اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
شهردار اهواز:

شهردار اهواز به همراه فلسفی رییس شورای اسلامی شهراهواز، موسوی زاده، لطفعلی زاده، ایزدی اعضای شورا و مدیر منطقه و معاونین شهرداری منطقه چهار و حاتمی کاکش مدیر ارتباطات و امور بین الملل در میان ساکنان شهرک الهیه حاضر شد و با آنان در خصوص مشکلات منطقه گفتگو کرد.

در ابتدا ی این دیدار شهردار اهواز ضمن گرامیداشت ایام دهه ی فجر گفت: بهمن، ماه به ثمر نشستن مبارزات مردم ایران و مجاهدتهای حضرت امام خمینی(ره) در مبارزه با نظام طاغوت است که در سال 57 به مدد الهی به پیروزی رسید که یاد و خاطره همه ی شهدا و مبارزان این مسیر را گرامی می داریم.

منصور کتانباف به سابقه ی حضور خود در دوره های گذشته در منطقه الهیه اشاره کرد و افزود: در سال 91، جهت رفع مشکلات منطقه صورتجلسه ای با سردار شاهوارپور و معین پور منعقد شد که خوشبختانه اکثر تعهدات انجام شد.

وی قوانین موجود کشور درباره ی شرکت های تعاونی را یادآور شد و گفت: مطابق قانون، شرکت های تعاونی موظف به ایجاد زیرساخت های لازم در محدوده ی ساخت و ساز از قبیل آسفالت، آب، برق و حتی سرانه ها از قبیل بازارچه، مسجد و غیره هستند. اما به دلایل مختلف این موضوع در شهرک الهیه و مناطق دیگر محقق نشد و باید با تعامل مناسب، مشکلات را برطرف کنیم. ساکنان این منطقه از رزمندگان و پاسداران مدافعان دین و وطن بوده و هستند و به فرموده ی بنیانگذار جمهوری اسلامی اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و ما افتخار می کنیم اگر بتوانیم به این عزیزان خدمتی انجام دهیم.

شهردار اهواز به توافقات انجام گرفته با اداره ی مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت: مقرر شد کلیه اراضی با کاربری بازارچه و فضای سبز، به شهرداری جهت احداث تحویل داده شود، البته سرانه های ورزشی را به اداره ورزش و جوانان تحویل می دهند، ولی قصد داریم از زمینهای با کاربری فضای سبز جهت احداث زمین ورزشی استفاده کنیم و از مدیر منطقه چهار می خواهم سریعتر زمین های با کاربری بازارچه را در شهرک الهیه مشخص کنند.

شهردار اهواز وعده داد: در سال97 یک بازارچه، یک پارک محله ای و یک چمن مصنوعی در شهرک الهیه احداث می شود.

منصور کتانباف در خصوص احداث سرانه های دیگر از قبیل مسجد و مدرسه خاطرنشان کرد: برای احداث مسجد اگر کاربری زمین مذهبی باشد، هیات امنا با همکاری اداره اوقاف می تواند ساخت مسجد را شروع کند. برای مدرسه هم در صورت وجود منابع مالی می توان با اداره راه و شهرسازی هماهنگی کرد و یک مدرسه غیرانتفاعی ساخت.

وی از خرید 5000 مخزن زباله برای کل شهر خبر داد و گفت: با توجه به سفارش انجام شده از اواخر بهمن ماه، این مخازن تحویل گرفته و در مکانهایی که در آنها جای مخزن تعبیه شده است، مستقر می شوند، ضمن آنکه تاکنون شهرک الهیه در محدوده ی خدمات شهری منطقه چهار تعریف نشده بود که خوشبختانه این مشکل هم برطرف شده است و مشکلی بابت جمع آوری زباله های شهرک الهیه نداریم.

شهردار اهواز قول داد: حتما معضلاتی نظیر روشنایی، خانه بهداشت و غیره را به اطلاع فرماندار شهرستان اهواز و استاندار خوزستان می رسانم و آنها هم حتما ترتیب اثر خواهند داد.

وی در خصوص اضافه ساختها در کمیسیون ماده صد گفت: ما از نظر قانونی موظف به ارسال این پرونده ها به کمیسیون ماده صد هستیم، ولی از قاضی پرونده می خواهیم که با توجه به شرایط خاص منطقه با اغماض به مساله رسیدگی کنند.

کتانباف با بیان این مطلب که شهرداری ها در سراسر کشور نهادهایی عمومی و غیردولتی هستند خاطرنشان کرد: خدمات شهرداری از محل عوارض قانونی تامین می شود و هر چه مردم عوارض را بیشتر و به موقع پرداخت کنند، شهرداری خدمات بیشتر و بهتری را می تواند پرداخت کند. عوارض سالیانه جمع آوری پسماند در شهرک الهیه برای هر واحد حدود 88 هزار تومان است. در واقع شهرداری بابت یک سال جمع آوری زباله و رفت و روب و فضای سبز و... از سطح این شهرک تنها مبلغ 88 هزار تومان از شما دریافت می کند، این مبلغ در مقایسه با شارژ سالیانه یک آپارتمان ناچیز است و شهرداری اهواز در بین شهرداری های کلانشهرها کمترین درآمد را دارد.

وی به فعالیتهای اخیر در خصوص جمع آوری پسماندهای سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره اکثر خودروهای حمل زباله و نخاله به GPS مجهز شده اند و این عامل بازدارنده باعث شده تا تخلیه زباله در اطراف شهر کاهش یابد، اما با این وجود، باید به سمت کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدا حرکت کنیم که در آن منافع متعددی برای شهروندان و شهرداری نهفته است.

درادامه این بازدید محمدرضا ایزدی عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز ضمن تشکر از تلاشهای شهردار اهواز گفت: در یک سازمان غیردولتی و عمومی همچون شهرداری، در صورتیکه این سازمان هیچ بدهی نداشته باشد، یک مدیر نیازمند حداقل زمان برای کسب درآمد جهت اداره مجموعه ی خود و عمل به وظایف ذاتی است، در حال حاضر کتانباف مجموعه ی شهرداری اهواز را با بدهی های زیادی تحویل گرفته است.

وی افزود: برای جبران عقب افتادگی ها و نیز قرارگرفتن اهواز در مسیر توسعه، همه ی مردم و مسئولین باید به سهم خود در اداره شهر بکوشیم. مبلغ بهای خدمات هر چند ناچیز است، اما اگر مردم مشارکت خوبی داشته باشند، شهرداری قادر به پرداخت بدهی ها، ارائه ی خدمات مطلوب با حجم بالا و تکمیل پروژه های عمرانی و نیمه تمام و سایر وظایف خود خواهد بود. پس از مردم اهواز خواهش می کنم در پرداخت عوارض مشارکت جدی داشته باشند.

منتخب شورای پنجم شهر اهواز ادامه داد: با وجود این تنگناها، اکثر پروژه های عمرانی فعال شده اند و این نشان می دهد که شهرداری و شورا قصد و اراده ی خدمت به مردم را دارند. اما این خدمت بدون حمایت و مشارکت شهروندان فراهم نمی شود.

ایزدی تاکید کرد: قطعاً شان مردم اهواز بیش از این خدماتی است که ما ارائه می دهیم و لازم است شهرداری اهواز نسبت به تعهدات خود نسبت به اهالی شهرک الهیه اهتمام لازم را داشته باشد و ما هم در شورای شهر از هرگونه کار و تلاش برای مردم حمایت خواهیم کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار