شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۸

کارگزاران استراتژی خاصی برای اداره کشور ندارد

روزنامه تهران امروز در ستون آن سوی سکه سیاست امروز پنجشنبه خود نوشت:

*درخواست نظارت هاشمی بر کابینه!

یکی از نمایندگان اصفهانی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان این استان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این جلسه هاشمی بر تشکیل دولت فراجناحی تاکید کرد.

وی گفته:آقای هاشمی معتقد بودند مشکلات اقتصادی کشور به‌ویژه حوزه صنعت و کشاورزی با تعامل دولت و مجلس قابل حل است و همه باید به رئیس‌جمهور منتخب برای حل مشکلات کشور کمک کنند.نمایندگان حاضر در جلسه هم از ایشان در خواست کردند بر تشکیل کابینه‌ای فراجناحی در دولت یازدهم نظارت داشته باشند تا وزیران توانمند و معتقد به نظام و انقلاب در مجلس روی کار بیایند.

*ارتباطی با دولت نداریم

یکی از نزدیکان محمد شریعتمداری، با اشاره به اهداف شریعتمداری برای تشکیل جبهه فراگیر اعتدال گفت: اقدام شریعتمداری برای تشکیل جبهه اعتدال هیچگونه ارتباطی با دولت منتخب ندارد و ما به‌دنبال تشکیل حزب دولتی نیستیم.

بهرامی با اشاره به ویژگی‌های جبهه فراگیر اعتدال محمد شریعتمداری به مهرگفته: آقای شریعتمداری از ابتدای ورود به عرصه انتخابات با شعار اعتدال وارد صحنه رقابت‌ها شد و خوشبختانه پروسه انتخاباتی که در این دوره طی شد آقای روحانی با شعار اعتدال روی کار آمدند و مردم نیز نشان دادند که این شعار را می‌پسندند.رای مردم به شعار اعتدال نشان‌دهنده آن است که آنان از افراط و تفریط سال‌های گذشته خسته شده‌اند و به‌دنبال تغییر هستند.

*مدیرمسئول روزنامه خورشید تغییر می‌کند؟

سفیر نوشت: هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی، به دلیل نارضایتی از خط‌مشی و سیاست‌های روزنامه خورشید در جریان یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، حکم به برکناری مدیرمسئول آن داده‌اند. هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی از اینکه محمدرضا تقوی‌فرد در جریان تبلیغات انتخاباتی، به توصیه‌های اکید اعضای هیات مدیره این سازمان در حمایت از کاندیداهای اصولگرا عمل نکرده است، به شدت ناراضی بوده، طوری که در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی، با تنظیم صورتجلسه‌ای از رئیس سازمان تامین‌اجتماعی خواسته‌اند وی را سریعا برکنار کند.اعضای هیات مدیره تامین‌اجتماعی عموما از طرفداران کاندیداهای اصولگرا هستند.

*فائزه هاشمی به دادگاه می‌رود

غلامعلی ریاحی وکیل فائزه هاشمی گفت: تاریخ رسیدگی به پرونده موکلم ابلاغ شده که این دادگاه طی 16 مرداد ماه سال‌جاری در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.گفتنی است؛ فائزه هاشمی سال گذشته از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد که در اول مهرماه سال‌جاری حکمش اجرا شد.اما فائزه هاشمی طی دوران سپری کردن حبس خود در اوین به اتهام دیگری محکوم شد که قرار است طی مردادماه سال‌جاری به اتهام وی رسیدگی شود.

*مشایی بعد از دولت چه می‌کند؟

اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه ‌جنبش عدم تعهد مهم‌ترین فعالیت خود را پس از پایان دولت، فعالیت مطالعاتی عنوان کرد.به‌گزارش فارس، رحیم‌مشایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پس از پایان دولت به کجا خواهید رفت به مزاح گفت: در ایران می‌مانم.مشایی درباره اینکه بارزترین گفتمان احمدی‌نژاد چیست، گفته: بارزترین گفتمان احمدی‌نژاد بحث توحید است. گفتمان توحید یعنی اینکه انسان در برابر همه مسائل پیرامونی خود مسئول است.

دولت در قبال جامعه، ارزش‌ها و آرمان‌ها مسئول است و سعی دولت بر این بوده که بر اساس این اصل حرکت کند؛ در واقع در راستای پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و حرکت کند و به شعار بسنده نکند. مشایی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است احمدی‌نژاد اقدام به راه‌اندازی روزنامه‌ای کند؟ گفت: در این مورد صحبتی نشده است، ولی بعید نیست البته من شخصا تمایل به کارهای سیاسی ندارم و خیلی نقش‌آفرین در این زمینه‌ها نیستم، ولی وجود رسانه می‌تواند موثر باشد و جامعه به رسانه نیاز دارد.

مشاور رئیس‌جمهور همچنین در مورد راه‌اندازی بنیاد بهار از سوی وی یا احمدی‌نژاد، اظهار کرد: من نمی‌دانم چه کسی این را مطرح کرده و در دولت نیز چنین بحثی مطرح نشده است و شاید این انتظاری باشد که در جامعه وجود دارد، ولی تشکیل آن بد نیست و کار خوبی است و اگر کسی این کار را انجام دهد ما از او حمایت می‌کنیم ولی اگر منظور شما این باشد که ما برنامه‌ای در این زمینه داشته باشیم، ما در این ارتباط صحبتی نکرده‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه گفتمان بهار وقتی از سوی احمدی‌نژاد مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت، گفت: آقای احمدی‌نژاد این گفتمان را در سطح ملی و بین‌المللی مطرح کردند و گفتمان بهار در واقع ترجمان زیبا، عمیق و سطح بالایی از گفتمان مهدویت است، نویددهنده آینده روشن برای بشریت و در برگیرنده منافع همه است.مشایی با تاکید بر زیبا بودن این گفتمان، اظهار کرد:‌ ممکن است در مورد این گفتمان فعالیت‌های مختلفی انجام شود، اقدامات فرهنگی صورت بگیرد و کسی نیز اقدام به راه‌اندازی بنیاد در این زمینه کند، ولی از طرف ما برنامه‌ای در این ارتباط وجود نداشته است.

*خاطرات جهادی حدادعادل

غلامعلی حداد عادل گفته: روحیه جهادی باید همواره در بین مردم به‌ویژه جوانان حفظ شود و کار جهادی باید جدا از فعالیت دستگاه‌های دولتی انجام گیرد.

حداد عادل در نشست تخصصی سبک زندگی جهادی گفته: خاطرات بنده از حرکات جهادی به سال‌های اول انقلاب برمی‌گردد.در آن زمان هر کسی که تمایل داشت خدمتی به مناطق محروم ارائه دهد به این حرکت‌های جهادی می‌پیوست و با اقداماتی که صورت گرفت، روستاها به مقیاس و اندازه درآمده بودند و مشکلات آنها جدی گرفته شده بود به‌طوری که عده‌ای برای سواد آموزی، گروهی برای تعمیرات و عده‌ای دیگر برای برداشت محصولات کشاورزی به آنجا می‌رفتند.

در کنار همین پایتخت روستاهایی بودند که مردم آن برای حداقل امکانات زندگی معطل بودند و در فقر شدید به سر می‌برند اما در جشن‌های 2500 ساله انواع غذاها در رستوران میکس پاریس آماده شده و با هواپیما به شیراز منتقل می‌شد.اصل حرکات جهادی با از بین رفتن جهاد سازندگی هرگز از بین نرفت و در سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها، دانشجویان با مشارکت بسیج، انسجام خوبی به آن دادند و حالا بعد از گذشت سی و چند سال از پیروزی انقلاب شاهد آن هستیم که این تشکل‌ها شکل مطلوب‌تری به خود گرفته است.

*کارگزاران استراتژی خاصی برای اداره کشور ندارد

مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه قطعا اینطور نیست که روحانی کابینه خود را از عناصر تکنوکرات کارگزارانی انتخاب کند و کارگزاران استراتژی خاصی برای اداره کشور ندارند، گفت: کارگزاران یک مجموعه پراگماتیسم و عملگرا هستند.

به‌گزارش فارس، محتشمی درخصوص کابینه دولت یازدهم و چینش وزرا گفت: آنطور که آقای روحانی با مواضع فراجناحی خود وارد رقابت انتخاباتی شد طبعا باید در کابینه‌اش از کسانی استفاده کند که روحیه اعتدالی داشته باشند و سیاست قبلی آنها بر مبنای پیروی از اعتدال باشد.

محتشمی با بیان اینکه با توجه به آنچه که از رویه روحانی شاهد بودیم احتمالا معتدلان اصولگرا و اصلاح‌طلب در کابینه‌اش حضور خواهند داشت، ادامه داد: در مجموع ادبیات آقای روحانی بعد از پیروزی به‌گونه‌ای بود که توجه بیشتری به سمت اعتدال‌گرایانه اصلاح‌طلب داشت.

*توصیه حائری به شریعتمداری

حجت‌الاسلام محمدحسن حائری‌شیرازی در یادداشتی در سایت الف خطاب به حسین شریعتمداری نوشته: مطلبی که هفته پیش خطاب به شما نوشتم اظهارنظرهایی را به‌دنبال داشت که بررسی روش جنابعالی در ایراد اتهام به مخالفان سیاسی را لازم ساخت تا نسبت روش شما با ارزش‌ها و احکام اسلامی آشکار شود، شاید برای شما و دیگران مفید باشد. شکافتن ابعاد روش‌تان محتاج جست‌وجوی همه مقالات‌تان نیست زیرا نوع برخورد در نوشته‌های جنابتان معمولا یکسان است.

حجت‌الاسلام حائری شیرازی در ادامه با تشریح مقالات حسین شریعتمداری خطاب به مخالفانش نوشته: «رفتار شما چه نسبتی با آموزه‌های اسلامی و سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) در حکومت‌داری دارد؟» وی در ادامه نوشته: «عمل شما، یعنی پاشیدن بذر کینه بین لایه‌های جامعه و تلاش برای حذف یک طیف از قدرت سیاسی با روشی غیراسلامی، فتنه است. اگرچه چون به سوءنیت شما اطمینان ندارم، شما را فتنه‌گر نمی‌نامم.»

 

شوشان: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار