شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
حسنوند در ارائه گزارش کمیسیون انرژی در خصوص اجرای قانون بودجه ۹۶:
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ۶ فاز پارس جنوبی که با ۳ میلیارد دلار تا پایان سال ۹۷ می‌تواند سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد بلاتکلیف مانده است.
فریدون حسنوند در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد بودجه گفت: برای وزارت نفت در بودجه 96 پیش‌بینی حدود 8 میلیارد دلار شده بود که سهم وزارتخانه از 14.5 درصد فروش نفت در نظر گرفته شد که طبق جدول سازمان برنامه و بودجه 7.5 میلیارد دلار صرف هزینه‌های جاری این شرکت خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چگونه قرار است این وزارتخانه که بخش اعظم بودجه کشور را تأمین می‌کند با یک میلیارد دلار توسعه خود را انجام داده و شاهد افزایش تولید نفت باشیم.

وزارت نفت بیش از یک و نیم میلیارد دلار به واسطه رفتار غیر قانونی سازمان امور مالیاتی تحت عنوان مالیات باید بپردازد

وی ادامه داد: وزارت نفت بیش از یک و نیم میلیارد دلار به واسطه رفتار غیر قانونی سازمان امور مالیاتی تحت عنوان مالیات باید بپردازد در حالی که وزارت نفت و شرکت ملی نفت از این موضوع معاف هستند و دیوان محاسبات نیز کتباً اعلام کرده این اقدام غیرقانونی است.

حسنوند همچنین گفت: دو هزار و 500 میلیارد تومان تحت اسناد خزانه از حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبارات مربوط به حوزه تملک دارایی وزارت نیرو تاکنون محقق شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علیرغم حمایت از صنعت برق مابه‌التفاوت قیمت تمام شده پرداخت نشده است؛ از اعتبار در نظر گرفته شده برای برق روستایی و تجدیدپذیر فقط 280 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌تواند با تولید 36 میلیون لیتر بنزین کشور را به خودکفایی رسانده و ارزآوری داشته باشد اما برای 260 میلیون دلار معطل مانده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: 6 فاز پارس جنوبی که با 3 میلیارد دلار تا پایان سال 97 می‌تواند سالانه 12 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد بلاتکلیف مانده است.

/خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار