اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
استاندار خوستان عنوان کرد:
استاندار خوستان گفت: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه امسال و کاهش آب پشت سدها و رودخانه‌ها لازم است که کنترل‌های بهداشتی در ایستگاه‌های برداشت آب افزایش یابد و کلرزنی به صورت مرتب انجام شود.
غلامرضا شریعتی در هفتمین جلسه شورای سلامت استان در سال جاری که امروز (17 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، با تأکید بر لزوم حضور مدیران دستگاه‌های مختلف در این شورا اظهار کرد: اگرچه همه شوراهای قانونی اهمیت زیادی دارند ولی به دلیل اهمیت سلامت در جامعه باید دستگاه‌های ذیربط مخصوصا آموزش و پرورش، محیط زیست و صنعت و معدن و تجارت در این جلسات شرکت کنند تا شرایط زندگی بهتری فراهم شود.   
  
وی با اشاره به اجرای طرح کوهورت در خوزستان افزود: مطالعاتی مانند این تحقیق که 15 سال زمان می‌برد، موجب اظهارات علمی می‌شوند و به علت تعدد و تکرار این قبیل مطالعات است که می‌بینیم نتایج کشورهای پیشرفته سندیت پیدا می‌کند و همیشه محل تصمیم‌گیری برای برخورد و مواجهه با بیماری‌ها هستند. 
  
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اجرای طرح نابرابری در سلامت که در تهران، اصفهان، و تبریز در حال انجام است، گفت: شهرداری اهواز نیز باید اجرای این طرح را در دستور کار قرار دهد. اینکه شهرداری تنها چند پل احداث کند در سلامت مردم تأثیرگذار نیست بلکه شهرداری‌ها باید مداخلاتی نیز در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سلامت جامعه داشته باشند زیرا سلامت انسان‌ها مهم‌ترین موضوع در رفاه است. 
  
شریعتی ادامه داد: در صورت اجرای این طرح در اهواز می‌توان آن را به ماهشهر و بندر امام نیز تعمیم داد زیرا شهرداری این دو شهر توانایی اجرای چنین طرح‌هایی را دارند. 
  
وی با بیان اینکه مطالعه کوهورت در آبادان، خرمشهر و شادگان نیز باید انجام شود، تصریح کرد: اگرچه شورای سلامت منطقه آزاد اروند، آبادان، خرمشهر و شادگان تفکیک شده‌اند ولی باید فرمانداران این شهرستان‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انجام مطالعه کوهورت انجام دهند. 
  
استاندار خوزستان با اشاره دیدگاه برخی از مردم مبنی بر اینکه سرطان در کشور و خوزستان رو به افزایش است، گفت: خوشبختانه بنا بر مطالعات انجام شده مشخص شد که میزان بروز سرطان در کشور و خوزستان نسبت به میانگین جهانی کمتر است و در این خصوص نباید به مردم تشویش و نگرانی وارد کرد. 
  
شریعتی تصریح کرد: دلیل اینکه بروز سرطان نسبت به گذشته بیشتر شده است، این است که امید به زندگی بیشتر و میانگین سنی نیز افزایش یافته است و نرم‌افزار سلول با بالا رفتن سن یا به سمت مرگ می‌رود، یا به سمت سرطان. 
  
وی ادامه داد: عواملی مانند چاقی، کم‌تحرکی، نوع تغذیه و سبک زندگی و مسائل ژنتیکی در بروز سرطان تأثیرگذار هستند. 
  
استاندار خوزستان بیان کرد: توصیه می‌کنیم جهت آموزش پیشگیری از بروز بیماری‌ها دو سازمان توانمند به عنوان پایلوت انتخاب شوند و پس از آن طرح به تدریج تسری یابد.   
  
شریعتی با اشاره به لزوم تدوین طرح جامع طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب اهواز خاطرنشان کرد: بودجه امسال شرکت آب و فاضلاب اهواز 120 میلیارد تومان است که تاکنون چنین بودجه‌ای به این بخش اختصاص نیافته بودند ولی تحرکی از این مجموعه برای هزینه کردن این بودجه دیده نشده و به نظر می‌رسد که سر در گم شده‌اند. 
  
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه امسال و کاهش آب پشت سدها و رودخانه‌ها لازم است که کنترل‌های بهداشتی در ایستگاه‌های برداشت آب افزایش یابد و کلرزنی به صورت مرتب انجام شود که آب و فاضلاب روستایی خوزستان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند. همچنین نسبت به لایروبی شبکه‌های فاضلاب اقدام کنند. 
  
استاندار خوزستان افزود: در فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و رودخانه‌های خوزستان قرار داریم و اداره‌کل  دامپزشکی و اداره‌کل حفاظت محیط زیست باید کنترل بیشتری داشته باشند و از صید پرندگان جلوگیری کنند تا با مشکلات کمتری مواجه شویم. 

/ایسنا
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار