جمعی از خوزستانی ها در نامه ای به دکتر روحانی رییس جمهور منتخب خواستار استفاده از نخبگان خوزستان در کابینه دولت یازدهم شدند . در این نامه آمده است : نخبگان خوزستان فراتر از نگاههای تنگ جناحی به میزان سهم خوزستان در اقتصاد،فرهنگ و ثروت و منابع از شما انتظار دارند که کابینه را به نام فرزندان خوزستان زینت ببخشید.

"> نامه ای به دکتر روحانی / افراد پیشنهادی نخبگان خوزستان جهت حضور در کابینه دولت یازدهم / از دکتر بخشنده تا سید محسن شفیعی و سید احمد موسوی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷

جمعی از خوزستانی ها در نامه ای به دکتر روحانی رییس جمهور منتخب خواستار استفاده از نخبگان خوزستان در کابینه دولت یازدهم شدند . در این نامه آمده است : نخبگان خوزستان فراتر از نگاههای تنگ جناحی به میزان سهم خوزستان در اقتصاد،فرهنگ و ثروت و منابع از شما انتظار دارند که کابینه را به نام فرزندان خوزستان زینت ببخشید.

 

متاسفانه امروز مظلومیت خوزستان و خوزستانی در محرومیت از امکانات و فرصت های شغلی به بی توجهی به سرمایه ها و چهره های ملی این خطه نیز سرایت کرده است و افراطیون دو جناح بدلیل منش اعتدالی فرزندان خوزستان در هیچ موقعیت به سراغ این منبع غنی نیامده اند.

به گزارش شوشان ، متن کامل نامه همراه با لیست پیشنهادی در ذیل آمده است:

جناب حجةالاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی

رییس جمهور منتخب ایران اسلامی

باسلام و تحیت

خدای متعال را سپاسگزاریم که ملت ایران با آفرینش حماسه بزرگ 24 خرداد شگفتی دیگری را رقم زدو با رای به «اعتدال» و «عقلانیت» ،رسالت سنگینی را بردوش خدمتگزاران و مسئولان بویژه در عرصه اداره امور اجرایی نهاد. انتخاب شایسته و ارزنده حضرتعالی را بعنوان نماد « منش اعتدالی » با رای قاطع مردم زمانشناس و بصیر ایران اسلامی بعنوان هشتمین رییس جمهور تبریک و شادباش می گوییم . قطعا این انتخاب تاریخی که از هم اکنون دستاوردها و ثمرات  شیرین آن به کام ملت نشسته و نوید بخش بهاری سرسبز و پر طروات می باشد در آینده نزدیک و با سپردن سکان اجرایی کشور و دولت به دست مردان بزرگ ،کارآزموده و فرزندان رشید ملت ایران نتایج بی پایانی برای کشور و منطقه خواهد داشت .

جناب رییس جمهور روحانی!

مردم خوزستان در طول تاریخ معاصر این سرزمین بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی صفحات زرینی را در کتاب افتخارات کشور به یادگار گذاشتند که هیچ منصفی نمی تواند بسادگی از کنار آنها بگذرد .هشت سال دفاع مقدس سند محکم و گواه روشنی بر عظمت و بزرگی مردم سترگ این خطه است که علاوه بر میزبانی جنگ ،حدود 23هزار شهید گلگون کفن را تقدیم آرمان ها ،عزت و سرافرازی اسلام و میهن و نیز به عشق خمینی کبیر(ره) نمودند.سرزمین خوزستان تا امروز بوی شهادت و شرف می دهد و هرکوی و برزن آن نشان از صلابت ،پایمردی ،ایثار ،عظمت و شهادت دارد.

و اما ،مردم خوزستان! علما و دانشمندان منطقه آن همواره از پیشتازان جریان نواندیشی دینی و اعتدال در باورها و رفتارها هستند .چه کسی می تواند نقش تاریخی این مردم بزرگ بویژه عرب های این خطه را در گسترش و توسعه تشیع درایران و جهان نادیده بگیرد ؟ در حالی که بارها بزرگان این مرز و بوم  بویژه مقام معظم رهبری از خوزستان بعنوان دروازه و بندرگاه تشیع در کنار جبل عامل لبنان نام برده اند.

در میدان تعاطی و تولید فکر و طرح ایده های نو بازهم خوزستان طلایه دار این عرصه است. شاید برای جنابعالی بعنوان فرزند حوزه، نام اصولی بزرگ حضرت آیةالله بهبهانی آشناتر از دیگران باشد که چگونه با اندیشه خلاق و ژرف خود در برابر نماد افراطیون آن روزگار یعنی اخباریون و قشریگران مردانه ایستاد و باطل بودن مبادی فکری آنان را در تاریخ به ثبت رساند تا دیگران شهادت بدهند خوزستان نماد اعتدال و نواندیشی دینی است.و بازهم می توان  به چهره دیگری یعنی اسطوره فقه جهان تشیع ،صاحب مکاسب و رسائل شیخ اعظم مرتضی انصاری(اعلی الله مقامه) اشاره کرد که امروز همه بزرگان فقاهت در برابراو سر تعظیم فرود می آورند.در یک کلام سرچشمه دارایی معنوی و سرمایه های فرهنگی این خطه آنقدر جوشان است که قرن ها حوزه های علمی و فکری را تغذیه خواهد کرد.

جناب آقای روحانی !

مردم قهرمان خوزستان به درازای تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران، مرزداران غیور و امانت داران صادقی برای کشور، تمامیت ارضی ،یکپارچگی ،همبستگی و عظمت آن بوده اند و در این راه حماسه های ماندگاری همچون واقعه جهاد  را در برابر دشمنان خارجی و بیگانگان از جمله استعمار انگلستان به یادگار گذاشتند .پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در 8 سال دفاع مقدس ،در پی ایستادگی و مقاومت ستودنی در برابر ماشین جنگی دشمن آن پیر فرزانه و دردانه دوران حضرت روح الله (ره) خطاب به مسئولان و مردم ایران فرمود:« خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد.» امروز نوبت مسئولان و نشستگان بر اریکه قدرت است که دین تاریخی خود را به این مردم ادا کنند تا در دنیا و آخرت و در آستان خدای علیم و بصیر و در محضر روح بلند روح الله (ره) رو سفید باشند.

علاوه بر افتخارات مذهبی ،سیاسی و اجتماعی ،خوزستان گلوگاه و شریان اصلی اقتصاد ایران است .بدون خوزستان نمی توان ثروت و قدرتی از لحاظ اقتصادی برای کشور تعریف و ترسیم نمود.حوزه های نفت و گاز که از رهگذر آن سالانه تریلیون ها تومان و میلیاردها دلار به بدنه اقتصادی و مالی کشور تزریق می شود که از اهمیت شگرفی برخوردار است.بطور متوسط سه و نیم میلیون بشکه نفت تولیدی ایران در روز از خوزستان است.داشتن بیشترین منابع آبی و تامین حدود 60 درصد انرژی برق از محل هشت نیروگاه آبی و حراراتی با ظرفیت تولید 5 هزار مگاوات از دیگر فرصت های ارزنده آن استان بشمار می آید.همچنین وجود بیش از یک میلیون هکتار مرغوب ترین و حاصلخیزترین زمین های کشاورزی و داشتن مقام دوم تولید گندم در کشور.تامین آب شرب و کشاورزی فلات مرکزی ایران و چندین استان از جمله استان های قم ،کرمان ،بوشهر،بندرعباس ،اصفهان و زادگاه جنابعالی یعنی استان سمنان .به یمن وجود سه رودخانه کارون ،کرخه و جراحی بر اهمیت موضوع می افزاید.همه این شاخص ها در کنار مولفه های مهم دیگر کفه معادلات را بسود خوزستان سنگین می کند.مجموعه عوامل مذکور جایی برای انکار براهین قاطع در اثبات حق و حقوق این مردم باقی نمی گذارند.

رییس جمهور محبوب و منتخب ایران اسلامی!

متاسفانه امروز مظلومیت خوزستان و خوزستانی در محرومیت از امکانات و فرصت های شغلی به بی توجهی به سرمایه ها و چهره های ملی این خطه نیز سرایت کرده است و افراطیون دو جناح بدلیل منش اعتدالی فرزندان خوزستان در هیچ موقعیت به سراغ این منبع غنی نیامده اند بلکه باید به صراحت گفت بی توجهی به چهرهای ملی خوزستان نه فقط ظلم به این استان است بلکه جفا در حق ایران و ایرانی است.چون کشور را از مدیریت شایستگان این سرزمین در سطح ملی محروم ساخته اند.اکنون که منش اعتدالی در کشور با رای ملت سکاندار عرصه اجرایی کشور شده ،پس بهترین یاران دولت اعتدال را باید در خوزستان جست.گویی مدیریت کارآمد فرزندان خوزستان کلید حل بسیاری از مشکلات است.

 

براساس نگاه اعتدالی جنابعالی و در راستای ارائه مشورت مشفقانه در راستای گسترش دایره انتخاب همکاران در کابینه جمعی از نیروهای معتدل اصلاح طلب و اصولگرای خوزستان با در نظر گرفتن سه شاخص:1)توانمندی و تجربه، 2)علم و سوابق کاری و 3)داشتن تفکر اعتدالی و فراجناحی لیست محدودی از چهره های ملی و استانی خوزستان جهت بکارگیری در بخش های مختلف دولت بعنوان پیشنهاد تقدیم می گردد.بدون تردید غیر از این جدول می توان نیروهای زیادی از خوزستان و استان های مجاور را شناسایی و در عداد این افراد قرار داد و همچنین جز پست های پیشنهادی زیر عرصه های گوناگونی نیز برای همکاری و فعالیت گزینه های زیر به صلاح دید جنابعالی و هیات مشاوران وجود دارد.اما در پایان تاکید دارد شاید در این روزها گروهها و افراد گوناگونی از باب جناح و باند و ستاد سیاسی از دولت سهم خواهی کنند اما نخبگان خوزستان فراتر از نگاههای تنگ جناحی به میزان سهم خوزستان در اقتصاد،فرهنگ و ثروت و منابع از شما انتظار دارند که کابینه را به نام فرزندان خوزستان زینت ببخشید. در ضمن حداقل در وزارت خانه هایی که حوزه های کاری آنها بیشتر در خوزستان قرار دارد زمام امورشان به مدیران خوزستانی سپرده شود.همچنین باتوجه به سیاست حضرتعالی در تقویت روابط ایران با کشورهای عربی بویژه حوزه خلیج فارس استفاده از توان دیپلمات های خوزستانی در وزارت امور خارجه خالی از لطف نخواهد بود .

 

افراد پیشنهادی نخبگان خوزستان ،جهت حضور در کابینه دولت یازدهم

 

ردیف

نام و نشان

پست پیشنهادی در دولت

تحصیلات

سوابق

1

دکتر عبدالمهدی بخشنده

وزیر جهاد کشاورزی

دکترای علوم کشاورزی

معاون وزیر کشاورزی/رییس دانشگاه شهید چمران /معاون بنیاد مستضعفان

2

دکتر جاسم جادری

معاون پارلمانی و حقوقی رییس جمهور

دکترای علوم سیاسی

4 دوره نمایندگی مجلس ،معاون و مشاور وزیر/رییس ستاد دکتر روحانی

استاندار خوزستان

3

دکتر محسن رضایی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

دکترای اقتصاد

فرماندهی کل سپاه/دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام /استاد دانشگاه

وزیر امور اقتصاد و دارایی

4

دریابان دکتر علی شمخانی

وزیر دفاع

دکتری عالی دفاع

وزیرسپاه/قائم مقام سپاه/فرماندهی نیروی دریایی ارتش و سپاه/وزیر دفاع

5

حجةالاسلام و المسلمین دکتر سیداحمد موسوی

وزیر امور خارجه

دکترای حقوق

3دوره نماندگی مجلس/معاون رییس جمهور /سفیرایران در سوریه /رییس سازمان حج و زیارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

رییس سازمان حج و زیارت

6

دکتر عبدالحسین مقتدایی

استاندار خوزستان

صنعت نفت

استاندار خوزستان و بوشهر/عضو هیات مدیره و مشاور شرکت ملی حفاری

7

مهندس محمدرضا شمسایی

وزیر نیرو

مهندسی برق

رییس سازمان آب و برق خوزستان

8

مهندس عبدالرضا دسومی

وزارت راه مسکن و شهرسازی

مهندسی پلیمر

مدیرکل پایانه های استان خوزستان

9

مهندس کمال دانشیار

وزارت نفت

مهندسی برق

4 دوره نمایندگی مجلس /رییس کمیسیون نفت

10

مهندس سیدشریف حسینی

وزارت تجارت ،صنعت و معدن

فوق لیسانس مدیریت

2 دوره نمایندگی مجلس/عضو هیات رییسه مجلس

وزارت ورزش و جوانان

11

حجةالاسلام سیدمحسن شفیعی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

اجتهاد

10 ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای خوزستان وعلوم پزشکی/محقق و نویسنده و فعال در امور جوانان

12

دکتر محمدرضا موالی زاده

وزارت کار رفاه و امور اجتماعی

داکترای پزشکی

3دورنمایندگی مجلس/عضوهیات رییسه/معاون وزیر کاره و امور اجتماعی

13

دکتر عبدالرضا ممویی

مشاور رییس جمهور و رییس مناطق آزاد تجاری

دکترای علوم کشاورزی

رییس منطقه آزاد اروند/ریاست دانشگاه رازی/فعالیت در سازمان مدیریت

14

حجةالاسلام و المسلمین فیاضی

مشاور فرهنگی و روحانیون دولت

اجتهاد

از فضلای حوزه /نویسنده

15

دکتر محمد مخبر

مدیرعامل بانک مرکزی یا ملی

دکترای اقتصاد

معاون استاندار/معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان/عضو هیات مدیره بانک سینا

 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲۵
comment
comment
بلادیان
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment سلام
دکتر حیات ممبینی وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی فراموش شد.
فکر میکردم در صدر باشند.

ضمنا کاش یک تفکر جمعی در اهواز حاکم میشد و امثال بزرگوارانی که به حق نام اوردید در شورای شهر هم جمع می شدند و برای یکبار هم شده مردم خوبمان با یک شورای قوی و کاردان ... به شهری شایسته میرسید. افسوس
comment
دانشگاه علوم پزشکی
|
-
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment سلام تا جایی که میدونم حاج آقا شفیعی 16 ساله مسئول نهادن یعنی از سال 76.
comment
یک همشهری
|
-
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment دوستان به نظرم کمی در انتخاب هایتان تابع سلیقه فردی چند نفر خاص بوده اید، و سپس از عنوان کلی نخبگان خوزستان هم استفاده(سوء) کرده اید، خوب بود می نوشتید این نخبگان نویسنده و امضاء کننده این نامه چه کسانی بوده اند و سوابق علمی، فرهنگی و سیاسی شان چه بوده که حداقل برای ما خوزستانی ها مرجع چنین ÷یشنهادی روشن می شد،...
comment
علی
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment سلام
مهندس محمد صیاحی، استاد دانشگاه و نویسنده 11 عنوان کتاب علمی سطح بالا دارای سطح فکر و بار معلوماتی بالا و هوش سرشار و شخصیت بسیار قوی برای مشاوره ی رئیس جمهور پیشنهاد می شود.
comment
مریم حمیدی
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment دکتر بخشنده ،دریابان شمخانی ،دکترمحسن رضایی ،سیداحمد موسوی و حاج جاسم جادری و دکترموالی زاده و سیدمحسن شفیعی بهترین گزینه های خوزستانی هستند.
comment
مریم حمیدی
|
-
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment دکتر بخشنده ،دریابان شمخانی ،دکترمحسن رضایی ،سیداحمد موسوی و حاج جاسم جادری و دکترموالی زاده و سیدمحسن شفیعی بهترین گزینه های خوزستانی هستند.
comment
نیما فربد
|
-
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment دکتر عبدالمهدی بخشنده گزینه بسیار لایقی برای تصدی پست وزیر کشاورزی می باشند. شخصیتی آکادمیک، علمی، مردمی و مثبت اندیش ، کاردان و امور اجرایی قوی.
comment
سینایی
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment ...روحانی هم اینقدربیکارنیست که منتظر بمونه تا...بابایکی یه پستی به .... بده. چون شوشان رادوست دارم منشاراگفتم.خوددانید البته معمولا نمیزنید
comment
مهرافرین
|
-
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment در سوابق شمسایی پست شهرداری اهواز و ....رو هم باید میاوردن که آقای روحانی بدونه باکی طرفه.......
comment
نخبه خوزستانی
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment خیلی ناز هستید و حتما اقدام خواهد شد
فقط برخی دوستان پرونده ...دارند
comment
مظلوم زاده
|
-
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment امیدوارم کاری نکرده باشید تا سوابق سوء برخی آقایان در پستهای قبلیشان رو شود و پرونده خاک خورده آنان دوباره به جریان افتد.
comment
منتقد
|
-
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment شمسایی؟... کافی نبود؟
comment
جمشید ازایران
|
-
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment الحق والنصاف مهندس شمسایی گزینه بسیارمناسبی می باشد
comment
ابراهيم
|
-
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
1
comment به اين صورت نامه نوشتن و اسم دادن اصلا صحيح نيست! اول اينكه اسامي نويسندگان نامه بايد قيد بشه و مورد دوم اينكه خيلي از افراد شايسته و لايق از قلم افتادند. من فقط 3 نفرشون رو نام ميبرم: محمد رضا بهمني(نماينده چند دوره مجلس) ، شجاع پوريان (نماينده سابق مجلس) و امير حيات مقدم ( استاندار سابق خوزستان)
پاسخ ها
comment
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
comment
comment دولت احمدی نژاد به مردم خوزستان و امیر حیات مقدم ظلم کرد و دولت روحانی هم هیچ کاری نمیکند ما فقط باید منتظر مرگ و یا معجزه باشیم.
comment
فایدیم
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
comment
عبدالحسین قلمبر
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment دکتر ممویی و دکتر بخشنده شایسته ترین نمایندگان خوزستان در کابینه خواهند بود هم اصلاح طلب هستند و اعتدال گرا
comment
منصوری
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment حاح آقا سیدمحسن شفیعی افتخار خوزستان و ستاره درخشان حوزه علمیه است
comment
سلحشور
|
-
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment با سلام دل خوش نكميد از خوزستان در دولت نخواهيد ديد
comment
حکیم دانش
|
-
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment دکترحاج عیسی مقدمی زاد 3دوره نمایندگی مجلس
استاندار یا معاون پارلمانی مجلس
دکترا حقوق وفقه اسلامی
comment
شهروند اهوازی
|
-
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment خیلی دلتان خوش است رودرواسی نکنید اگر چیزی دیگر میل دارید بفرمائید تا اقدام کردد
comment
حسینی
|
-
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment با سلام
شما آقای دکتر صفدر حسینی رو که در دولت خاتمی وزیر بوده است فراموش کردید .
comment
سعد
|
-
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment کاش این نخبگان خودشون به مردم معرفی میکردند یعنی نامشون و در زیر ورقه می نوشتند .آقا جان بس است نخبه عزیز بس است بذار دولت مردان کارشون انجام بدهندنوبت جوانان دانشمند است پیر و پاتالی دیگر باید مشاوره بدهد سن آلزایمر پایین ـمده نخبه جان عرضه کنید خودتون را دانشمند و مبتکر .از واژه ها خوب استفاده کنید.شما متاسفانه از کاروان علم و دانش عقب افتادید کاروان علم و دانشمندان خوزستانی را نخبه جان نمی شناسی برید خودتون آپدیت کنید.البته جناب مقتدایی و حاج شفیعی جز بنیاد ملی نخبگان هستند.
comment
سیدحسین موسوی
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
comment
0
0
comment ... بی خود به کسانی که امتحان خوذ رابا نمره تک ماده بس داده اند دفاع نکنید
comment
حسینی
|
-
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
comment
0
0
comment این حضرات برای خوزستان چه کردند که به خواهند حالا کشوریشو بکنند؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار