شده است در عمل مورد توجه جدی قرار نگرفته است.یا حقوق شان را نمی شناسیم یا متعهد به برآوردن حقوق شان نیستیم. مانند عدم دسترسی به محیط مناسب برای حضور در عرصه ها و فعالیت ها بدون وابستگی است.

موسوی چلک در ادامه افزود: قبول کنیم که شهر با معلولان نامهربان است و ما شهروندان هم همینطور رفتار می کنیم.فراموش نشود اگر فرصت های برابر داشته باشند توانایی شان را به منصه ظهور می رسانند.نمونه آن در فعالیت های ورزشی، قرآنی و سیاسی و ...است.هنوز در سرشماری های نفوس و مسکن اطلاعات دقیقی در زمینه معلولیت در ایران اخذ نمی شود که با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: سیستم رصد مستمر به صورت علمی نداریم و مشکلات متعدد دیگر که نشان می دهد علیرغم همه اقدامات انجام شده هنوز با شرایط مناسب و مطلوب فاصله بسیار داریم و هنوز فکر می کنیم توانایی فقط در جواب دادن تلفن به صورت اپراتور است.

وی اقدام دولت در ارسال لایحه برای بازنگری قانون حمایت از معلولان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ولی انتظار این است که مجلس در تصویب آن تسریع کند تا حداقل بتوان در قانون بودجه 97 ، دولت، منابع لازم برای اجرای آن را پیش بینی کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار