اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری سوال از رئیس جمهور و بازدید از زندان اوین خبر داد.
 علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز(یکشنبه اول بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: در گذشته جلسه غیرعلنی تشکیل شد و سیف رئیس بانک مرکزی توضیحاتی در خصوص وضعیت موسسات مالی داده شد، در آن جلسه بحث شد که طرح سوال از رئیس جمهور خیلی به مصلحت نباشد، لذا سوال کنندگان از آن تاریخ اصرار زیادی نداشتند تا سوال از رئیس جمهور سیر قانونی خود را طی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر آیین نامه مجلس شورای اسلامی زمانی 74 نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده باشند، باید توسط رئیس مجلس به کمیسیون اقتصاد ارجاع شود و رئیس جمهور  و نماینده قانونی ایشان فرصت دارند در کمیسیون حاضر و توضیح دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بعد از توضیحات، همچنان 74 امضا باقی ماند، رئیس جمهور یک ماه وقت دارد که در صحن علنی حاضر و توضیح دهد. سوال از رئیس جمهور می توانست اجرا شود اما مصلحت اندیشی ها در این بین صورت گرفته است که باعث شده سوال مطرح نشود.

مطهری تاکید کرد: شخصا معتقدم سوال از رئیس جمهور انجام شود، بهتر است.

گفت‌وگوی مطهری و دکتر لاریجانی درباره بازدید از اوین

وی همچنین در باره بازدید از زندان های تهران از جمله زندان اوین، بیان داشت: امروز صبح با دکتر لاریجانی در این باره صحبت کرده ام، ایشان گفتند دادستان تهران هم موافق بازدید نمایندگان از زندان اوین است و بنا شد که کمیسیون امنیت ملی و قضایی و حقوقی، هیات 6 نفره را تعیین کنند.

تشکیل هیات 6 نفره برای بازدید از اوین

این نماینده مجلس اظهار داشت: درباره افراد با رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی صحبت کرده ام، باید ظرف مدت امروز و فردا ترکیب اعضای این هیات تعیین شود.

مطهری  با اشاره به اینکه تنها 20 نفر از بازداشتی های اتفاقات اخیر در زندان نمانده اند، تاثیر بازدید را ارزیابی کرده و گفت: ممکن است گفته شود که این بازدید دیر انجام می شود، اما در حال حاضر فعلا بازدید از زندان های تهران و اوین مطرح و تحقیق در باره فردی که در زندان خودکشی کرده است.

بد نیست بازدید از زندان های تهران به کل کشور تعمیم داده شود

وی تاکید کرد: با این حال نیاز هست که درباره اتفاقاتی که در طول بازداشت افراد در زندان رخ داده است، بررسی شود. اما فعلا بحث بازدید از زندان های تهران است و بد نیست که موضوع به کل کشور تعمیم داده شود مخصوصا درباره افرادی که گفته می شود در بازداشت خودکشی کرده اند، بهتر است تحقیق شود تا این شبهات از بین برود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که بازدید تا هفته دیگر انجام می شود یا خیر،خطاب به خبرنگاران گفت: باید بازدید انجام شود، با این حال باید سراغ روسای کمیسیون قضایی وحقوقی وامنیت ملی وسیاست خارجی مجلس رفت ، تا بازدیدانجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جواب خبرنگاری که مطرح کرد روزنامه ها گزارش هایی برای بازدید نمایندگان از زندان اوین تهیه می کنند اما از طرف قوه قضاییه تماس هایی با رسانه گرفته و عنوان می شود اجازه بازدید داده نمی شود تا رسانه گزارش را از صفحه بردارد، گفت: دادستان تهران با این بازدید ها اعلام موافقت کرده است.

/خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار