اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
استاندار سابق خوزستان با بیان اینکه تجربه عملی پدافند غیرعامل با آغاز جنگ بود، گفت: یکی از مواردی که باید به لیست تسویه حساب مدیران اضافه شود، آن است که مدیران باید دانش خود را مکتوب کنند و تحویل دهند.
عبدالحسن مقتدایی در جلسه پدافند غیرعامل که امروز (یکشنبه، یکم بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تجربه عملی پدافند غیرعامل با آغاز جنگ بود. در حقیقت استان خوزستان با آغاز جنگ وارد یک کار اجرایی، عملیاتی، واقعی و غیر مانوری در پدافند غیرعامل شد.

وی افزود: همه می‌دانیم زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، مملکت نه ساختار دفاعی منظمی و نه تجهیزات و امکانات منسجمی داشت. در این زمینه آنچه که برای صیانت از جان مردم و در زمینه پشتیبانی در ارزاق و تدارکات اتفاق می‌افتاد، باعث می‌شد تا عملا وارد کار عملیاتی پدافند غیرعامل شویم.

استاندار سابق خوزستان تصریح کرد: سایر مواردی که پس از آن در طول تاریخ اتفاق افتاد، یا ابلاغیه و دستورالعمل‌ها بود یا نشست و برخاست‌هایی که در زمینه چگونگی صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی و معنوی در شرایط خاص و غیر مترقبه تصمیم‌گیری می‌کردند.

مقتدایی بیان کرد: مقطع جنگ یک مقطع کامل برای پدافند غیر عامل بود و جزو مقاطعی است که پدافند غیر عامل وارد فاز اجرا شده بود و به عنوان یک کارِ 'استاد و شاگردی" و کاملا میدانی باید ثبت و ضبط می‌شد. تجارب افرادی که در آن زمان پدافند غیرعامل را اجرایی کردند، ودیعه ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد و ثبت شود، زیرا این تجربه از طریق آزمون و خطاهایی به دست آمده که هزینه آن را ملت داده است.

وی افزود: تجربه ای که هزینه آن را ملت داده، به دلیل آنکه در ذهن ما است، باید ثبت شود. ما دو نوع میراث شامل میراث مادی و میراث معنوی داریم. برای میراث های معنوی کشور که در خانه ها خاک می خورند، کسی ارزش قایل نیست اما اگر یک شی از موزه ها دزدیده شود، چون میراث مادی است، همه بسیج می شوند تا آن را پس بگیرند.

استاندار سابق خوزستان ادامه داد: به میزانی که در خصوص موضوعات مادی، بدهی افراد را حساب‌رسی می کنیم، در بخش مسایل معنوی و نرم افزاری به آن توجه نمی‌کنیم و این مساله جزو یکی از اشکالات است. 

مقتدایی بیان کرد: یکی از مواردی که باید به لیست تسویه حساب مدیران اضافه شود، آن است که مدیران باید دانش خود را در 100 تا 200 صفحه مکتوب کنند و به بخشی که در آن فعالیت کرده اند، تحویل دهند. اگر این کار انجام شود، دیگر شاهد دوباره کاری نخواهیم بود تا هر شخص جدیدی که بر سر کار می آید دوباره "روز از نو و روزی از نو" نشود.

وی با بیان اینکه آدم های زرنگ و فهیم کسانی هستند که از تجربه دیگران استفاده می‌کنند، اظهار کرد: استفاده از تجربه دیگران به منزله استفاده از عمر دیگران بدون پرداختن هزینه و ریسک است. با استفاده از تجربه دیگران بدون اتلاف وقت می‌توان بهره‌ای دریافت کرد و همچنین بهره‌گیری از تجارب دیگران باعث صیانت از میراث فرهنگی و معنوی نیز می‌شود.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار