اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
حیدری خبر داد:
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: بزرگترین پایگاه قهرمانی در ورزش سه‌گانه خوزستان که به گفته رییس فدراسیون نیز بزرگترین سایت ورزش سه‌گانه در جنوب کشور است در استان تاسیس می‌شود.
افشین حیدری در مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش سه گانه استان که امروز (چهارشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از تمام کسانی که دغدغه ورزش خوزستان را دارند و تا به امروز با وجود ناملایمتی‌ها و کمبودها ایستاده‌اید و تلاش می‌کنند و هدف‌ شان خدمت به ورزش است، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان این‌که آقای صبور، رییس فدراسیون ورزش سه گانه نسبت به خوزستان دغدغه بسیار دارد، گفت: با همت و تلاش استاندار خوزستان، سردار صبور و رییس جدید هیات ورزش سه‌گانه قرار است در زمینی که مساحت آن 40 هکتار است، بزرگترین پایگاه قهرمانی در ورزش سه‌گانه خوزستان تاسیس شود که توافقات اولیه نیز با استاندار صورت گرفته است. کار بسیار بزرگی است و خوزستان را در این رشته بیمه می‌کند، چرا که سایت خوبی در ورزش سه‌گانه نداشته‌ایم و آن‌طور که سردار صبور گفته، این سایت بزرگترین سایت ورزش سه‌گانه در جنوب کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با قدردانی از پیرهادی، رییس پیشین هیات ورزش سه‌گانه استان، گفت: او با وجود مشغله بسیاری که داشت در این سمت و جایگاه نیز تلاش‌هایی داشت و امیدوارم در هر منصبی که قرار دارد، موفق باشد. همچنین جا دارد از آقای شمسایی که خدمات او در ورزش ماندگار است، تشکر کنم و ان‌شاءالله یکی از سالن‌های ورزشی استان را به نام آقای شمسایی ثبت خواهیم کرد. او واقعا در روزهای تنگ و سخت از ورزش خوزستان حمایت داشته و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وزیر ورزش به حل مشکلات ورزش خوزستان تاکید دارد

وی با بیان این‌که استاندار پرتلاش خوزستان نیز فصل جدیدی را در ورزش استان آغاز کرده است، عنوان کرد: حال ورزش خوزستان رو به خوبی است. وزیر ورزش نیز تاکید ویژه نسبت به ورزش خوزستان دارد. او تاکنون دو بار به خوزستان سفر کرده و این نشان‌دهنده اهمیت خوزستان برای وزیر ورزش است. وزیر بارها در شورای مدیران وزارت ورزش و جوانان بر حل مشکلات ورزش خوزستان تاکید داشته است.

کلنگ‌زنی 2 خانه کشتی و افتتاح چندین مجموعه ورزشی با حضور وزیر

حیدری افزود: کلنگ‌زنی دو خانه کشتی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان با حضور وزیر ورزش، به ما این را یادآوری می‌کند که خوزستان استان بسیار با استعدادی است و آینده ورزش خوزستان در رشته کشتی خوب خواهد بود. با حضور وزیر در استان خوزستان که طی چند روز آینده خواهد کرد، افتتاحیه چندین مجموعه را خواهیم داشت. 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: زورخانه اندیمشک پس از سال‌ها بالاتکلیفی و همچنین استخر این شهرستان افتتاح می‌شوند. همچنین سالن رزمی مسجدسلیمان که ساخت آن بیش از 13 سال طول کشید و  خانه وزنه‌برداری این شهرستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

افتتاح 10 خانه جوان در خوزستان

وی افزود: اتفاقی که در کشور نادر است و  فقط در استان خوزستان در حال رخ دادن است، افتتاح 10 خانه جوان است که با حضور وزیر ورزش این اقدام مهم انجام می‌شود. وزیر در هر سفری که به استان‌ها داشته است، شاید 2 خانه جوان را افتتاح کرده و برای خود وزیر هم جای تعجب است که در خوزستان چگونه 10 خانه جوان آماده افتتاح شده است.

حیدری عنوان کرد: دلیل اصلی این کار، اهمیت حوزه جوانان است و ما معتقدیم که باید جوان خوزستانی در این جایگاه فعالیت گسترده داشته باشد تا حق خوزستان ادا شود. نباید نسبت به جوانان بدون برنامه عمل کنیم و آن‌ها را نادیده بگیریم. علاوه بر این 10 خانه، چند خانه جوان دیگر را هم خواهیم داشت و محل فعالیت سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ مطالبه‌گری برای حق خوزستان، ‌سهم جوانان این استان است. کارگاه‌های توسعه و ترویج ازدواج با نگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و موارد بسیار دیگر از جمله برنامه‌های این خانه‌های جوان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: قرار است طرح بسیار خوبی را با حمایت استاندار خوزستان در رابطه با مسکن جوانان اجرایی کنیم که در آینده بیشتر از آن خواهم گفت. همچنین در ستاد ساماندهی جوانان، برنامه‌های بسیار خوبی را تدوین کرده‌ایم که به‌زودی رسانه‌ای خواهند شد.

تا پایان سال‌ 97 پروژه‌های نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شوند

وی در ادامه عنوان کرد: تا پایان سال پنج استخر در استان خوزستان به بهره‌برداری خواهند رسید که در شهرستان‌های گتوند، اندیمشک و اهواز هستند. همچنین سال‌های 96 و 97 را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان قرار داده‌ایم. زخم‌های کهنه‌ای بر پیکره ورزش خوزستان است و برنامه‌ریزی برای کارهای جدید مستلزم آن است که پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.

حیدری گفت: تا پایان سال 97 پروژه‌های نیمه‌تمام استان تکمیل خواهند شد و چیزی به عنوان پروژه‌های نیمه‌تمام نخواهیم داشت و بعد از آن نیز برای بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی خواهیم کرد. ورزش بانوان نیز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در استان خوزستان مغفول مانده است و متاسفانه در شورای ورزش استان که در گذشته به صورت فصلی برگزار می‌شد، برنامه‌ای برای ورزش بانوان خوزستان وجود نداشت.

به‌زودی مجموعه حجاب اهواز در اختیار اداره‌کل ورزش قرار می‌گیرد

وی افزود: خدا را شکر در حال حاضر با کمک تمام دلسوزان به زودی مجموعه حجاب اهواز که متعلق به شیرزنان خوزستانی است، پس از سال‌ها به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان تحویل داده خواهد شد و ما آن را تجهیز و تکمیل خواهیم کرد.

برنامه 3 سال آینده ورزش اهواز تدوین می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین گفت: با شهرداری کلانشهر اهواز مذاکراتی داشته‌ایم و ان‌شاءالله هفته آینده در کمیسیون فرهنگی شواری شهر اهواز جلسه خوبی خواهیم داشت و قرار است برنامه سه سال آینده ورزش اهواز به صورت مشترک تدوین شود. همچنین در بخش ورزش همگانی اهواز نیز اتفاق خوبی خواهد افتاد که جا دارد از آقای کتانباف، شهردار اهواز قدردانی کنم.

خوزستان از قطار توسعه در ورزش جا مانده است

وی عنوان کرد:‌ واقعیت این است که خوزستان از قطار توسعه در ورزش جا مانده است اما اکنون ما دست روی دست نمی‌گذاریم و همه چیز را تمام شده نمی‌دانیم، بلکه برای زیرساخت‌های ورزش برنامه داریم و امسال مبلغی بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شده است. همچنین در پنج سال آینده، استان خوزستان از نظر زیرساخت‌های ورزشی به عنوان یک استان برخوردار خواهد بود.

حیدری افزود: با برنامه‌ریزی که ما در بحث توسعه زیرساخت‌های ورزش استان انجام داده‌ایم، از طرح‌ها رونمایی خواهیم کرد و مهمترین هدف ما در توسعه زیرساخت‌ها حضور بخش خصوصی است. ما استانی هستیم که رتبه اول را بین تمام ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور در ماده 27 کسب کردیم و ان‌شاءالله این روند تداوم خواهد داشت. 

بیش از 350 شغل مستقیم در ورزش خوزستان ایجاد می‌شود
 
وی با اشاره به یک اتفاق بزرگ در ورزش خوزستان، گفت:‌ شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که در ورزش فرصت اشتغال‌زایی وجود داشته باشد ولی ما می‌توانیم با طرح‌های مدنظر بیش از 350 شغل مستقیم ایجاد کنیم که کار و اتفاق بسیار بزرگی است.

اتوبوس ورزش خوزستان، صندلی اضافه ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه عنوان کرد:‌ من از روز اول خدمت روسای هیات‌های ورزشی استان عرض کردم که اتوبوس ورزش خوزستان، صندلی اضافه ندارد و هر کسی که زحمت بکشد و خود را مقید به انجام کار جدید،‌ پیگیری و تلاش بداند در خدمت او هستیم و از او حمایت می‌کنیم اما کسی که فکر می‌کند که رییس هیات شود و به آن به عنوان شغل دوم خود نگاه کند، قطعا با او ادامه همکاری نخواهیم داشت.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که هیات‌های ورزشی استان به بالندگی و توانایی خوبی برسند و ما هم در کنار آن‌ها هستیم. برای اولین بار پس از 15 سال، مبلغی بالغ بر سه میلیارد ریال تجهیزات، برای هیات‌ها خریداری خواهد شد. هر هیات ورزشی یک مدیر توانمند می‌خواهد و بیشتر از این‌که بگوییم ورزشی باشد او باید توانایی مدیریت کردن هیات را داشته باشد.

از گرفتن میزبانی‌ها هدف داریم 

حیدری گفت: ما در کشتی حرف برای گفتن داریم ولی این کافی نیست و باید برای آن برنامه ویژه داشته باشیم و وقتی میزبان مسابقات جام جهانی هستیم، انتظار این است که چند خوزستانی نیز در این رقابت‌ها دوبنده تیم‌ملی را به تن کنند. قرار نیست ما نقش قلک را برای فدراسیون داشته باشیم و اگر میزبانی را می‌پذیریم، اهدف بسیار زیادی از این میزبانی داریم.

وی عنوان کرد: ما امسال بیش از 64 میزبانی کشوری را در سطح استان داریم و این قول را می‌دهم در سه سال آینده در رشته‌هایی که شاید تصور آن‌ها را هم نکنید، ملی‌پوش خواهیم داشت. متاسفانه جدول ورزش سه‌گانه خوزستان، همه‌اش خط تیره است، چرا که در آن برنامه نداشته‌ایم. 

به‌زودی بسته 3 ساله ورزش روستاهای خوزستان تهیه می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان گفت:‌ در بخش ورزش روستا نیز روستای مسیر الهایی را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم و جلسات خوبی داشتیم و به‌زودی یک بسته سه ساله ورزشی تهیه خواهد شد و می‌خواهیم برای ورزش روستاهای استان برنامه‌ریزی کنیم. ما می‌خواهیم حداقل امکانات را به روستاهای استان که خودشان مطالبه‌گر هستند، ببریم. خانه ورزش روستایی یکی از اهداف اصلی ما است و ایجاد فرصت برای جوانان روستایی از دیگر اهداف ما محسوب می‌شود.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار