کسانی که امروز یک دست به طعن و لعن او می پردازند بسیاری شان مداحان دیروز او بودند و اگر انصاف داشتند و برای خدا حرف می زدند و صراحت و شجاعت داشتند باید در دوران قدرت از او انتقاد می کردند نه در دوران ضعف.

"> مداحان دیروز احمدی نژاد منتقدان امروز او شده اند
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۸۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰

کسانی که امروز یک دست به طعن و لعن او می پردازند بسیاری شان مداحان دیروز او بودند و اگر انصاف داشتند و برای خدا حرف می زدند و صراحت و شجاعت داشتند باید در دوران قدرت از او انتقاد می کردند نه در دوران ضعف.

 

شوشان / دکتر علیرضا مخبر دزفولی: می دانم که عده ای از این نوشته ام ممکن است آزرده شوند همچنان که از نوشته ام در مورد پیروزی دکتر حسن روحانی بعضی ها برآشفتند و به دلیل عدم شناخت صحیح ،گمان کردند به سوئی از سیاست غلطیده ام و در دامن جناحی غش کرده ام !!

جالب این جا است که در این 24 سال که با استقلال کامل و بی توجه به خوشآمد این و آن نوشته ام و حرف زده ام ،تنها دو نکته ای که به شدت سعی کرده ام به آن ها پایبند بمانم انصاف و ادب خصوصا در قضاوت در مورد دیگران و توجه روزآمد به فرمایشات مقام معظم رهبری است .

به حسب وظیفه ی شرعی و ملی، با عشق کامل و به دلیل شناخت دقیق و مستند از نظرات مقام معظم رهبری حفظه الله که بخشی به دلیل ارادت طولانی و بخشی ناشی از اطلاع با کمترین واسطه از نظرات و مشی و مرام معظم له است، تلاش کرده ام هیچ گاه از جاده ی مستقیم دیدگاه های این مرد بزرگ کمترین انحرافی نداشته باشم.مقالاتی که در بحرانی ترین شرایط در دفاع و تبیین نظرات این سید والامقام نوشته ام شاهدی بر این مدعااست. کافی است به وبلاگ مقالاتم که در بخش پیوندهای وبلاگم هست سری بزنید و به تاریخ نوشته ها و اتفاقات پیرامون آن ها نظری بیندازید تا عمق و سابقه ی ارادتم را دریابید و بعد به قول امام بت شکن با "قاعدین کوته نظر دیروز و مدعیان بی هنر" امروز مقایسه کنید.

هم در دوران هاشمی رفسنجانی با همه ی خدمات فراوان و البته ضعف هایش به طور مستمر در روزنامه های کشوری به نقد راهبردهای او خصوصا در حوزه ی فرهنگی پرداخته ام که مقالات ان در دسترس است و هم در دوران خاتمی با همه ی خدمات ارزشمند و ضعف هایش مقالات فراوانی داشتم و هم در دوران احمدی نژاد این روال را ادامه داده ام.

اگر بنا باشد تندروی پیشه کنیم و افراطیون معیار وعیار باشند کل مسئولین 33 سال اخیر را باید بعد از پایان مسئولیتشان خائن نامید و سزاوار محبس ! در حالی که ان چه واقعیت دارد این است که همه ی آن ها دلسوز کشور و نیت آن ها خدمت به مردم بوده و در این مسیر گاهی با اتخاذ تصمیمات اشتباهی لطماتی هم به کشور وارد کرده اند ولی خدمات آن ها بیش از اشتباهاتشان و خطاهایشان بوده است.

بگذریم....احمدی نژاد روزهای پایانی مسئولیتش را پشت سر می گذارد.

من در هیچ کدام از دو انتخابات 84 و 88 به او رأی ندادم و همه ی دوستان دور و نزدیکم هم این را می دانند. گواه آن هم متن هائی است که در آن دوران در روزنامه نور خوزستان و بعد ها در وبلاگم نوشته ام.

می خواهم بگویم دینی به او ندارم ولی به عنوان یک ایرانی کاری را که ضرغامی کرد بسیار پسندیدم.

تجلیل از خدمتگذاران ملک و ملت باید به یک فرهنگ جا افتاده تبدیل شود.

او با همه ی نقاط قوت و ضعف هایش مثل روسای جمهور قبلی تلاش فراوانی برای آبادانی ایران و خصوصا رسیدگی به مناطق محروم انجام داد.کسانی که امروز یک دست به طعن و لعن او می پردازند بسیاری شان مداحان دیروز او بودند و اگر انصاف داشتند و برای خدا حرف می زدند و صراحت و شجاعت داشتند باید در دوران قدرت از او انتقاد می کردند نه در دوران ضعف.

نادیده گرفتن خدمات او همان قدر بی انصافانه است که بی اشتباه دانستن او ...

همه ی مشکلات کشور را به گردن او انداختن همان قدر غیرمنطقی است که ادعای رجعت او با حضرت ولی عصر (عج) !!

این همان سمّ مهلک افراط و تفریطی است که ۳۳ سال است پیکره ی نظام اسلامی عوارض آن را تحمل می کند و مردم برای رهائی و درمان آن به قبای روحانی چنگ انداخته اند و امید وارم از این چنگ اندازی ناامید نشوند.

او کسی بود که حوض راکد سیاست ایران را که تنها چند ماهی ریز و درشت سال ها بود در آن غوطه می خوردند متلاطم کرد و در عین حال که زبان تند و حرکت های منحصر به فرد و پراکندن دوستان از اطراف خود و عدم تمایل به کار جمعی بدون تردید ضعف های بزرگ او بود ولی هرگز نباید از نظر دور داشت که 8 سال تمام ،دشمنانی ریشه دار،دارای نفوذ و اقتدار و متصل به قدرت داشت که دائما برای او مزاحمت ایجاد می کردند و گاهی به دلیل کم تجربگی سیاسی احمدی نژاد ، موفق به عصبی کردن او واتخاذ تصمیمات جنجالی از سوی او می شدند.تلاش شبانه روزی و بی وقفه و محوری کردن شعارهای آغازین انقلاب و تلاش برای توزیع خدمات دولت در سراسر کشور از دستآوردهای مهم دوران مدیریت او است.

به هر حال دورا ن ریاست جمهوری مردی که به شدت سعی میکرد به مردم نزدیک باشد و از دک و پزها و تشریفات معمول فاصله بگیرد به پایان رسیده است و آن چه واضح است این است که او هم مثل مدیران گذشته کشور دارای نقاط قوت بسیار و نقاط ضعف فربهی بوده است وشاید این جمله پایانی او به خبرنگار در مراسم تجلیل از او تجربه ای باشد که او کمی دیر به آن رسید یعنی صبر بیشتر و فهم قوی تر و تدبیر فزون تر ...

 

برای او از درگاه الهی در پایان 8 سال تلاش بی وقفه اش موفقیت آرزو می کنیم و امیدواریم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب نقاط قوت او را با خود همراه و نقاط ضعف او را واگذارد تا کشور در مسیری صحیح و خوش عاقبت قرار گیرد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۸
comment
comment
مهدی
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment سلام استاد نقد خوبی بود . متاسفانه ما یا از این ور بام می افتیم یا آن ور
comment
افرا سلیمانی
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment درود بر دکتر . دلمون برات تنگ شده بود
comment
خوزستانی
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment جمله جالبی است:

کسانی که امروز یک دست به طعن و لعن او می پردازند بسیاری شان مداحان دیروز او بودند و اگر انصاف داشتند و برای خدا حرف می زدند و صراحت و شجاعت داشتند باید در دوران قدرت از او انتقاد می کردند نه در دوران ضعف.
comment
مرتضی افشه
|
-
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment یکی از نقاط ضعفش این بود که هیچ کس سر جای خودش حرف نمیزد .جنابعالی پزشک هستید فرصت اظهار نظر به سیاسیون نمیدهید. در زمان همین انتخابات جاری درسالن کتابخانه عمومی قبل از سخنرانی دکتر صادق زیبا کلام آقای سلطانعلی بهمنی سخنرانی کرد ومن چون سخنانش را یادداشت کرده بودم عینا آنها را می آورم:" اما در زمینه امنیت ملی دربعد داخلی از نظر من بزرگترین چالش امنیت ملی مدیریت سنتی حاکم بر بدنه دولت است. ..یکی دیگر از مشخصه های این مدیریت سنتی آن است که هیچکس سر جای خودش حرف نمیزند...سیاستمندی وسیاستمداری نقل قول اخبار رادیو وتلویزیون ،مطبوعات ورسانه ها نیست. سیاستمدار کسی ست که تحصیل کرده علوم سیاسی باشد ،در علم سیاست ویا جامعه شناسی سیاسی عالم باشد،مکانیسم حکومتی کشورها ومکتبهای سیاسی را بشناسد...امنیت ملی ما از این مدیریت سنتی آسیب دیده است وما خیلی تاوان پس دادیم"
comment
احمد
|
-
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment بی انصافی اصولگرا نماها ... باعث شد تا ابشون از اسیاب بیفتد و همه چیز را دو دستی تقدیم مخالفانشان بدهند و امروز التماس کنند که روحانی هم یک رگ خونی از اصولگرایان دارد .
دولت احمدی نژاد دولت کار و تلاش و امید بود.
ما هرگز خدمات این مرد را فراموش نخواهیم کرد
comment
عماد
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment سلام مرتضی جان افشه
میشه بفرمایید خودتون رشته تون چیه ؟!! یعنی هر کس پزشکه در مورد اوضاع مملکت و رییس جمهوری که 8 سال نماینده مردم بوده نمی تونه نظر بده ؟!! خب پس چرا اصلا مردم رای می دهند اگر بنا است سیاسیون فقط حرف بزنند خب از همون سیاسیون نظرخواهی کنند رییس جمهور را انتخاب کنند !!! بحث بحث کاملا عامی است کسی نیامده سیاست داخلی یا خارجی احمدی نژاد را نقد کند که لازم باشد دکتری اعلوم سیاسی داشته باشد.ضمنا نظرات این زیبا کلام که دکتری داره که همش غلط درمیاد !!!!!!موفق باشید.
comment
مهران
|
-
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment یکی از دلایل ضعف احمدی نژاد همین مداحانی بودند که بی رویه از او تمجید کردند
comment
لیلا - اراک
|
-
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment احمدی نژاد با همه ضعف هایش آدم توانمندی بود
comment
یک خبرنگار
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment شوشان انگار فراموش کردی که تا دیروز تو هم از احمدی نزاد حمایت می کردی!!!
نون به نرخ روز می خوری
comment
البرز محمدی
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment ای ول دکتر . نکته خوب بود
تجلیل از خدمتگذاران ملک و ملت باید به یک فرهنگ جا افتاده تبدیل شود.
comment
ایرانی
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment سلام
مطلب جالب و خوبی بود!
تشکر از شما بزرگوار...
comment
رسول قلی پور
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment دکتر جان سلام
اول اینکه دلمان برایت تنگ شده
دوم اینکه مطلب منصفانه ای نوشته بودی .
به نظرم احمدی نژاد اولین رییس جمهوری بود که این همه در زمان خودش و در زمان اینکه رییس دولت بود مورد نقد و گاهی بی مهری قرار گرفت.
comment
اميد فراز
|
-
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment احمدي نژاد مردي از جنس خدمت بود. مرد صالح حدا كه از جنس مردم بود و با مردم بود. خدمات او چشمگير است
comment
یک همشهری
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment نقد غیر منصفانه در همه جریان های فکری و سیاسی و اجتماعی به عنوان یک آفت و آسیب خطرناک محسوب می شود. نقد احمدی نژاد هم باید منصفانه باشد هر چند کارهایی کرد که نباید می کرد
عزت زیاد
comment
اسمم مهم نیست
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment ای کاش این نقد شما هم در دوران انتقادات بی شمار به احمدی نژاد انجام می شد
comment
احمدی
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment اگر بنا باشد تندروی پیشه کنیم و افراطیون معیار وعیار باشند مسئولین 33 سال اخیر را باید بعد از پایان مسئولیتشان خائن نامید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

قشنگترین قسمت مطلب شما همن چند کلمه بود
comment
فریبا گذاری
|
-
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
comment
0
0
comment سلام و تبریک حلول ماه مبارک رمضان
مطلب جالب و خوبی بود
به امید قرار گرفتن در مسیری که پیشرفت و عمران به دنبال داشته باشد
comment
بی نام
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
comment
0
0
comment !!!!!!!!!!
هیچ وقت نباید زود قضاوت کرد . باید همیشه بر اساس منطق پیشرفت. درسی که شاگرد از استادش یاد گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار