اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
منابع دیپلماتیک اعلام کردند، شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا (دوشنبه) قطعنامه قدس را به رأی می‌گذارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که در آن بر عدم تأثیر حقوقی اقدام اخیر آمریکا در قبال قدس تاکید شده است، بررسی می‌کند.

در پیش‌نویس این قطعنامه یک‌صفحه‌ای که از سوی مصر ارائه شده است، تأکید شده که هر تصمیمی در قبال وضعیت قدس هیچ تاثیر حقوقی ندارد.

پیش‌نویس این قطعنامه در حالی ارائه می‌شود که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

در پیش‌نویس این قطعنامه که روز شنبه میان ۱۵ عضو شورای امنیت پخش شده، مشخصاً به آمریکا یا ترامپ اشاره‌ای نشده است.

دیپلمات‌ها می‌گویند که این قطعنامه از حمایت بسیار گسترده‌ای برخوردار است اما به احتمال زیاد توسط واشنگتن وتو خواهد شد.

این پیش‌نویس برای تصویب نیازمند حداقل ۹ رأی موافق است و نباید توسط هیچ یک از پنج عضو دائم یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه یا چین وتو شود.

در متن این پیش‌نویس آمده است، هر تصمیم یا اقدامی که مبتنی بر تغییر ساختار و وضعیت شهر مقدس قدس باشد، تأثیر حقوقی ندارد، باطل است و باید بر اساس قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت لغو شود.

مصر در پیش‌نویس این قطعنامه از تمامی کشورها خواستار آن شده که از ایجاد مقررهای دیپلماتیک در قدس مطابق با قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت خودداری کنند.

در این قطعنامه همچنین از تمامی کشورها خواسته شده مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص قدس عمل کرده و هیچ اقدام یا به رسمیت شناختنی را برخلاف این قطعنامه‌ها انجام ندهند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار