اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷

شوشان - فاضلی منصور : در سرتاسر ایام زندگی انسان ها برای رشد و توسعه بصورت مداوم در تکاپو هستند و همین امر باعث می گردد عملکرد ها در مسیر ازمون و خطا قرار بگیرند.

هر فعلی که بر اساس رفتارهای فردی و جمعی از ما سر زند بدلیل وجود نگاه ها نظرات متفاوتی را در پی خواهد داشت و ناخوداگاه ، رفتارها و گفتار ها و کردارها مهیای نقد میگردد .نقد رسالتی است بر دوش کنش گران جامعه .بررسی و تحلیل موضوعات مهم و بنیادی و ارائه صحیح ترین راهکارهای اصلاح و برون رفت از مسیر اشتباه گذشته .نقد زمانی ابراز میگردد که اشتباهی چه سهوی و چه عمدی از رفتار .گفتار و یا عملکرد شخص یا اشخاصی عیان گردد . اصولا انسان بدلیل انسان بودن جائز الخطاست و شایسته نقد .اگر بنیان فکری نقد و نقادی نبود .هیچگاه رفتار و کردار و گفتار ها اصلاح نمیشد. انچه انسان را میسازد و به سر منزل مقصود میرساند نقد کارشناسانه است و پذیرفتن نقد از سوی شخص پیش آورنده .

این روزها شاهد رخداد های هستیم که استان را در بهت و حیرت فرو برده و شخصی که در وادی سیاست و مسئولیت میبایست الگویی برای نسل جوانان باشد اینک با یک عملکرد هنجار شکن و فضای استان را بشدت هیجان زده نموده و جو حاکم به سوی تخریب گام برداشته .نه خرسندیم و نه مسرور بلکه مکلف به پیروی از دستور و نص صریح قران به ستار العیوب بودن میباشیم . پوشیدن عیوب در اسلام موکد تاکید شده و ما نباید در جایگاهی قرار گیریم تا نسبت به اشخاص به قضاوت بنشینیم .قصدم دفاع از منصوب استاندار و شخص دکتر شریعتی نیست .بلکه به لحاظ اخلاقی شایسته نیست ابروی مومنی اینچنین بر باد رود .اگر چه مقصر باشد . میباید عیب را پوشاند و در خلوت نصیحت نمود .در پی اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی نسبت به تقلب و تخلف احدی از مسئولین واکنش ها بسیاری را شاهد بودیم و عدم پاسخ مناسب از سوی فرد مذکور باعث گردید جو روانی حاکم بر فضای مجازی به سمتی برود تا شخص مذکور استعفا داده و دکتر شریعتی که به توصیه دلسوزان و ناصحان گوش فرا نداد در یک اقدامی عجیب ایشان را به فرمانداری ویڑه ای منصوب نمود دیروز با یک فرار رو به جلو به سرعت استعفای ایشان را پذیرفت و به زعم خویش فضای التهاب و تشنج را مرتفع نمود ..

نگارنده از مخالفین این انتصاب بودم و به شدت این موضوع را قبلا در مقاله ای با عنوان «انتصابی با شاخص بی کیفیتی»  قلم زده بودم .

امروز پس از بررسی زوایایی پیدا و پنهان این انتصابات اخیر بر خود لازم دانستم کمی با تامل قلمفرسایی نمایم

 ما نه در جایگاه استاندار هستیم و نه در موقعیت وی ، باید خود را جای دکتر شریعتی جا زد و تصمیم گیری نمایم  .سهم خواهی احزاب .فشار وزیر. فشار نمایندگان .فشار مطبوعات و رسانه ها .فشار مردم و .......استاندار هر چقدر هم قوی باشد در مقابل این فشارها عنان اختیار را از کف میدهد.

اما انچه امروز و دیروز اتفاق افتاد شاید خیریت و مصلحتی را در پی داشته تا تلنگری باشد برای رسالت مسئولین و مدیران برای اصلاح امور و حرکتی برنامه ریزی شده و مدون .قادر متعال هیچ کاری را بی حکمت رقم نمیزند و یحتمل صوابی در ان نهفته است .

دکتر شریعتی در انتصابات اخیر نمیدانم بر اساس کدام فاکتور و شایستگی اقدام نموده و گماردن سرپرست فرمانداری دزفول و اتفاق و رخداد پیش امده موجود .سرپرست فرمانداری اهواز و چالش های بوجود امده در انتخابات شورای شهر وتعرفه های جعلی و سپس تودیع و معارفه سید حمزه موسوی در سه بار پیاپی و زیر سوال بردن شان و شخصیت ایشان و عمل نکردن به وعده های گذشته باعث گردید بسیاری از افراد از کنار ایشان دور شده و اشخاص جدیدی ایشان را همراهی کنند .همین جدید الورود ها مسبب بدبختی و گرفتاری های استان هستند

شخصی که سه سال رئیس دفتر یک کارخانه را در کارنامه دارد در جایگاه مدیرکلی قرار میگیرد که حداقل سابقه ان 20سال فعالیت کلیدی در وزارت کشور میبایست باشد.اما به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای این پست کلیدی و حیاتی واگذار میگردد..نمیدانم در استان قحط الرجال است .....بهر رو وقوع اتفاقات فوق شاید درس عبرتی باشد برای یک انسجام و همدلی .حال این اتفاق را به فال نیک میگیریم تا شاید استاندار در پی یک برنامه جامع و کار امد و بدون فشار را برای استان در نظر بگیرد .و ما نیز به نوبه خود دست یاری به ایشان دراز کرده و چنانچه برای خدمت به جامعه اماده و مهیا بود ما نیز کمر همت بسته و در رکابش گام بر میداریم ..اگر دکتر شریعتی اماده توسعه گام به گام استان است .باید با دلسوزان و نقادان جلسات مستمر و پویا برگذار کند و کارگره توسعه و رشد استان را به صورت مداوم برگذار نماید .کارگروه نباید متشکل از مدیران باشد ، بلکه باید افراد توانمند و صاحب فکر باشند نه مجیز گویان و متملقین و چشم قربان گویان

اگر هم به مانند گذشته تمایلی به این فرایند ندارد .درب بر روی همین پاشنه خواهد چرخید

در شرایطی که شاهد هستیم مدیران به سبب جایگاه و حفظ منافع خویش حاضر به ارائه مشکلات و معضلات و راهکارهای ان نیستند چون ضعف خویش را بصورت علنی بیان میکنند و انها هیچگاه بدنبال از دست دادن کرسی خود نیستند و یا اصولا به معضلات ورود نکرده یا سعی دارند توپ عظیم مشکلات را در زمین مدیری دیگر انداخته .

پس لازمه کارگروه عدم دخالت مدیران است .

اگر دکتر شریعتی به فکر نجات استان است میبایست این تفکر را پیاده نماید در غیر اینصورت باید منظر سونامی و فاجعه پیش رو بود

العاقبه للمتقین اللهم و اجعلنا من المتقین

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار