شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

محمد رضا سياحي

فصل انتخابات بود، فصل آگاهي بود، فصل تنوير افکار و بصيرت بود، فصل تعقل و تدبر بود، فصل تحقيق و تحليل بود،  فصل مردم سالاري-آزادي و دمکراسي بود، فصل اصلاح اشتباهات گذشته بود، فصل انتخاب اصلح بود و ...

امروزه انتخابات در جوامع پيشرفته و در حال پيشرفت فرصتي است تا مردم نارضايتي خود را نسبت به وضع موجود و سيستم و تفکري که بر روي قدرت تکيه زده است نشان دهند و با استفاده از اين فرصت ضمن گفتن نه به افراد و تفکر حاکم که از نظر آنها در گذشته با عملکرد خود نتوانسته اند خواسته ها و مطالبات آنها را برآورده سازند خود با انتخاب افراد و تفکري جديد، مسير آينده خود را مشخص کنند.

از نظر نگارنده، حميديه در سالهاي اخير با دو مشکل اساسي و ريشه اي مواجه بوده است:

) انتخابهاي اشتباه

أ‌) دو) انتصابهاي غلط

يک: وقتي واژه انتخاب به ميان مي آيد فکرمان ناخودآگاه به سمت نقش مردم در عرصه تصميم گيري جهت پيدا مي کند. و خوشبختانه در اين دوره از انتخابات مردم نشان دادند که با استفاده از تجربيات گذشته و درس گرفتن از آن ضمن پي بردن به اشتباهات گذشته خود، از فاکتورها و معيارهاي جديدي براي انتخاب افراد استفاده کرده اند که اميدواريم منتخبين جديد شورا بتوانند از اين فرصت به دست آمده نهايت استفاده را در جهت خدمت به مردم و شهر خود ببرند.

دو:بعضی  انتصابات صورت گرفته سالهاي اخير در حميديه را از دو منظر بررسي مي کنيم. اول انتصابهايي که توسط خود منتخبين مردم در شوراي دوم و سوم شاهد بوديم و آن انتخاب کليدي ترين و شاخص ترين مسئول اجرايي و خدمات شهر يعني شهردار که متاسفانه با تساهل و تسامح از جانب اعضاي شوراي دوم و سوم اتفاق افتاد و آنرا به نقطه ضعف اين دو شورا (دوم و سوم) تبديل کرد. و در جريان تبليغات اخير کانديداهاي شوراي چهارم عملکرد ضعيف شوراي قبلي در اين حوزه به مهمترين برگ تبليغي نامزدهاي جديد تبديل شده است. و اگر از منظري ديگر به انتصابات صورت گرفته در چند سال اخير نگاه کنيم  مربوط به مسئولين ديگر ادارات و نهادها مي شود که اخيرا خوشبختانه با شهرستان شدن حميديه، دغدغه هايمان در اين حوزه نسبت به گذشته کمتر شده است.مردم ديار کرخه در اين دوره از انتخابات با حضور سبز خود توانسته اند به وظيفه و تکليف قانوني و شرعي خود عمل کرده و همراه با ديگر مردمان اين مرز و بوم حماسه سياسي را خلق کنند و نام خود را در تاريخ زرين انقلاب اسلامي ثبت کنند.سخن ديگرم با منتخبين مردم است که ضمن تبريک به آنها، در مسئوليت جديدشان براي آنها آرزوي موفقيت و سربلندي مي نماييم. بيشتر شماها با شعار اصلاح و تغيير بر سر کار آمده ايد و مردم هم شعار اصلاح و تغيير را لبيک گفتند و شما را به عنوان نماينده و امانتدار خود انتخاب کرده اند.

منظور از اصلاح ، تغيير و اصلاح در تفکر، در نگاه ها در سيستم مديريتي و برنامه ريزي است که مردم انتظار دارند که اين شعارها خود را در عمل نشان دهد. منتخبين محترم اگر بخواهيم مهمترين وظيفه و اختيار شما را بررسي کنيم آن انتخاب يا انتصاب شهردار است که بعد از چهار سال مي توان عملکرد خوب يا بد اعضاي شورا را در اين انتخاب جستجو کرد. منتخبين عزيز، شما هم مثل همه مردم مي دانيد که عمده ترين مشکل شهر ما ناشي از انتصابهاي غلط و غير کارشناسانه اي است که در اين حوزه اتفاق افتاد و باعث شد حميديه نسبت به شهرهاي ديگر حداقل ده سال عقب بي افتد. دوستان عزيز وقت آن رسيده که در انتخاب ها و انتصاب هاي جديدمان( با درس گرفتن از تجربه هاي گذشته) تجديدنظر کنيم و با آگاهي و کارشناسي کامل فردي را به عنوان شهردار انتخاب کنيد که مدير، متخصص با تجربه و کارنامه دار باشد تا ضمن دادن سکان عمران و آباداني شهر به يک کارشناس و متخصص، آينده شهرمان را تضمين کنيم.

 

منتخبين محترم، مردم در اين دوره با انتخاب شما سه پيام داده اند: اولا نسبت به و ضع موجود و عملکرد شوراي قبلي ناراضي هستند. ثانيا: هيچ تضميني وجود ندارد تااگر عملکرد شما مورد پسند مردم در اين چهار سال نباشد شما را دوباره انتخاب کنند. ثالثا: مردم حميديه نشان داده اند که اگر مطالبات و خواسته هايي دارند آنها را از مسير قانون و از طريق صندوق هاي راي دنبال مي کنند، پس منتخبين جديد بايد هوشيار باشند که خدايي ناکرده با عملکرد ضعيف خود باعث نشوند که مردم نسبت به اين پيام واعتقاد خود نااميد شوند، و کلام آخر: به شما راي داديم تا شاهد اصلاح گذشته باشيم، تانسبت به عمران و آبادي شهرمان اميدوار باشيم، تا شاهد رفاه و امنيت باشيم، به شما راي داديم تا شاهد بازي کودکان محروم اين ديار در پارک هاي محله مان باشيم، تا شاهد نگاه و مسيري نو باشيم، تا بدون ترس و با افتخار بگوييم بچه حميديه هستيم و به شما راي داديم تا شاهد عمران، آباداني، توسعه، پيشرفت و شکوفايي شهر عزيزمان حميديه باشيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار