شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوسنگرد گفت: جشنواره تئاتر عربی به 20 اردیبهشت ماه موکول شد.

کاظم حیدری در گفت‌وگو با فارس علت تأخیر در برگزاری این جشنواره را مصادف شدن زمان برگزاری این رویداد فرهنگی هنری با ایام فاطمیه و انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

وی توضیح داد: قرار بود جشنواره تئاتر عربی فروردین ماه برگزار شود اما بنا به دلایلی همچون ایام سوگواری فاطمیه و نیز مصادف شدن با مرحله دوم انتخابات این جشنواره 20 اردیبهشت ماه  برگزار می‌شود.

حیدری گفت: فراخوان جشنواره تئاتر عربی در نیمه اول سال 90 به تمام استان‌ها و شهرستان‌های خوزستان ارسال شد و تا پایان مهلت شرکت در جشنواره تعداد 20 سی دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان آنها، تنها هفت نمایش به جشنواره راه یافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوسنگرد از شرکت نکردن گروه‌های تئاتر از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه هیچ گروه نمایشی از خارج استان در جشنواره عربی شرکت نکرده و حتی شهرستان‌های استان همچون خرمشهر نیز هیچ اثری نفرستادند.

وی گفت: برای نخستین بار از شهرستان شادگان نیز هیچ نمایشی به جشنواره راه پیدا نکرد.

حیدری تأکید کرد: متأسفانه گروه‌های شرکت کننده تنها سالی یک بار در جشنواره‌ها حضور می‌یابند و هیچ اجرای عمومی به جز در شهرهای سوسنگرد و شوش ندارند، و همین مسائل موجب ضعف تئاتر عربی استان شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوسنگرد ادامه داد: به همین دلیل از سال آینده شرط پذیرش گروه‌ های نمایشی، اجرای عمومی حداقل سه یا چهار بار در نظر گرفته شده است تا آثار راه یافته به بخش اصلی جشنواره، قوی‌تر و پخته‌تر شود.

وی افزود: نمایش «من و درما بقای الامره» به کارگردانی مرتضی منصوری و «حکم المحکمه» به کارگردانی کفایت جادری از اهواز، نمایش «هذه الحرب و الزمن الحسوب» به کارگردانی مریم طرفی و «بلوره» به کارگردانی رضا حویزاوی از سوسنگرد، نمایش «کلمات مسروقه» به کارگردانی هادی آل جرف از هویزه، نمایش «عقود الضیاع» به کارگردانی هادی بریسم از شوش و نمایش «آلات بلا وتر» به کارگردانی عبدالعظیم عساکره از ماهشهر راه یافتگان به دوازدهمین جشنواره تئاتر عربی سوسنگرد هستند.

این جشنواره به مدت سه روز از 20 اردیبهشت ماه در سالن نمایش اداره ارشاد اسلامی شهر سوسنگرد در تالار حافظ جنب فرمانداری سوسنگرد برگزار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار