اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
سید احمد مقدم موسوی

پس از مناقشه چند روز گذشته رییس سازمان محیط زیست و نمایندگان خوزستان به دلیل نامه بی‌سابقه در دعوت به انتقال آب، روزنامه شرق مصاحبه‌ای با رییس سازمان محیط زیست انجام داده و دیدگاه‌ او را جویا شده است.پس از مطالعه این مصاحبه،باید به نوع نگرش مهندس کلانتری تاسف خورد و البته احساس خطر کرد.

کلانتری معتقد به دیدگاه‌های توسعه‌ای است.او کسی است که بیش از ۱۰سال وزیر کشاورزی بود و‌فاجعه‌ای نیشکر در خوزستان را شکل داد.فاجعه‌ای که اکنون خود یکی از منتقدین آن است.

وی در یک مستند به نام «مادرکشی»با اذعان به اشتباهات دهه گذشته و در دوره تصدی وزارت کشاورزی عنوان می‌کند که مشکل کشور مهندسان بیسواد بود. به تعبیری دیگری مهندسانی که تنها به دنبال انجام پروژه‌ای بزرگ بدون توجه به جوانب پیرامون بودند!

کلانتری که از لحاظ سیاسی اعتدالگرا است همواره سعی می‌کند با حالتی کلانترمابانه نظرات و دیدگاه‌های خود را به اثبات برساند.

وی در مصاحبه اخیر بدون آن‌که اساسا پاسخ منطقی و علمی در توجیه نامه ارایه کند حتی سعی کرده به خبرنگار حمله کند و به او می‌گوید«مشخص شد؟»

در این گفتگو رییس سازمان محیط زیست با نگاهی مهندسی محیط زیست را رها کرده و به سادگی می‌گویید «به ما ربطی ندارد این وزارت نیرو است که آب را انتقال می‌دهد»و این عدم اشراف بر قوانین محیط زیست را نشان می‌دهد و دوباره مهندسان بیسواد این بار بدون توجه به علوم آب و طبیعت تنها با محاسبه ریاضی می‌خواهند با یک تونل آب را حتی اگر شده به سیستان و بلوچستان منتقل کنند! این دقیقا دیدگاه‌های کلانتری است.

وی به صورت وقیحانه  در این مصاحبه هم به نمایندگان خوزستان حمله می‌کند و هم حقایق را به نادرستی بیان می‌کند. آنجا که در فیلم مشاهده شد که پس از سوال نماینده خوزستان البته با لحنی تند از کلانتری، وی با عصبانیت جواب می‌دهد که «فکر کردی که خانم ابتکارم!» پاسخی عجیب و زشت. اما عجیب‌تر آن وی مدعی می‌شود نماینده‌ای به او گفته که همان کاری که با خانم ابتکار انجام دادیم با تو انجام خواهیم داد اما در فیلم‌های منتشر شده دیدیم که نماینده مجلس در واکنش به این سخن کلانتری گفت« صدرحمت به خانم ابتکار. تو ارزش خانم ابتکار را داری؟»


این لحن و نگرش کلانتری همراه با تحریف حقایق قطعا به سود محیط زیست نخواهد بود. در حالی تمام کارشناسان آب و محیط زیست کشور و جهان انتقال آب را مردود می‌دانند اما او تنها با نظرات برخواسته از احساسات و لجاجت بر انتقال آب پافشاری می‌کند.


باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و از هم‌اکنون از گسترش تفکر «مهندسان بیسواد» جلوگیری کرد شاید دیگر فرصتی نباشد تا کلانتری دوباره از اشتباهات خود در انتقال آب ابراز ندامت کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار