اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
درپی انتشار خبرحذف بودجه مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از لایحه بودجه 97 در فضای مجازی، نماینده مردم شوش، شاوور و عبدالخان در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده این لایحه در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و امیدواریم با جلب نظر اکثریت نمایندگان بتوانیم این لایحه را از حالت تعلیق خارج کنیم.
سیدرضی نوری  با اشاره به اینکه 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کنترل کانون های گرد و غبار جنوب کشور اختصاص یافته است افزود: این طرح پیشنهاد دولت بود که به صورت لایحه به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است اما این لایحه توسط کمیسیون تلفیق بودجه تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق معتقد هستند که برای برداشت از صندوق توسعه ملی نیاز به اذن مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: از طریق ریاست مجلس شورای اسلامی پیگیر مدیریت این موضوع هستیم تا با کمترین مساله بتوان این لایحه را تصویب کرد.

نوری درخصوص واکنش نمایندگان خوزستان درصورت تصویب نشدن این لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اعتبارات صندوق توسعه ملی نسبت به سایر منابع اعتباری راحت تر و در دسترس تر است از همین رو تلاش می کنیم تا اعتبار 150 میلیون دلاری طرح ازاین محل تخصیص یابد. ضمن آنکه دولت از سایر منابع نیز اعتباراتی برای مقابله با گرد و خاک در نظر گرفته است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز مدعی حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال 97 شده بود. 

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدارمجلس نیز، از معلق بودن اعتبار ریزگردها درلایحه بودجه به دلیل نبود مجوز برای برداشت ازصندوق توسعه ملی خبر داد. 

پس از بحران های ایجاد شده در بهمن سال گذشته خوزستان مقرر شد 150 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و خاک جنوب کشور و رفع مشکل برق خوزستان اختصاص یابد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار