شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳

مسؤول روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي خوزستان از برگزاري 175 نشست ادبي در كتابخانه‌هاي عمومي خوزستان در سال 90 خبر داد.

ابوذر علي‌زاده با اشاره به سند چشم‌انداز در كتابخانه هاي عمومي گفت: در اين سند پيش‌بيني شده كه كتابخانه‌هاي عمومي به مركزي براي ايجاد كانون تفكر و كانون ادبي فرهنگي تبديل شود.

علي‌زاده، با اشاره به اين كه در سال 90 تعداد 175 نشست ادبي در كتابخانه‌هاي عمومي استان برگزار شده است، افزود: تعداد كانون‌هاي ادبي در استان خوزستان 37 كانون مي‌باشد كه در اين شاخص استان خوزستان دارای رتبه اول در كشور است.

وي خاطرنشان كرد : نقد و بررسي تخصصي آثار ادبي، جلسات نقد كتاب، معرفي كتاب، شعرخواني، همايش بزرگداشت شعراي بزرگي مثل حافظ و سعدي و ... از جمله برنامه‌هاي اجرا شده در جلسات كانون‌هاي ادبي بوده است و به جهت انسجام بيش‌تر سيري براي مستعدين اين حوزه تدوين شده است.

او، با بيان اين كه در حال حاضر بالغ بر 2000 نفر عضو كانون‌هاي ادبي هستند، گفت: اين طرح چند ماهي است كه در كتابخانه‌هاي عمومي استان در حال اجرا است و با استقبال بسيار زياد هنرمندان استان روبه‌رو شده است و در آينده‌اي نزديك اعضاي بيش‌تري جذب اين كانونها خواهند شد.

مسؤول روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي خوزستان بيان كرد: تاكنون كتاب‌هاي زيادي از فرهيختگان و نويسندگان استان در اين جلسات با حضور شخص نويسنده مورد ارزيابي قرار گرفته است و اين نشست‌ها را استادان ادبيات و دانشجويان تحصيلات تكميلي ادبيات اداره می‌كنند.

وي افزود: كانون‌هاي ادبي استان هر هفته نشست‌هاي ادبي را با حضور نويسندگان و فرهيختگان در محل كتابخانه‌هاي عمومي استان برگزار می‌كنند و علاقه‌مندان براي عضويت مي‌توانند به كتابخانه‌هاي مركزي استان و شهرستان‌ها مراجعه كنند.

به گفته علي‌زاده: كانون‌هاي ادبي با هدف كشف استعدادهاي جوانان و ايجاد بستر مناسب براي شكوفايي اين استعدادها آغاز به كار كرده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار