شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۲

روزنامه وطن امروز در ستون سایه روشن‌های امروز سه شنبه خود نوشت:

*سرکردگان کومله و دموکرات از آرزوهایشان می‌گویند

جلسه مشترک و دوجانبه گروهک‌های ‌تروریست کومله مهتدی و حزب منحله دموکرات کردستان ایران، هفته گذشته برگزار شد. به گزارش بولتن نیوز، عبدالله مهتدی سرکرده گروهک ‌تروریست کومله و مصطفی هجری سرکرده حزب‌تروریستی و جدایی‌طلب دموکرات کردستان ایران در جدیدترین دیدارشان در این جلسه رسمی گفتند: هدف گروهک‌های‌تروریستی کومله و دموکرات، تجزیه کشور ایران و تاسیس کردستان بزرگ است.

مهتدی و هجری سران 2 گروهک ‌تروریستی کومله و دموکرات همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران با انتقاد از صبر مردم کردستان، گفتند: هدف نهایی کومله و دموکرات تاسیس دولت کردستان بزرگ است و در این راستا باید ایران تجزیه شود! این دو گفتند: شاید کومله و دموکرات در شرایط فعلی درصدد پنهان ساختن این مساله باشند، ولی صبر ما هم اندازه دارد بالاخره باید مردم کردستان از دیدگاه و هدف واقعی ما باخبر شوند! سرکرده کومله عبدالله مهتدی گفت: این طرح تنها طرح کومله و دموکرات نیست، بلکه طرح قدرت‌های غربی، آمریکا، اروپا و اسرائیل نیز هست و آنها نیز در این طرح دخالت دارند.

به گفته مهتدی، هدف آنها در مرحله نخست اعلام دولت مستقل کردستان در کردستان ایران و متعاقب آن اعلام دولت کردستان در مناطق کردنشین ایران است و اگر آنها فرصتی به دست آورند، در کشورهای همسایه نیز این برنامه را پیش خواهند برد و دولت بزرگ کردستان بدون هیچ قید و شرطی شریک آمریکا و اسرائیل در منطقه خواهد بود.

تاجیک: روحانی از همه ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کند

محمدرضا تاجیک، فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه‌ آرمان گفت: ‌تردید دارم روحانی از همه ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی کشور استفاده کند.وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی خواهد ‌توانست از همه ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی کشور استفاده کند؟ گفت: ‌تردید دارم اما ناامید نیستم. می‌دانم این ایام برای ایشان، ایام سهم‌خواهی و مصادره کردن است و نیز می‌دانم ناکامان انتخاباتی دیروز، امروز تلاش دارند با کارت کاندیدای پیروز بازی کنند. در این شرایط همگان منتظر اولین و مهم‌ترین تصمیم و تدبیر رئیس‌جمهور هستند. مطمئنم فردای این «تصمیم و تدبیر» هم برای ایشان و هم برای آحاد مردم- بویژه حامیان ایشان- فردای دیگری است.

*ایران در صدر اولویت‌ برنامه‌های جاسوسی آمریکا

یک روزنامه برزیلی با اشاره به اینکه برزیل هم قربانی برنامه‌های جاسوسی آمریکا بوده، به نقل از اسناد افشا شده، نوشت: به همراه برزیل، کشورهای روسیه، چین، ایران و پاکستان در صدر اولویت‌های برنامه‌های جاسوسی واشنگتن بوده‌اند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، روزنامه گلوبوی برزیل به نقل از اسناد منتشر شده از «ادوارد اسنودن» یکشنبه گزارش داد، فعالیت‌های تلفنی و ایمیلی شرکت‌ها و شهروندان برزیلی طی یک دهه گذشته هدف برنامه‌های نظارتی و جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا بوده است. این روزنامه نگفته است کامپیوترها و ماموران سازمان اطلاعات آمریکا چه میزان از این فعالیت‌ها را کنترل می‌کرده‌اند.

این روزنامه نوشت: برزیل به همراه چین، روسیه، پاکستان و ایران از اولویت‌های برنامه‌های جاسوسی و نظارتی سازمان امنیت ملی آمریکا بوده‌اند. براساس این مقاله، طی 10 سال گذشته سازمان امنیت ملی آمریکا 3/2 میلیارد تماس و پیام تلفنی را در آمریکا کنترل کرده و سپس با استفاده از کامپیوترها به تحلیل آنها پرداخته است. روزنامه گلوبو نوشت: بعضی از ارتباطات شرکت‌های برزیلی از طریق ارتباط این شرکت‌ها با شرکت‌های آمریکایی به دست سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا رسیده است.

رویترز نوشت: مقاله روزنامه گلوبو توسط «گلن گرین والد»، «رابرت کاز» و «خوزه کاسادو» که برای دفتر روزنامه گاردین در ریودوژانیرو کار می‌کنند، نوشته شده است. پیش از این نیز ادوارد اسنودن فاش کرده بود سازمان امنیت ملی آمریکا از کشورهای همپیمان خود در اروپا و آسیا از جمله اتحادیه اروپا، ژاپن و کره‌جنوبی نیز جاسوسی می‌کرده است. همه کشورهای فوق در واکنش به این گزارش‌ها از کاخ سفید خواسته‌اند در این زمینه به طور شفاف توضیح دهد.

اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکاست که اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه‌های فوق محرمانه جاسوسی این آژانس امنیتی از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان‌ آمریکایی و اخیرا نیز از جاسوسی آمریکا از متحدان اروپایی واشنگتن پرده برداشته است.

*انتشار کتاب توهین‌آمیز علیه ایران و شیعیان در دبی

امارات عربی متحده در ادامه سیاست‌های خصمانه خود در قبال ایران و شیعیان، یک کتاب توهین‌آمیز دیگر را در شیخ‌نشین دبی منتشر کرد. به گزارش ایسنا، مرکز مطالعات و تحقیقات المزماه دبی به انتشار کتابی زیر عنوان «...شر: شیعه و اخوان‌المسلمین؛ ملتی که پنهان بازی می‌کنند» اقدام کرد. امارات عربی متحده پیش‌تر نیز کتاب‌هایی ضد جمهوری اسلامی ایران و شیعیان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار