شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان این‌که ایرادی به قرآن مطلا که با هزینه شخصی تهیه شده وارد نیست، گفت: همان‌طور که ممکن است شخصی پولش را در تایلند هزینه کند، شخص دیگری هم می‌تواند خرج قرآن مطلا کند.
ایلنا نوشت: حجت‌الاسلام حسن نوروزی در واکنش به حواشی ایجاد شده در ارتباط با رونمایی از یک قرآن مطلا، به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و گفت: در زمان امیرالمومنین، فردی خدمت ایشان حاضر شد و گفت یاعلی، این پرده مزین روی کعبه هیچ فایده‌ای ندارد. باتوجه به آن‌که در شرایط جنگ هستیم، اجازه دهید این پرده را بفروشیم و خرج رزمندگان اسلام کنیم.

وی افزود: امیرالمومنین در پاسخ به این صحابه خود فرمودند آیا این پرده در زمان پیغمبر (ص) نیز روی کعبه بود؟ آن فرد پاسخ مثبت داد. حضرت فرمود آیا پیغمبر پرده را جمع کرد؟ آن صحابه پاسخ منفی داد. بنابر این امیرالمومنین فرمودند بگذارید این پرده به حال خود بماند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اتکا به نتیجه‌گیری از این روایت، به موضوع رونمایی از قرآن مطلا اشاره کرد و گفت: امروز هم باید ببینیم این قرآن با هزینه شخصی تهیه شده یا دولتی. باتوجه به آن‌که این قرآن قطعاً با هزینه شخصی تهیه شده، ایرادی به آن نیست.

نماینده اصولگرای بهارستان و رباط‌کریم در مجلس خاطرنشان کرد: با این حساب همان‌طور که ممکن است کسی دارایی و پولش را در تایلند هزینه کند یا به دریا بریزد، ممکن است کسی هم بخواهد پولش را برای تهیه قرآن مطلا به‌کار ببرد و دین خود را به قرآن ادا کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در واکنش به برخی انتقادها نسبت به آن‌که در شرایط اقتصادی امروز و باتوجه به تاکیدات فراوان بر رعایت اقتصاد مقاومتی، این هزینه‌ها اضافی است، گفت: در این صورت باید بگوییم مسجد نیز نسازیم، مصلی نسازیم و همه‌چیز را تعطیل کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: اگر این قرآن با هزینه شخصی تهیه شده، ایرادی نیست؛ چرا که افراد این اختیار را دارند که با اموال خود آن‌چه می‌خواهند انجام دهند تا بتوانند فرهنگ، میراث و هنر اصیل لایرانی-اسلامی را حفظ کنند.

نوروزی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حدیث مورد اشاره با ماجرای قرآن مطلا، باتوجه به آن‌که در روایت اشاره‌ای به اموال شخصی نشده بود، گفت: تاکیدم این بود که اگر زینتی به کعبه آویزان شود، حرام نیست. بنابر این قرآن هم که بالاتر کعبه و ثقل اکبر است، این‌طور تمجید شود، ایرادی نیست.

منبع: ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار