شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

بسمه تعالی

فرماندهی معظم کل قوا

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی(

با سلام و تحیات

شوشان: احتراما به استحضار عالی می رساند شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون واقع در شهرستان شوشتر که بزرگ ترین تولید کننده شکر در خاورمیانه محسوب می گردد در تاریخ 20 مهرماه 1354 با کشت اولین قلمه نیشکر در منطقه بدون آب دیمچه فعالیت خود را آغاز نمود. منطقه دیمچه متشکل از 20 پارچه آبادی کمی قبل از افتتاح شرکت بعلت کوچ اجباری قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، اراضی کشاورزی آنها در اختیار شرکت کشت و صنعت کارون قرار گرفت و از آن پس بخشی از اهالی روستاهای موصوف به استخدام شرکت مذکور درآمده و تا کنون امرار معاش ایشان از طریق فعالیت مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت می باشد.

شرکت کشت و صنعت کارون سالانه در حدود125 هزار تن شکر سفید، 500 هزار تن باگاس و 50 هزار تن ملاس تولید می نماید. علاوه بر اینها کارخانجات صنایع جانبی نیشکر نیز در جوار شرکت اصلی احداث شده است که تقریبا باعث ارتزاق مستقیم 10 هزار نفر از مردم منطقه شده است. این شرکت با دارا بودن حدود 50 هزار هکتار زمین که 29 هزار هکتار آن قابل کشت نیشکر می باشد از تراز مالی سالانه 400 میلیارد تومانی برخوردار است که بر همین اساس بر اقتصاد سه شهرستان شوشتر، گتوند و دزفول و با ضریب کمتر بر اقتصاد شهرستان های شوش، اندیمشک و مسجد سلیمان تاثیر بسزایی دارد.

شرکت کشت و صنعت کارون با تقدیم 87 شهید سرفراز بدون شک از بازوهای اقتصادی نظام اسلامی در دوران تحریم بوده و هست.

مع الوصف غرض از نگارش این نامه نگرانی از فروش شرکت به افراد فاقد صلاحیت و غیرمتعهداست. سرنوشت شرکت های مشابه همجوار مانند شرکت کشت و صنعت هفت تپه (اولین شرکت نیشکری در ایران) و شرکت میان آب، کاغذسازی کارون و تجربه های ناموفق واگذاری شرکت ماهی کارون، وضعیت شرکت بین المللی هپکو و آذرآب بر نگرانی مردم منطقه افزوده است. همانگونه که خاطر عالی مستحضر است ایجاد کوچک ترین مشکل در این مجموعه صنعتی و تولیدی عظیم در شهرستان و منطقه محرومی همچون شوشتر ممکن است به یک معضل اجتماعی و امنیتی بزرگ تبدیل گردد که می تواند مصداق آشکار آب به آسیاب دشمن ریختن باشد.

لذا مردم رنج دیده از جنگ هشت ساله دست یاری به سوی آستان مبارک حضرتعالی دراز نموده اند تا نگذارید تجارب تلخ گریبانگیر شرکت کشت و صنعت کارون گردد و از واگذاری عجولانه، بدون برنامه و شبهه ناک شرکتی که با هزاران امید و آرزو، کوچ اجباری هزاران نفر، از دست رفتن هزاران هکتار زمین، ریختن عرق و خون هزاران مرد و زن منطقه و تقدیم 87 شهید گلگون کفن، برپا گردید جلوگیری فرمایند. محق ترین، مستحق ترین و متخصص ترین افراد برای دریافت سهام شرکت، کارگران زحمتکش شرکت و مردم منطقه می باشند. برای طول عمر و عزت مقام عظمای ولایت دعاگو هستیم.

با تشکر

شورای اسلامی کارگران شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار