اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اسفند ماه امسال و به میزبانی شهرستان اندیمشک، برگزار می‌شود.
علی بازگیر اظهار داشت: توجه به توسعه ارزش‌های اسلامی و انقلابی و تبیین شاخص‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس، یکی از مهم‌ترین اهداف امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک است.

وی افزود: به همین جهت، برگزاری ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک با تاکید بر حفظ و تعالی ادبیات پایداری و تقویت مفاهیم فرهنگی مرتبط با آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس، مورد توجه قرار گرفته است.

شمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک 18 اسفندماه امسال برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک عنوان کرد: ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک، 18 اسفند ماه امسال و با رویکرد تولید آثار ادبی فاخر و در دو حوزه آزاد و ویژه و با حضور هنرمندان سرتاسر کشور، برگزارمی‌شود.

وی با بیان این که در حوزه آزاد ششمین کنگره ملی ملک ملکوت اندیمشک امکان ارسال آثار هنرمندان در حوزه شعر و داستان پیش بینی شده است، گفت: بخش ویژه این کنگره به آثار ادبیات پایداری حوزه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اختصاص یافته است.

بازگیر بیان کرد: هم چنین در بخش ویژه این کنگره، اولویت با آثاری است که در شرح و تبیین رشادت‌های رزمندگان انقلاب و اسلام در پادگان دوکوهه میعاد گاه عشق و افتخار در هشت سال دفاع مقدس، افتخار آفرینی و ثبت حماسه کرده‌اند.

وی با اشاره به این که ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک با همکاری انجمن شعر و داستان شهرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برگزار می‌شود، افزود: هنرمندان سرتاسر کشور تا یک اسفندماه امسال، فرصت ارسال آثار این جشنواره را به دبیرخانه ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک را دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: متقاضیان شرکت در ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک آثار خود در موضوع شعر و داستان را به صورت تایپ‌شده و بر روی یک طرف کاغذ A٤ و در سه نسخه با ذکر مشخصات کامل فردی، آدرس، شماره تلفن، شرح کوتاه بر سابقه‌ی ادبی به آدرسدبیرخانه‌ی کنگره که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک است، ارسال کنند.

 خلاقیت مهم‌ترین شاخص و ملاک در انتخاب آثار برتر ششمین کنگره ملی ملک ملکوت اندیمشک است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک با بیان این که توجه به خلاقیت، مهم‌ترین شاخص و ملاک در انتخاب آثار برتر ششمین کنگره ملی ملک ملکوت اندیمشک است، ادامه داد: شرکت در ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک، محدودیت سنی وجود نداشته و هر هنرمند امکان ارسال پنج اثر در بخش آزاد این کنگره را دارد.

وی با بیان این که آثار رسیده به هر بخش از ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک به صورت جداگانه داوری و در انتها از سه اثر برگزیده بخش‌های شعر و داستان با اهدا جوایز ریالی نفیس تقدیر می‌شود، افزود: علاوه بر این هشت اثر برگزیده بخش‌های مختلف این کنگره به تشخیص هیئت داوران، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

هویت بخشی به شعر و ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری از جمله اهداف برگزاری ششمین کنگره ملی ملک ملکوت اندیمشک است

بازگیربیان کرد: اعتلای ادبیات پایداری و ترویج آن، بازشناسی و احیای آموزه‌های دفاع مقدس و نقش آن‌ها در ادبیات پایداری، هویت بخشی به شعر و ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری از جمله اهداف برگزاری ششمین کنگره ملی ملک ملکوت اندیمشک است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک با بیان این که پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک اسفند ماه سال گذشته و با ارسال 600 به دبیرخانه کنگره برگزار شد، گفت: از این حجم آثار ارسالی 330 اثر مربوط به بخش شعر و 270 اثر مربوط به بخش داستان بود.

وی با اشاره به این که در پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک هنرمندان بیش از 29 استان کشور در پنجمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت دوکوهه اندیمشک شرکت داشتند، افزود: امسال توجه ویژه‌ای به رشد آثار رسیده به این کنگره و حضور هنرمندان سرتاسر کشور در ششمین کنگره ملی ملک ملکوت اندیمشک شده است.

پادگان دوکوهه اندیمشک یک میراث ماندگار معنوی برای کشور است

بازگیر با اشاره به نقش مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: پادگان دوکوهه اندیمشک یک میراث ماندگار و معنوی برای کشور است و ما باید بیش از گذشته، نسبت به شرح و معرفی حماسه‌های رزمندگان اسلام و انقلاب در این سند و نماد افتخار و رشادت شهر یک هزار شهید اندیمشک و حماسه سازان شش مهر و چهارم آذر، تلاش و اهتمام کنیم.

وی با بیان این که توجه به ظرفیت شعر و ادبیات یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی در شرح و انتقال پیام و رشادت‌های رزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: ادبیات یک فرصت و ظرفیت عظیم فرهنگی برای ترویج پیام انقلاب و افتخارات ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و آشنایی بیش از گذشته جوانان با مفاهیم و ارزش‌های این حوزه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک با اشاره به این که ادبیات عامل پیوند نسل‌ها و استمرار و توسعه مسیر فرهنگی کشور است، گفت: ششمین کنگره ملی ملک ملکوت اندیمشک با توجه به ظرفیت جوان شهرستان و با هدف به کارگیری این ظرفیت در توسعه و تعالی فرهنگی جامعه، برگزار می‌گردد.


/تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار