شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
مدیرعامل موسسه جهاد نصر:
مدیرعامل موسسه جهاد نصر با بیان اینکه کار احداث کانال آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز پایان رسیده است، گفت: اکنون احداث شبکه‌های فرعی و ایستگاه‌های پمپاژ از این کانال در حال انجام است.
یدالله شمایلی در حاشیه بازدید معاون هماهنگی معاون اول رئیس جمهور از طرح‌های مقابله با ریزگرد در کانون‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین روند پیشرفت فیزیکی عملیات آبرسانی به این کانون‌ها اظهار کرد: کانال آبرسانی مهندس شریفی،‌ آب را از رودخانه کارون به عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز و هورهای شریفیه و منصوریه انتقال می‌دهد. 
  
وی ادامه داد: این کانال آبرسانی به طول 47.2 کیلومتر از موانع زیادی نظیر نهر بحره، نهر مالح، کانال کوت امیر، خط ریلی اهواز – بندر امام، جاده خسروی، لوله‌های نفت و گاز و ... گذشته است. خوشبختانه عملیات احداث این کانال به پایان رسیده است و آب مورد نیاز برای مرطوب‌سازی عرصه‌های فوق بحران و آبیاری نهال‌های کشت شده توسط منابع طبیعی تأمین شده است. 
  
مدیرعامل موسسه جهاد نصر تصریح کرد: مرحله اول کار این موسسه در طرح مقابله با ریزگردها در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز با احداث این کانال آبرسانی به اتمام رسید. مرحله بعدی احداث کانال‌های فرعی و ایستگاه‌های پمپاژی است که باید آب را از این کانال آبرسانی به عرصه‌های فوق بحرانی منتقل کند. 
  
شمایلی ادامه داد: کار احداث کانال‌های فرعی و ایستگاه‌های پمپاژ نیز از هفته گذشته شروع شد و همچنان امیدواریم که هر چه سریعتر به نتیجه برسد. برای احداث این کانال آبرسانی و همچنین شبکه‌های فرعی و ایستگاه‌های پمپاژ، سال گذشته و امسال 60 میلیارد تومان تخصیص داده شد که نزدیک به 50 میلیارد تومان آن را دریافت کرده‌ایم و مابقی آن را نیز تا پایان سال جاری دریافت می‌کنیم. 



















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار