اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
فرار اصلاح طلبان از مسئولیت حمایت از دولت روحانی:
روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی به جهانگیری توصیه کرده است تا از دولت استعفا دهد تا هزینه‌های ناکار آمدی دولت را اصلاح طلبان در سال ۱۴۰۰ بر عهده نگیرند.
سرویس سیاسی فردا: روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی به جهانگیری توصیه کرده است تا از دولت استعفا دهد تا هزینه‌های ناکار آمدی دولت را اصلاح طلبان در سال ۱۴۰۰ بر عهده نگیرند.

آرمان در بخشی از این گزارش نوشته است: «اکنون در دولت دوازدهم جهانگیری همچنان معاون اول رئیس جمهور است، اما با حوزه عملکردی محدود. احیای معاونت اقتصادی از یک سو و حرکت‌های گاه و بیگاه واعظی از سوی دیگر موجب شده حضور جهانگیری در دولت کمرنگ شود که بسیاری از اصلاح‌طلبان به این امر اذعان دارند. آن‌هایی که مقداری آینده نگری می‌کنند به آینده جهانگیری پس از روحانی می‌اندیشند و در سر سودای ۱۴۰۰ را می‌پرورانند. در این میان حتی برخی معتقدند که جهانگیری باید از دولت خارج شود، طوری که صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در مراسم روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: «به نظرم جهانگیری باید کنار بکشد و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کند.» این واقعیت ماجراست که اگر جهانگیری تا پایان در دولت بماند بد و خوب دولت در همه عرصه‌ها به پای او نیز نوشته خواهد شد. از این رو با وجود برخی مشکلات مثل باقی بودن رکود، بیکاری، مشکلات موسسات مالی و اعتباری، صندوق‌های بازنشستگی و چالش وعده‌های بی‌سرانجام، جهانگیری باید به فکر آینده سیاسی خود و اصلاح‌طلبان باشد و راه مطلوبی برگزیند.»

من نخستین کسی بودم که پیشنهاد خروج آقای جهانگیری از دولت را دادم. فیاض زاهد فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این جمله، ادامه داد: «معتقدم که این اقدامی درست است، چون اولا آقای جهانگیری به نسبت دولت گذشته نقش بازیگردانی و صحنه گردانی را برعهده ندارد و دفتر رئیس جمهور و معاونت اقتصادی و شاید تاحدی خود رئیس جمهور حوزه مانور عملیاتی او را محدود کرده‌اند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: از آنجایی که دولت آقای روحانی برآمده از جریان اصلاحات است و این جریان خواه‌ناخواه باید هزینه رفتار درست آقای روحانی را پرداخت کندالبته دولت با برخی ناکارآمدی‌ها روبه‌روست که بخشی از آن مربوط به نوع و چینش دولت و بخش دیگر آن نیز ناظر بر مسائل خارج از اختیار دولت می‌باشد. این استاد دانشگاه تصریح کرد: البته نمی‌توان چنین تفکیکی را در نزد افکار عمومی قائل شد، بنابر این فکر می‌کنم مطلوب این خواهد بود که آقای جهانگیری ارزیابی کند که اگر احساس می‌کند حضورش در دولت اثر و برآمد لازم را ندارد از دولت کناره‌گیری کرده و در جایگاه رئیس‌جمهور سایه عمل کند تا از وجاهت و نفوذ اجتماعی به‌دست‌آمده برای انتخابات بعدی استفاده کند.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار