اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۱۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از کانون های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز
محمود حجتی: امیدواریم تا حدود ۳ سال آینده اثرات مثبت این نهال ها در رابطه با بادشکن، فرسایش خاک و جلوگیری از ریزگردها مشخص شود.
شوشانمحمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از کانون های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز گفت: سازگاری طبیعت با آنچه که کارشناسان امر ارزیابی کرده بودند منطبق بوده است و نهال هایی که در اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری غرس شده بود وضعیت مطلوبی را پشت سر گذاشته اند.

حجتی افزود: امیدواریم  تا حدود ۳ سال آینده اثرات مثبت این نهال ها در رابطه با بادشکن، فرسایش خاک و جلوگیری از ریزگردها مشخص شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مسئولین استانی اعم از استاندار، مدیران سازمان جهاد کشاورزی و جهاد نصر در حرکتی جهادی با نگاهی مانند شب های عملیات شبانه روز کار کردند.

حجتی با بیان اینکه کارهای نهایی از جمله عبور از خط لوله پالایشگاه آبادان تا دو روز آینده صورت می گیرد و به تالاب منصوریه کانال کشی صورت می گیرد افزود: این کار تا به امروز یک مهندسی مدرن بوده است.

وی اظهار کرد: طول کانال کشی تا کنون ۴۷ کیلومتر بوده است و عبور از راه آهن، جاده، خطوط نفت و گاز مختصات ایمنی و مهندسی مخصوص به خود را نیاز داشت که خوشبختانه همه این کارها با موفقیت صورت گرفته است و  جا دارد از تمام نیروهای مشغول در این بخش ها که بستر را برای عملیات به موقع فراهم کردند تشکر کنم.

حجتی اظهار کرد: احداث این کانال علی رغم این زمان کم و وجود موانع مختلفی مانند خط راه‌آهن، لوله‌های نفت و گاز و آب، یک شاهکار مهندسی است. حجم عملیات با توجه به طول 47کیلومتری مسیر بسیار زیاد است. 
  
وی بیان کرد: با این زیرساختی که انجام شده است و حضور نیروهای مردمی و بسیجی، اقدامات انجام گرفته در بحث تامین نهال مورد نیاز و تخصیص منابع لازم افق روشنی در مقابل ما قرار می‌دهد تا کار نهال کاری و مرطوب سازی اراضی فوق بحرانی منطقه جنوب شرق اهواز را امسال به اتمام برسانیم. 
  
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده با امتداد این کانال، آب را به سمت مارون، هندیجان و زهره برسانیم تا منشا ریزگردها که عمدتا در مناطق شرق و جنوب شرق اهواز است را با یک برنامه میان مدت عملیات بیولوژیک در بحث مرطوب سازی اراضی و کشت نهال مهار کنیم. با اانجام این کارها امیدواریم در بلند مدت شاهد کاهش و حذف ریزگردها از این مناطق باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه یادآور شد: با این زیر ساخت ها، تجهیزات و امکانات و مقدمات فراهم شده بتوانیم این منطقه فوق بحرانی را که بیش از ۴۰ هزار هکتار می باشد نهالکاری و مرطوب سازی کنیم.

حجتی اظهار کرد: تالاب منصوریه و هور شریفه  که جزء برداشت های اصلی ریزگردها هستند، باید به تدریج مرطوب سازی شوند و در سال های آینده به سمت رودخانه مارون، زهره، هندیجان  که دیگر منشاء ریزگردها در جنوب شرق و شرق هستند برویم.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment به عمل کار برآید ... امیدوارم این آمد و شدهای مسوولین صرفا ظاهرسازی نباشه چراکه مردم خوزستان تا یه حدی میتونن صبر کنن .. دارن سرمایه خوزستانو میبرن جای دیگه اونوقت ما تو ابتدایی ترین حقوق خودمون موندیم ..
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment اي دله باوز نكن .
با گرماي سوزان خوزستان كدام درخت بدون آب زنده مي مونه كه نهال كاري ها تا سه ساله ديگر جواب بده .
مگر سال گذشته نمادين نهال كاري نشد چي شد ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment عزیزم هم استانی خوبم
مردم شریف استانم
تاسه سال دیگه کی زنده است کی مرده
وعده های تو خالی
تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
خوشبینانه اینه که باران ببارد زمین ها اباد شوند و درختان به بار بنشیند تاشاید این درختان اگر تا ان موقع حاصلی دادند جلوی ریزگردها را بگیرند تا اون موقع استان عزیزم خوزستان خالی از سکنه شده و فقط دورنمایی از خاک و رمل باید در ان شاهد بود
خوزستاننم یادت بخیر
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment گفتند تا سه سال آینده وقتی درختان رشد کردند مانع از ورود ریز گردها خواهند شد
کی مرده کی زنده است

جناب آقای بابک جهانبخش مردم نجیب و شریف خوزستان از جناب عالی تقاضایی دارند که امیداریم محقق گردد

تغییر نام اهنگ ی ساعت فکر راحت را بنام خوزستا نامگذاری کنید
یه استان متروکه شدم باقیه عمرو با خودم کنار میام تا که تمومشه
خاک های رو قلبم میگه سرمایه ام گذشت دیگه چیزی نمونده که حرومشه

شدم یه شهر نیمه جون ویرونیمو کسی ندید فقط میخواستن که پول بدم
یه عمر حواسم به همه بوده ولی بی دقدقه گذشتن از حاله خرابم
من چه به جنگم چه نجنگم کل این استانو باختم
چه بمونم چه نمونم از خودم همه کشور رو ساختم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment عروسکا!عروسکا! کجایین/مادر بزرگ،هادی ،هدا بیایین بیایین(یاد کارتون دهه60،هادی وهدا)
comment
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
comment
0
0
comment سلام . کاش میگفتن چ جور نهالی کاشته شده ، دوباره درخت بیعار نباشه ک رشد کمی داره ، خیلی درختای دیگ هم هس ک فیلترای خوبین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار