شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
در پنجمین روز از باران خاک بر خوزستان؛
بر اساس گفته منابع بهداشت و درمان در خوزستان، به دنبال وقوع گرد و غبار از روز جمعه تا صبح امروز سه شنبه، یک هزار و 530 نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: از ظهر روز جمعه تا هشت صبح روز سه شنبه، یک هزار و 94 نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در استان مراجعه کردند.

دکتر خجسته حسین نژاد افزود: از این تعداد 175نفر بستری در بخش، 22 نفر بستری ویژه ، 785نفر سرپایی و 124نفر بستری در اورژانس اعلام شده است و مورد فوتی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: این آمار مربوط به 37 مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار گرد و خاک از روز جمعه تا یکشنبه 359 نفر از شهروندان آبادان و خرمشهر و شادگان را راهی بیمارستان کرد.

علیرضا آموزنده بیان کرد: در آبادان 146 نفر برای درمان مشکلات تنفسی ناشی از گرد و غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 97 نفر سرپایی درمان و 49 نفر دیگر بستری و در خرمشهر نیز 30 نفر سرپایی درمان و 25 نفر دیگر بستری شدند.

وی تصریح کرد: همچنین 138 نفر از شادگان به مراکز درمانی مراجعه کردند که 14 نفر از آنها بستری و 124 نفر با درمان سرپایی راهی منزل شدند.

شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات درمانی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

نوروز سواری رئیس شبکه بهداشت و درمان شوش نیز گفت: از 30 آذرماه تا یکم دی ماه تعداد 45 بیمار به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان شوش مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه یکم و دوم دی ماه نیز تعداد 32 نفر از شهروندان شوش که به دلیل شدت و گرد و خاک با مشکل تنفسی مواجه شده بودند به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

گرد و غبار از روز جمعه تا امروز دوشنبه با منشا کانون های داخلی و خارجی استان را فرا گرفته و مشکلات زیادی را مردم ایجاد کرده است.

تراکم ریزگردها در سوسنگرد روز شنبه در بیشترین سطح خود به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید و روز جمعه نیز غلظت ریزگردها در اهواز دربالاترین رکورد خودبه بیش از 53برابر حد مجاز رسید.

غلظت گرد و خاک در بسیاری از شهرهای خوزستان در روز شنبه سبب تعطیلی مدارس 17 شهرستان و ادارات 11 شهرستان و در روز یکشنبه نیز سبب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی 21 شهرستان شد و ساعات اداری برخی شهرستان ها را نیز با 2 ساعت تاخیر در آغاز فعالیت مواجه کرد.

شاخص مجاز آلاینده ها 150میکرو گرم بر مترمکعب می باشد.


/ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار