اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
استاندار خوزستان گفت: تفاهم نامه احداث آزاد راه اهواز - ایذه - لردگان - اصفهان با سرمایه گذار چینی منعقد شد.


غلامرضا شریعتی در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: تبدیل تفاهم نامه به یک قرارداد قابل اجرا، زمان بر بوده و در این مدت موارد اداری و قانونی موجود در تفاهم نامه پیگیری می شود تا شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار چینی در این پروژه فراهم شود.

وی گفت: برای احداث این پروژه توجیهات کارشناسی و دقیقی انجام شده و تایید آن توسط هیات دولت به لحاظ کارشناسی بسیار تعیین کننده بود.

وی افزود: افزایش سهم دولت در اجرای این پروژه اهمیت زیادی داشته و در این راستا وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد در این زمینه تعاملاتی داشته باشد تا علاوه بر افزایش سهم مشارکت دولت، جذبه برای ورود سرمایه گذار در این طرح بیشتر شود.

شریعتی بر مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها در خوزستان تاکید کرد و گفت: همان گونه که در مصوبه دولت هم اشاره شده، مشارکت بخش خصوصی یکی از الزامات ساخت این پروژه است و در این راستا پس از انصراف بنیاد مسکن، به دنبال سرمایه گذار جدید بودیم.

وی ادامه داد: پس از ارایه پیشنهاد به یک شرکت چینی، هیاتی از سوی این شرکت برای بازدید و بررسی پروژه به ایران آمد که در نهایت منجر به انعقاد قرارداد در این زمینه شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: این شرکت چینی پس از بازدید از این پروژه و برگزاری جلسات کارشناسی با اداره کل راه و شهرسازی خوزستان موافقت خود را برای سرمایه گذاری در پروژه احداث آزاد راه اهواز - ایذه - لردگان - اصفهان ابراز کرد.

وی ادامه داد: این شرکت چینی از شرکت های بزرگ محسوب می شود و طرح های عمرانی متعددی را در کشورهای مختلف به سرانجام رسانده است.

شریعتی در خصوص جزییات این تفاهم نامه توضیح داد: سهم مشارکت دولت در اجرای این پروژه 30درصد و میزان مشارکت مالی سرمایه گذار 70 درصد است اما وزارت راه و شهرسازی مایل است تا در جریان برخی تعاملات سهم دولت در این پروژه را افزایش دهد.

استاندار خوزستان ساخت آزادراه اهواز - ایذه- لردگان را در رونق اقتصادی خوزستان تاثیرگذار خواند و گفت: امید است با سرعت در روند انعقاد قرارداد، شاهد تحول در رونق اقتصادی استان و نیز کاهش بار ترافیکی در این مسیر باشیم.

ابتدای اردیبهشت امسال با توجه به ضرورت احداث آزاد راه اهواز – ایذه – لردگان – اصفهان، مصوبه ای برای ساخت این بزرگراه با اعتباری بالغ بر 55 هزار میلیارد ریال تصویب شد.

این آزاد راه به طول 120 کیومتر اجرا می شود و انتظار می رود با کاهش تصادفات رانندگی، افزایش سطح ایمنی و کاهش مسافت، سرعت جابجایی مسافران را بالا ببرد.

پروژه 272 کیلومتری آزاد راه اهواز – ایذه – لردگان مسافت 305 کیومتری اهواز لردگان را کاهش داده و نیاز به عبور از تونل های متعدد این مسیر را کاهش می دهد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار