اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
سعیدی: ۹ دی مدل بومی و ملی برای مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمن و معیار سنجش انقلابی گری از انقلابی نمایی است.
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی که در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، با اشاره به اینکه 9 دی یادآور حماسه بزرگ ملت ایران است، ابراز داشت: فتنه سال 88 فتنه ای بود که برای تضعیف و مقابله با حاکمیت الهی پیش بینی شد اما مردم با حضورشان چنین فتنه ای را خاموش کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه فتنه 88 نخستین و آخرین فتنه نیست، عنوان کرد: آنچه برای ملت اهمیت دارد توجه به ویژگی ها، ریشه ها، پیامدها و تکلیف در چنین شرایط حساس و سرنوشت سازی است.


وی با بیان اینکه نخستین عبرت فتنه 88 مدل حرکت نرم برای مقابله با نظام اسلامی بود، افزود: شیوه آمریکا در براندازی انقلاب ها به دو صورت سخت افزای و نرم افزاری صورت می گیرد که در افغانستان، عراق و نیز 22 کشور در طول نیمه دوم قرن بیستم شیوه سخت افزاری را در پیش گرفت اما برای رویارویی با شوروی، اکراین و برخی کشورها از جنگ نرم وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان داشت: آمریکا از طریق جنگ نظامی قادر به سقوط امپراتوری شوروی نبود، از این رو از طریق جنگ نرم، شوروی را به استحاله کشاند و زمینه سقوطش را فراهم کرد که چنین اقدامی هزینه بسیار کم اما دستاوردهای زیادی برایش به ارمغان داشت.

وی تأکید کرد: آمریکا در مقابله با ایران جنگ سخت نیابتی به وسیله صدام، تحریم، تعامل و مذاکره را در پیش گرفت؛ بنابراین باید توجه داشت که تفاوتی میان آنها وجود ندارد چرا که هدف براندازی نظام اسلامی است هرچند راهبردها و شیوه ها تغییر کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران فتنه 88 را کودتای مخملی برشمرد و گفت: از دیرباز یک جریان به دنبال حاکمیت تفکر خاص خودش بود زیرا احساس کرد جلوی تفکرش به وسیله جریان های انقلابی و اصولگرا گرفته شد از این رو با ایجاد یک فتنه جدید درصدد پیاده سازی تفکرش بود.

وی تلاقی منافع جریان تجدیدنظرطلب با منافع آمریکا را دیگر عبرت های فتنه 88 ارزیابی کرد و افزود: تلاقی منافع عناصر غربگرا در شوروی با منافع آمریکا زمینه ساز سقوط امپراتوری شوروی شد و در داخل کشور ما عناصر و سیاستمداران طرفدار تفکر لیبرال مسلمانی وجود دارند که منافعشان با غرب تلاقی پیدا می کند؛ از این رو در فتنه 88 امپراتوری رسانه ای غرب و آمریکا در اختیار تجدیدنظر طلب قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تقابل با حاکمیت دینی و نه تقابل دو نامزد را دیگر عبرت های فتنه 88 دانست و تصریح کرد: برخی خواص اشتباه کردند و عدم ورودشان را به خاطر دعوای دو نامزد عنوان کردند در حالی که پس از گذر یک هفته شاهد تقابل میان جریان ماجراجو با بدنه حاکمیت دینی بودیم که در این باره تکلیف مردم و خواص متفاوت شد.

وی با اشاره به اینکه فتنه 88 قابلیت تکرار دارد، خاطرنشان کرد: در دولت موقت، جریان بنی صدر، قائله 14 اسفند دانشگاه تهران و 18 تیر 78 شاهد چنین فتنه هایی بودیم و انسان عاقل باید از چنین فتنه هایی درس عبرت گرفته و حضور به موقع داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همبستگی مجموعه های ضدانقلابی داخلی و خارجی، بهائی ها و سلطنت طلب ها و مخالفان حاکمیت دینی را از دیگر عبرت های فتنه 88 بیان کرد و افزود: این مجموعه ها همصدا با فتنه گران ورود پیدا کرده و شعارهای ناسازگار با شعارهای انقلاب اسلامی سر دادند و در فتنه 88 تقابل با قانون صورت گرفت.

وی در ادامه به ویژگی های حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: در نگرش دینی مردم جایگاه ویژه داشته و تکلیف سنگینی بر دوش دارند اما انتخاب حاکم و رهبر با ذات باری تعالی است اما تحقق حاکمیت دینی منوط به حضور مردم در صحنه است و هر جا که مردم همراه با پیامبری شدند، حاکمیت دینی شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه مردم ایران پای رهبری ایستاده و سختی ها را به جان خریدند، خاطرنشان شد: گذر 39 سال از عمر انقلاب اسلامی نشان دهنده آن است مردم ایران در حدوث، تداوم و بقای انقلاب اسلامی نقش دارند؛ از این رو نخستین پیام 9 دی برگرداندن ثبات و قدرت حاکمیت نظام در برابر اقدامات ساختارشکنانه بود.

وی حاکمیت قانون در برابر اهرم فشار و جنجال آفرینی، تبلور صلابت و نقش مؤثر ولایت فقیه در پاسداری از کیان اسلامی را دیگر ویژگی 9 دی عنوان کرد و گفت: فتنه گران با آشوب و در سایه دموکراسی و برگزاری انتخابات، می خواستند کارهایشان را پیش ببرند اما ملت ایران برای پاسداری از قانون به میدان آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پاسداری از اسلام و حاکمیت دینی را مسؤولیت رهبری و مردم دانست و تصریح کرد: 9 دی مدل بومی و ملی برای مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمن، معیار سنجش انقلابی گری از انقلابی نمایی و تجلی تکلیف ‌مداری مردم در پاسداری از امامت، رهبری الهی و شریعت بود.

وی با بیان اینکه مردم پاسدار امامت و شریعت هستند، ابراز کرد: اگر در جامعه جعفرها و حمزه‌ ها باشند و مردم جعفروار و حمزه ‌وار از شجره طیبه ولایت حمایت کنند، قطعا دشمنان هیچ حرکت و غلطی نمی‌ توانند انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: افرادی تحت نام و خط امام خمینی(ره) و یاران امام در برابر جانشین امام، قانون و شورای نگهبان ایستادند و عده‌ای از مردم را به خیابان کشانده و آشوب به پا کردند تا خواسته‌ هایشان را عملی کنند اما مردم به صحنه آمده و صف انقلابی نماها از انقلابیون واقعی جدا شد.

وی در پایان با بیان اینکه آنچه امروزه در عراق و لبنان و سوریه مشاهده می شود نتیجه اراده با صلابت رهبری و پشتیبانی مردم انقلابی ایران است، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی در منطقه صادر و تبلور پیدا کرد و مانع از سلطه آمریکا بر عراق و سوریه شد.




























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار