اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
نشست بررسی عملکرد لیست امید اهواز / چوپان: اصلاح طلبی یک خواستگاه فکری است / نگاه مردم به جریان اصلاحات نزدیک است / ساری و الباجی را نسبتاً با خودمان و جریان اطلاح طلبی همراه‌تر دیدم / مردم به جریان اطلاح طلبی اعتماد کردند و رأی دادند / گروه های مردم‌نهاد در مسائل زیست محیطی می‌توانند مفید واقع شوند
انتقاد باید با استناد، استدلال و با کار کارشناسی همراه باشد و قبل از انتقاد ابتدا خود را نقد کنیم.
شوشان: ناصر چوپان فعال سیاسی و فرهنگی در نشست بررسی عملکرد لیست امید اهواز که در محل مجمع نیروهای خط امام (ره) برگزار شد اظهار کرد: یکی از دلایل ناموفق بودن نمایندگان، ما هستیم البته در عین حال از نمایندگان دوره‌های قبل موفق‌تر عمل کرده‌اند.

چوپان افزود: اصلاح طلبی یک خواستگاه فکری است و از سال 1376 به طور برجسته مشاهده شد زیرا خواسته‌های مردم در جامعه به این نوع نگاه نزدیک‌تر بود و ما آن را پذیرفتیم تا از کج ‌روی‌ها، دور شدن ها و انحرافات جلوگیری کنیم.


این فعال سیاسی تاکید کرد: نگاه مردم به جریان اصلاحات نزدیک است و فقط با یک جمله و ویدیو کوتاه در فضای مجازی بر انتخاب‌ مردم تأثیر می گذارد.

چوپان ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان آقایان یوسفی، ساری و الباجی را برای اولین بار آنجا دیدم این آقایان اگر چه در تخصص‌های خود انسان لایق هستند ولیکن در عرصه گرفتن وکالت مردم، نمایندگی و قانون‌گذاری فاقد تجربه لازم بودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه از انتشار بیانیه ۹دی که توسط یوسفی نماینده اهواز منتشر شد انتقاد کرد و گفت: بیانیه ای که آقای یوسفی منتشر کردن را باور ندارم و به نظر بنده همه روزها یوم‌الله است، چرا روزها را گزینش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ساری و الباجی را نسبتاً با خودمان و جریان اطلاح طلبی همراه‌تر دیدم البته از برخی جهات هم ایراداتی داشته‌اند.

چوپان عنوان کرد: در دیداری که با ساری داشتم از رفتارشان با خانم ابتکار انتقاد کردم زیرا ابتدا  اینکه ایشان خوزستانی است، دوم اینکه عرب بود و عرب میهمان ‌نواز است، سوم اینکه  میزبان بود و چهارم جنسیت آن خانم و پنجم اصلاح‌طلب بودن.

 این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: انتقاد باید با استناد، استدلال و با کار کارشناسی همراه باشد و قبل از انتقاد ابتدا خود را نقد کنیم زیرا بین اصلاح‌طلبان افرادی بودند، هستند و خواهند بود که به منافع فردی بیش از منافع فکری و گروهی بها می‌دهند.


چوپان گفت: مردم به جریان اطلاح طلبی اعتماد کردند و رأی دادند، مگر آقایان نماینده را می‌شناختند. رییس دولت اصلاحات چه کاری انجام می‌دهد، فقط چند کلمه حرف می‌زند اما می‌داند کجا و کی حرف بزند و مردم هم پیروی میکنند.

چوپان در مورد انتقال آب خطاب به نمایندگان مردم گفت: اگر می خواهید از استان آب خارج نشود شأن خودتان را شأن استدلال، استناد، افزایش بار تخصصی، علمی و کارشناسی قرار بدهید زیرا تجربه ثابت کرده است اگر مردم پای کار ایستاده و اجازه انتقال آب ندهند قادر به ایجاد تغییرات خواهند بود.

وی به انتقاد از نمایندگان پرداخت و افزود: نمایندگان باید به جای بلند کردن صدا و فریاد زدن، پرونده‌های زیر بغل خود را که شامل اطلاعات علمی، فنی و کارشناسی باشد قطورتر کنند.

چوپان اذعان کرد: یکی از کارهای اساسی نمایندگان ارتباط با گروه‌های مردم‌نهاد است زیرا گروه های مردم‌نهاد در مسائل زیست محیطی می‌توانند مفید واقع شوند همچنین می‌توانند صدای خود را به رهبر معظم انقلاب برسانند کما اینکه چندی پیش در ارتباط با شرایط آب و هوایی استان تذکری به مسؤلان دادند.

چوپان در پایان توضیح داد: شخصاً از 3 نماینده اهواز در ارتباط با حل مساله انتقال آب و ریزگردها راضی نیستم البته همین تلاش های ناموفق و اندک را بسیار بهتر از تلاش نمایندگان دوره‌های قبل می دانم.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار