اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
وزير آموزش و پرورش در شوراي آموزش و پرورش خوزستان:
بطحایی: مناطق مرزی در خوزستان در راستای محروميت زدايی دارای سهميه اختصاصی استخدامی مي شوند.
شوشان: سيد محمد بطحايی در شوراي آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: همكاران من در خوزستان علي رغم شرايط سخت آب و هوايی و رفاهی همچنان پرچم تعليم و تربيت را برافراشته نگه داشتند.

وي افزود: استان خوزستان جايگاه علمای بزرگی است كه تمدن ساز ايران اسلامي هستند.

بطحايي گفت: آموزش و پرورش پل عبور از بسياري مشكلات و رستگاري در دنيا و آخرت است و اگر بخواهيم ناهنجاري هاي اجتماعي را كاهش دهيم بايد آموزش و پرورش قدرتمندي داشته باشيم.


وزير آموزش و پرور با بيان اينكه بارها اهميت آموزش و پرورش عنوان و تكرار شده است اما  آموزش و پرورش امروز هنوز درگير مشكلات مزمن است،گفت: تاخير در پرداخت حق التدريس ها ،  نبود امكانات وتجهيزات و... مشكلات هميشگي آموزش و پرورش است كه براي حل و برطرف كردن آنها نيازمند تغيير در محتوي و روش آموزش و پرورش هستيم.

بطحايي گفت: روش اداره آموزش و پرورش همان روش ٢٠سال پيش است و  پيچيدگي هاي موجود طلب مي كند كه اين رويه را تغيير دهيم و با تمركز كمتري عمل كنيم.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر شكستن سيكل معيوب گذشته، تصريح كرد: وزير آموزش و پرورش نبايد به دليل كمبود امكانات به چالش كشيده شود بلكه بايد در زمينه افزايش كيفيت و پيشرفت آموزشي در برنامه ها مورد سوال واقع شود. 

وي با بيان اينكه با اراده نمايندگان بايد اين سيكل شكسته شود ،گفت: ما دولتي ها تا كنون اجازه نداديم كه شوراي آموزش و پرورش به صورت جدي وارد عرصه برنامه ريزي و تغيير در اداره آموزش و پرورش براي رستگاري در امر  تعليم و تربيت شود. 

بطحايي افزود: بايد به شوراهاي آموزش و پرورش اختيارات لازم داده شود تا به موازات شرايط موجود براي آموزش و پرورش برنامه ريزي كنند و لازم است تا اعتبار مورد نياز را نيز در اختيار اين شورا قرار دهيم. 

وي با بيان اينكه در آينده كليه منابع آموزش و پرورش اختصاصي تلقي شده و بودجه آموزش و پروش نيز استاني مي شود،  گفت:  از اين پس شوراهاي آموزش و پرورش مي توانند با در نظر گرفتن اولويت هاي موجود برنامه ريزي هاي لازم را براي ارتقا تعليم و تربيت در استانها انجام دهند. 

بطحايي با بيان اينكه١١منطقه مرزي در خوزستان وجود دارد، اضافه كرد: اين مناطق مرزي   با محدوديت هاي زيادي مواجه هستند و بي سوادي در مناطق مرزي يك معضل است كه شاه بيت معضلات ديگر را مي سازد. 

وي تصريح كرد: كاهش محروميت در خوزستان و ريشه كن كردن بي سوادي در مناطق مرزي كه تحت هجوم تهاجم فرهنگي هستند، از برنامه هاي مهمي است كه پيش رو داريم.

وي با تاكيد بر اينكه بچه هاي٦ساله بايد حتما وارد مدرسه شوند، گفت: همه ما در وزارت آموزش و پرورش پشتيبان اين موضوع هستيم و با جديت اين مسئله را پيگيري مي كنيم. 

بطحايي گفت: اولويت ديگر ما كمك به بحث  اشتغال در خوزستان است و  لازم است كه زمينه هاي اشتغال پايه در روستاها و مناطق مرزي فراهم شود و انجام اين كار با انجام يك طرح عملياتي فراتر از سخنراني صورت مي گيرد و بايد براي توسعه اشتغال در مناطق محروم مرزي يك برنامه قابل اجرا تدوين شود. 

وي تصريح كرد: يك سهميه ويژه استخدامي به مناطق مرزي اختصاص مي يابد و در استخدام آيند  اين كار به صورت جدي دنبال مي شود. 

وي افزود: براي زائر سراي فرهنگيان نيز  زمين مناسبي در مشهد و در نزديكي حرم تدارك ديده مي شود و در آينده مقدمات ساخت زائرسرا فراهم مي شود. 

بطحايي با بيان اينكه مركز رفاهي فرهنگيان در اهواز نيز تا سقف ١ميليارد تومان توسط  وزارت تامين مي شود، گفت:  بايد برنامه ريزي هاي لازم صورت بگيرد تا اين مركز رفاهي   تا٢٢بهمن افتتاح شود. همچنين ٥ باب هنرستان نيز در شهرهايي كه در دستور كار شوراي آموزش و پرورش خوزستان است ساخته مي شود. 

وي با اشاره به اينكه براي بهره برداري يك مجموعه ورزشي  در شهر اهواز نيز ٥٠درصد اعتبارات مورد نياز توسط وزارت آموزش و پرورش تامين مي شود، خاطر نشان كرد: ما بايد زمينه هاي تشويق همكاران استان را به صورتي فراهم كنيم تا از مهاجرت آنها به استان هاي ديگر جلوگيري كنيم كه اين يك استراتژي مهم براي نگهداري نيروي انساني است.



















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار