اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
شوشان خرمشهر:امروز قصد داریم وضعیت گروه F یا گروه ششم از تیم های حاضر در جام جهانی روسیه را مرور نماییم.
اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم، میبایست اذعان نمود که از سال 86 میلادی به این طرف آلمان بیشترین حضور در نیمه نهایی و فینال جام های جهانی را داشته است.
اگر از قهرمانی های 5 گانه برزیل چشم پوشی نماییم و ملاک عمل را حضوری موفق بدانیم، بدون تردید آلمان بزرگترین و پرافتخارترین تیم در تمامی ادوار جام های جهانی محسوب می شود.
سبک فوتبال منحصر به فردی که تا شنیدن سوت پایان بازی، خستگی، ناامیدی، شکست و عقبگرد را به هیچ وجه نپذیرفته و با ارائه فوتبالی تماما نوین، فیزیکی، منظم، وظیفه محور و دارای چارچوب مشخص در تمامی خطوط بازی که اصطلاحا آن را ماشینی می نامند و پس از حضور پپ گواردیولا از سبک فوتبال اسپانیا نیز متاثر گشته، همه کارشناسان را در این فکر فرو برده که آیا ژرمن ها می توانند در روسیه نیز فاتح فوتبال دنیا شوند؟
چیزی که اگر محقق نشود، حداقل حضور در نیمه نهایی کمترین انتظار از فوتبال این کشور خواهد بود.
دیگر تیم مطرح این گروه مکزیکی است که هر چند همچون برزیل و آرژانتین در فوتبال جهان اسم و رسم ندارد، اما در مسابقات ملی و باشگاهی امریکای لاتین خود برزیل و آرژانتین نیز از فوتبال با اصالت این کشور هراسناک بوده و آمار نشان می دهد که افتخارات مکزیک در این گوشه از دنیا کمتر از 2 تیم یاد شده نیست. با قاطعیت هرچه تمامتر می توان گفت که قطب سوم فوتبال این قاره سرخپوستان مکزیکی هستند. لذا این تیم نیز جزو بخت های اصلی صعود از این گروه محسوب شده و به همراه آلمان 2 تیم پرقدرت این گروه نامیده می شوند. دگر تیمی که با خلق شگفتی مقابل ایتالیای بزرگ راهی روسیه شده و سبب جاری شدن اشک پیرمرد هایی چون ده روسی، بوفون، کیالینی و بونوچی بروی گونه ها و محاسن سفیدشان شده تیمی جز سوئد نیست. هر چند مربی این تیم آب پاکی را روی دست زالاتان ابراهیمویچ افسانه ای ریخته و ممکن است وی را به تیم ملی دعوت نکند، اما سوئد چنان تیم بزرگ و شگفتی سازی نشان داده که قادر است با مربی کاربلد و بازیکنان جوانش هر مانعی را از سر راه برداشته و هر ناممکنی را ممکن نماید. لذا اگر آلمان پس از گذشت چند دهه از اتمام جنگ جهانی و البته این بار در جام جهانی فوتبال مجددا در خاک روسیه گرفتار و زمین گیر شد تعجب نکنید. زیرا سوئد و مکزیک با تمام توان برای صعود خواهند جنگید و ممکن است آلمان صعودی دشوار داشته باشد.
از سوی دیگر ضعیف ترین تیم این گروه در روی کاغذ کره جنوبی است که اخیرا حتی آن درخشش لازم در آسیا را هم نداشته و بعید می دانم در روسیه حرف خاصی برای گفتن داشته باشد. الاایحال فوتبال است و سرسختی و تلاش کره ای ها جهت دفاع از حیثیت فوتبالی خویش و حتی آسیا.
آنچه مسلم است پیش بینی نتایج بازی های جذاب این گروه بسیار دشوار خواهد بود.

نویسنده:محسن بابادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار