شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۵

شوشان : آیین بزرگداشت سومین روز شهادت سیدمهدی موسوی جانشین حوزه 10 بسیج شهری اهواز با حضور اعضای هیات دولت ،مقامات کشوری و لشگری وشخصیت های سیاسی و روحانی پیش از ظهر امروز در مسجد سازمان حج و زیارت در تهران برگزار شد .

در این مراسم حجةالاسلام و المسلمین تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در سخنانی به تبیین جایگاه شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی پرداخت.

وی در ادامه با تأکید بر وسعت نگاه در انسان گفت: امام خمینی(ره) به ما یاد دادند که نگاه ما باید عظیم و وسیع باشد، ما باید براساس اعتقادات خود کار کنیم. اعتقاد ما این است که اگر مظلومی و مسلمانی فریاد مظلومیتش بلند شد و عکس العملی نشان ندهیم از گردونه اسلام خارج هستیم.حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: دشمن می خواهد موج اندیشه های اسلامی را از بین ببرد و ما باید اندیشه‌های اسلامی را بازتاب دهیم و به گوش جهانیان برسانیم.

شهید موسوی از نسل اندیشه ناب اسلامی بود. شهید موسوی از اندیشه و تفکر اسلامی دفاع کرد و شهدا با مقاومت، فصل جدیدی را در فرهنگ انقلاب گشوده‌اند و انقلاب را عملاً از مرزها عبور داده‌اند.وی افزود: مقاومت رمز پیروزی است و اگر مقاومت نباشد انسان‌ها نمی‌توانند به آرزوهای خود دست پیدا کنند. انسان‌های بی هدف بلافاصله عقب نشینی می کنند و انسان‌های مقاوم پیروز خواهند شد.رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تأکید کرد: کسی که موج ایمان وجودش را گرفته باشد هرچه سختی ها بیشتر باشد با نشاط‌ تر و گرم تر در صحنه حضور پیدا می کند.وی ادامه داد: انقلاب ما شناسنامه دارد و برگ هویت انقلاب ما این است که نهضت ما حسینی است.

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: دشمن امروز فهمیده که مقاومت عامل پیروزی ما است و می خواهد مقاومت مردم ایران را بشکند اما امروز می بینیم دشمن نتوانسته مقاومت را در سوریه و لبنان بشکند.وی افزود: مقاومت نمایانگر امید و امیدواری است و هرکس به آینده امید دارد مقاومت می‌کند.حجت الاسلام تقوی در پایان سخنان خود تأکید کرد: ملت ایران امروز ساخته شده تا به فریاد مظلومین جهان برسد. شهید موسوی متعلق به همه امت و ملت اسلامی است.

در این مراسم شخصیت های و افراد متعددی از دولت ،نهادها ،گروهها و طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی برای عرض تسلیت به آقای دکتر موسوی و خانواده معظم شهید آمده بودندکه از جمله آنها دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهور، دکتر حسینی وزیر ارشاد، دکتر الهام سخنگوی دولت، میر تاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور، زریبافان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ،دکتر موالی زاده معاون وزیر کار و امور اجتماعی ،دکتر جاسم جادری مشاور دکتر حسن روحانی ،دکتر عباس حیصمی و نمایندگان اهواز، آبادان ودشت آزادگان نیز حضور داشتند.

 

منبع : ملاثانی


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار