اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
اسبقیان: روسای هیات ها هیچ حقوقی دریافت نمی کنند
مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی در خصوص حاشیه ایجاد شده در انتخابات فدراسیون کشتی مبنی بر دوشغله بودن افراد، گفت: هیات های ورزشی در ساختار تشکیلاتی پست سازمانی نیستند و هیچ رئیس هیاتی حقوقی دریافت نمی کند، بنابراین شغل محسوب نمی شود.

سید محمد شروین اسبقیان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش، درباره روند برگزاری انتخابات فدراسیون های پیش رو توضیحاتی ارائه داد.


مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی در خصوص حاشیه ایجاد شده در انتخابات فدراسیون کشتی مبنی بر دوشغله و بازنشسته بودن افراد، گفت: وزارت ورزش و جوانان و اول از همه خود وزیر به صراحت اعلام کرده است که ما تابع قوانین جاری کشور در هر موضوعی هستیم. هیات های ورزشی در ساختار تشکیلاتی پست سازمانی نیستند و هیچ رئیس هیاتی حقوقی دریافت نمی کند، بنابراین شغل محسوب نمی شود.


اسبقیان تاکید کرد: اگر شبهه ای در اساسنامه هیات ها و فدراسیون ها وجود دارد، قطعاً دوستان ما در دستگاه های نظراتی و مراجع ذیصلاح به این شبهه رسیدگی می کنند تا در نهایت بتوانیم در فضایی همراه با آرامش به انتخابات فدراسیون ها رسیدگی و آن ها را برگزار کنیم.


مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی، انتخابات پیش رو را حائز اهمیت دانست و گفت: 25 دی ماه انتخابات کمیته ملی المپیک را در پیش داریم که باید فدراسیون ها طبق نظر کمیته بین المللی المپیک، تا پیش از این موعد مسئول خود را بشناسند.


این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری 6 انتخابات فدراسیونی طی چهارده روز گذشته، اظهار داشت: با همین روند شنبه انتخابات فدراسیون تکواندو، چهارم دی ماه انتخابات نجات غریق، پنجم دی انتخابات بوکس، ششم دی انتخابات هاکی، هفتم انتخابات والیبال، نهم شنا و دهم انتخابات فدراسیون چوگان را پیش رو داریم.


اسبقیان همچنین با ابراز خرسندی از روند ایجاد شده در خصوص برگزاری این مجامع، اظهار داشت: از نکات بسیار ارزشمند که معمولاً در طول سال های گذشته اتفاق نیفتاده بود این است که با دستور وزیرتدبیری اتخاذ شد که فدراسیون ها پیش از اتمام دوره 4 ساله، مسئول خود را بشناسند تا بتوانند برنامه های راهبردی و استراتژیک بلند مدت خود را تدوین کنند. این اتفاق بسیار مثبتی بود که به فال نیک می گیریم.


وی در ادامه به همین روند پس از انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید و خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که انتخابات برابر موازین قانونی و مقررات برگزار شود. طبق تاکیدات وزیر و پیگیری ها و نظارت های جدی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای توانستیم درصد خطاها را به کمترین حد برسانیم و تلاش کردیم در این مجامع حقی از کسی ضایع نشود و انتخابات در نهایت عدالت برگزار شود.


مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی در همین خصوص اضافه کرد: طبیعی است گاهی اتفاق می افتد که کاندیداها در خصوص اعضای مجمع نظراتی دارند که بلافاصله با دستور معاونت، جلسات کارشناسی و تخصصی برگزار و موارد طرح شده مورد بررسی قرار می گیرد؛ اگر احیاناً مقررات مراعات نشده باشد تلاش می شود مسئله به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.


اسبقیان در ادامه این گفت و گو درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال به نکاتی اشاره کرد و گفت: ثبت نام فدراسیون بسکتبال به پایان رسیده است که بایدشرایط احراز صلاحیت کاندیداها در کمیسیون ویژه ای که در آئین نامه فدراسیون های وررزشی ابلاغ شده مورد بررسی قرار گیرد. به نظر می رسد این کمیسیون در خصوص فدراسیون بسکتبال و چوگان هفته آینده برگزار شود که بلافاصله تاریخ برگزاری مجمع آن ها اعلام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار