شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۲

روزنامه آرمان در ستون شنیده نگاری ها نوشت :

*شنیده شد که احمدی‌نژاد بعد از ساعت‌ها انتظار هوادارانش که برای استقبال از او به فرودگاه مهرآباد رفته بودند در جمع آنها حاضر نشد. آفتاب نوشت؛ حدود 80 نفر هوادار مرد و زن از ساعت 19 روز سه‌شنبه‌ با حضور در فرودگاه مهرآباد به استقبال رئیس‌جمهور دهم آمده بودند اما وقتی احمدی‌نژاد به میان آنها نیامد الهام و ثمره‌هاشمی به گلایه‌های آنان درمورد اینکه چرا رئیس‌جمهور در جمع هوادارانش حاضر نشده است، پاسخ دادند.

ثمره‌هاشمی در پاسخ به انتقادها تاکید کرد که چندین بار اعلام شده بود که مراسم استقبال مردمی برگزار نمی‌شود ولی ما از همه شما سپاسگزاریم که در اینجا حضور یافتید. وی تصریح کرد: شرایط برای دیدار آقای احمدی‌نژاد فراهم نبود.

*شنیده شد که وکیل‌مدافع «محمد توسلی» اولین شهردار تهران پس از انقلاب از تعیین وقت 27 شهریور ماه برای رسیدگی پرونده موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد. ایسنا نوشت؛ ایمان میرزازاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده موکلم پس از تجدیدنظرخواهی به شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.

وی با بیان اینکه اعضای شعبه مذکور تصمیم گرفتند جهت رفع ابهامات و اخذ پاره‌ای توضیحات جلسه‌ای را برگزار کنند، ادامه داد: امیدوارم با برگزاری این جلسه بسیاری از ابهامات موجود در پرونده، برطرف و موجبات قانونی شکسته شدن این حکم فراهم شود. با توجه به صدور حکم از سوی دادگاه بدوی، تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر نسبت به پرونده موکل اتخاذ تصمیم نکند، محکومیت وی قطعی نیست.

*شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد به پوتین و ملت روسیه یک دستگاه جراحی مغز اعطا کرد. فارس نوشت؛ رئیس دولت دهم در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه یک دستگاه «نویگیشن» جراحی را به‌عنوان هدیه فناورانه از سوی جمهوری اسلامی ایران به کشور روسیه اهدا کرد.

فناوری این دستگاه که طراحی و ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده تنها در کشورهای معدود پیشرفته جهان مانند آمریکا و آلمان وجود دارد. این سامانه امکان انجام اعمال جراحی پیچیده در حوزه‌های مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی و ستون فقرات را با کمترین خطا برای جراح فراهم می‌سازد.

*شنیده شد که ارائه، فروش و استفاده از قلیان در یکی از ایالت‌های مالزی ممنوع شد. ایسنا نوشت؛ کمیته فتوای ایالت پرلیس واقع در شمال غربی مالزی در تازه‌ترین فتوای خود مصرف و فروش قلیان را ممنوع و اعلام کرد که مصرف قلیان بیشتر از سیگار زیان دارد.

داتوک مورسید دیراجا دکتر جواندا جایا، مفتی ایالت پرلیس گفت: در نشست کمیته فتوای این ایالت تصمیم گرفته شده است تا چنین ممنوعیتی اعمال شود. وی خاطرنشان کرد: در این راستا نامه‌ای به دولت محلی و شهرداری منطقه ارسال و ممنوعیت استفاده و فروش قلیان به آنها اعلام خواهد شد تا این موضوع به مرحله اجرا گذاشته شود.

*شنیده شد که برای نخستین‌بار در بریتانیا، یک شبکه تلویزیونی عمومی این کشور اذان پخش می‌کند. عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت؛ شبکه چهار تلویزیون بریتانیا قصد دارد در ماه رمضان، در زمان اذان، برنامه‌های عادی خود را قطع کند و اذان را به مدت سه دقیقه به طور مستقیم پخش کند.

در بریتانیا با جمعیت 62 میلیون نفری، 2 میلیون مسلمان زندگی می‌کند. سایت این شبکه تلویزیونی در اینترنت هم در هنگام اذان، صدای اذان را پخش می‌کنند. این شبکه همچنین برنامه‌هایی درباره ماه رمضان پخش خواهد کرد.

*شنیده شد که رئیس پلیس شهرستان دامغان از دستگیری سفیر قلابی امام زمان در این شهرستان خبر داد. مهرنوشت؛سرهنگ پاسدار غلامرضا کاظم زاده اظهار داشت: مأموران کلانتری 11 آزادی دامغان در ساعت 2 و 30دقیقه بامداد و حین گشت در سطح شهر به فردی برخوردند که سر و صورت خود را با پارچه ای سبز رنگ پوشانده بود و پرچمی نیز به دوشش داشت، مظنون شدند و موضوع را دریافتند که وی در مواجهه با مردم خود را سفیر امام زمان معرفی می کند.

وی اضافه کرد: داشتن رابطه با امام زمان(عج) ادعای دیگر این مرد بود که مأموران برای انجام تحقیقات تکمیلی وی را بازداشت و به کلانتری منتقل کردند. رئیس پلیس شهرستان دامغان یادآور شد: در تحقیقات بعدی مشخص شد متهم به هویت ح.ح فردی 44 ساله بیکار و معتاد است که سابقه سه فقره سرقت نیز در پرونده اش به چشم می خورد. سرهنگ کاظم زاده افزود: با انجام تحقیقات و بررسی های انجام شده از منزل این فرد تجهیزات دریافت ماهواره نیز کشف و ضبط شد.

*شنیده شد که دو ماه دیگر شهردار تهران توسط شورای شهر چهارم انتخاب خواهد شد. این خبری است که مرتضی طلایی اعلام کرده است. پارسینه نوشت؛ شورای شهر چهارم تهران شورایی یکدست از طیف خاصی نیست برای همین لابی گری هر طیف شورا برای انتخاب شهردار نزدیک به خود ادامه دارد. همچنین اخباری از توافقات پنهان گروه‌ها برای انتخاب رئیس شورا و شهردار منتشر شده است.

در این میان نکته‌‌ای که توجه بسیاری از سیاسیون و حتی مردم عادی را در این مدت به خود جلب کرده است «سرنوشت سیاسی» محمد باقر قالیباف است. چرا که پس از شکست دوباره محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه سال جاری احتمال آن وجود دارد که در شهریورماه نیز از شهرداری شهری که هفت سال در آن کار کرد و تنها هفتصد هزار رای از شهروندان آن گرفت خداحافظی کند.

اما محمد باقر قالیباف از خیابان بهشت به کجا خواهد رفت؟بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی، حضور در جایگاهی نظامی و سرآخر ادامه فعالیت‌های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری چهار سال دیگر گزینه‌های احتمالی فعالیت‌های آینده شهرداری فعلی و رئیس سابق نیروی انتظامی تهران است.

*شنیده شد که حاجی بابایی پیشنهاد داده حادثه‌دیدگان راهیان نور شهید شناخته شوند. خراسان نوشت؛حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای به مسئولان ارشد دولتی پیشنهاد کرده موضوع احراز شهادت و مراتب جانبازی برای حادثه دیدگان در کاروان‌های راهیان‌نور مورد تصویب دولت قرار بگیرد که این پیشنهاد فعلا توسط کارشناسان نهاد ریاست‌جمهوری به دلیل آنکه اطلاق عنوان شهید یا جانباز منوط به مدخلیت یکی از عوامل دشمن و یا وجود تهدیدی ملی یا ماموریت‌های خاص است، رد شده است.

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار