اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
دبیر کارگروه زلزله گفت: به زودی قانون ساخت و ساز در حریم گسل ها تدوین شده و ساخت مراکز مهم در محدوده گسل ها، تنها با مجوز قانونی صادر می شود.
علی بیت اللهی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگروه ملی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه و شهرسازی در سرسرای گیت بوستان در اهواز، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این نشست تصویب شد در مناطق پرخطر شهری خوزستان، حریم گسل های شهری با هدف اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش مخاطرات زلزله تعیین شود. 

وی ادامه داد: همچنین مجوز ساخت ساختمان های مهم مانند بیمارستان ها و برج ها، مدارس و نیز تاسیس مراکز خطرزا مانند پمپ های گاز و بنزین از شهرداری سلب، و با تدوین قانون از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی صادر خواهد شد. 

دبیر کارگروه زلزله افزود: در این نشست همچنین تصویب شد در مکان هایی که خطوط لوله نفت و گاز از حریم گسل ها می گذرند، مقاوم سازی صورت گیرد تا خطرات ناشی از آن شهرها را تهدید نکند. 

وی با اشاره به لزوم آموزش عمومی درخصوص رفتار درست در برابر زلزله بیان کرد: مقرر شد صدا و سیمای مرکز خوزستان کلیپ های آموزشی و آمادگی عمومی در برابر زلزله که توسط کارگروه ملی زلزله تهیه شده را به صورت میان برنامه پخش کند. 

وی تاکید کرد: بسیاری از صدمات در هنگام زلزله، ناشی از ندیدن آموزش و نداشتن رفتار مناسب در زمان بحران است به همین دلیل تلاش داریم با آموزش عمومی این تلفات کمتر شود. 

بیت اللهی درخصوص قانون ساخت و ساز در مناطق پرخطر شهری گفت: هسته مرکزی با محوریت ستاد بحران کشور تشکیل شده و اطلاعات جمع آوری شده متخصصان تحویل شورای هماهنگی خوزستان می شود تا پس از تایید در استان، به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال و به صورت قانون تدوین شود. 

علی اژدری مدیرکل زلزله شناسی جنوب غرب کشور نیز اظهار کرد: شورای هماهنگی خوزستان با کمک سازمان زلزله شناسی خوزستان، گسل های خطرزا را شناسایی و حریم گسل ها در شهرهای بزرگ خوزستان را به منظور کاهش خطرات زلزله تعیین و برای تدوین قانون به سازمان زلزله شناسی کشور ارسال می کند.

کارگروه ملی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه و شهرسازی روز چهارشنبه با حضور رییس مرکز زلزله نگاری کشور و دبیر کارگروه زلزله در اهواز برگزار شد.


/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار