شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
دزفول - ایرنا - تعدادی از کامیون داران شمال خوزستان روز یکشنبه با برپایی تجمع صنفی رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شدند.
رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون و تریلر شهرستان دزفول روز یکشنبه ، برپایی این تجمع را با هدف رسیدگی به مشکلات صنفی این رانندگان عنوان کرد و گفت:از 12 سال پیش تاکنون به دنبال اختصاص زمینی هستیم که از پراکندگی کامیون ها در سطح شهر جلوگیری شود چرا که پراکندگی کامیون ها در سطح شهر موجب بروز حوادث رانندگی شده و تعدادی نیز در این تصادفات کشته شده اند.



منصور جراح زاده نبود پایانه حمل و نقل را از دیگر مشکلات رانندگان خودروهای سنگین شمال خوزستان عنوان کرد و گفت:به علت ضعف قانونی که وجود دارد شرکت های حمل و نقل به بنگاه های پولشویی تبدیل شده اند و هیچ قانون بازدارنده ای برای آنها وجود ندارد که این امر رانندگان خودروهای سنگین را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد:علاوه بر مشکلات مطرح شده هیچ جایگاه سوخت و مرکز معاینه فنی در شهرستان دزفول برای خودروهای سنگین وجود ندارد و با وجود اینکه سه امتیاز مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین صادر شده هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است .

وی نبود مرکز سلامت(طب کار ) را از دیگر مشکلات رانندگان خودروهای سنگین شمال خوزستان برشمرد و گفت:بیش از یکهزار راننده خودروهای سنگین با حدود 700 دستگاه کامیون عضو انجمن صنفی رانندگان کامیون و تریلر شهرستان دزفول می باشند.

جراح زاده اظهار کرد:زمینی که برای تجمیع خودروهای سنگین در دزفول در نظر گرفته شده مشکل دارد و سازمان آب و برق با واگذاری آن موافقت نکرده و رانندگان خودروهای سنگین این شهرها را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت:تاکنون پیگیری فراوانی در این خصوص صورت گرفته ولی با برخورد نامناسب مسئولان استانی مواجه شدیم و فرمانداری دزفول نیز توان حل این مشکل را ندارد لذا رانندگان خودروهای سنگین همچنان مطالبات صنفی خود را پیگیری می کنند.

فرماندار دزفول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:از سالهای گذشته پیگیر مشکلات رانندگان خودروهای سنگین هستیم و چند قطعه زمین نیز به آنها پیشنهاد شد تا بتوانند ضمن سرمایه گذاری و خرید زمین ،از آن برای پارکینگ کامیون های سنگین و نیمه سنگین استفاده کنند ولی رانندگان زیربار نرفته و خواستار واگذاری قطعه زمین با هزینه دولتی هستند که امکان پذیر نیست.
حبیب اله آصفی با بیان اینکه رانندگان حاضر به سرمایه گذاری در این خصوص نیستند گفت: در صورتی که مشکل زمین پارکینگ آنها حل شود جایگاه پمپ بنزین نیز برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. 

به گزارش ایرنا پارک صدها دستگاه کامیون و کامیونت در معابر شهری و مسکونی دزفول علاوه بر ایجاد مزاحمت شبانه روزی برای ساکنان ، حوادث رانندگی را نیز موجب شده است.

برخی مناطق شهر دزفول به دلیل کثرت پارک کامیون های سنگین به دیزل آباد شهره شده اند. پارک و تردد کامیون و کامیونت در مناطق مختلف مسکونی شهر دزفول به امری عادی تبدیل شده است. 

شهروندان دزفولی سالهاست ، ساماندهی کامیون های سنگین از سطح مناطق مسکونی این شهر را از مسئولان مطالبه می کنند. مطالبه ای که با گذشت بیش از 20 سال هنوز محقق نشده است.


/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار