اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد:
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت : در حال رایزنی با چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پرواز آبادان به اروپا هستیم تا شاهد حضور گردشگران و سرمایه گذاران در این منطقه باشیم .
اسماعیل زمانی امروز چهارشنبه (11 بهمن ماه) در نشست خبری که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد با بیان اینکه سوابق هنری و فرهنگی آبادان در گذشته معرفی شده است، اظهار کرد : این سوابق با تمدن جدید شکل گرفته و فرهنگ مردم این شهر با فرهنگ جدید بشری عجین شده است به طوری که نوترین و بهترین مسایل فرهنگی در این شهر به منصه ظهور می رسد.

وی افزود : این منطقه می‌تواند ظرفیت پایلوت مسایل مختلف فرهنگی، هنری، گردشگری و سرمایه گذاری در کشور باشد و آن را به سایر نقاط کشور منتقل کند.

زمانی، به بودجه های فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: اخیرا نیز بودجه های فرهنگی و هنری در منطقه آزاد اروند رشد خوب و قابل قبولی داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم در راستای توسعه فرهنگی و هنری منطقه به سمت پایلوت شدن پیش برویم و تشکیل اداره کل ارشاد منطقه آزاد اروند نیز در همین راستا بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: برگزاری جشنواره های هنری نیز در ارتقای فرهنگی جامعه نقش دارد و انتظار جامعه را برای رشد و توسعه بیشتر می‌کند و توجه و عمق نگاه مردم را افزایش می‌دهد.

وی از اختصاص برنامه های جزئی و کلان برای توسعه در منطقه خبر داد و بیان کرد : پروژه های اجرایی در حوزه های مختلف جزئی و کلان مشخص شده است، همچنین پروژه های زیر ساختی مختلفی را در حال اجرا داریم اما این پروژه ها زمانی به چشم میاید که به نتیجه برسد.

زمانی با اشاره به اطلاع رسانی اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه های عمرانی شهری و روستایی، فرهنگی، هنری، گردشگری و سرمایه گذاری، اظهار کرد : تلاش می‌کنیم اقداماتی که از سوی سازمان بصورت جزئی و کلان در منطقه به انجام می رسد اطلاع رسانی شود و در این زمینه اصحاب رسانه باید مزایای این منطقه را مانند معافیت های مالیاتی اطلاع رسانی کنند تا مردم از این حقوق خود آگاه شده و مطالبه گر آن باشند.

وی از برقراری پرواز آبادان به اروپا در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت : لغو روادید اتباع خارجی در منطقه به معنای عدم کنترل نیست زیرا زیرساخت های کنترلی در منطقه موجود است. همچنین به دنبال مذاکره با شرکت های هواپیمایی هستیم تا پروازی از آبادان به اروپا داشته باشیم و اتباع اروپایی بتوانند راحت تر به منطقه آزاد اروند سفر کنند و در این منطقه شاهد حضور گردشگران و سرمایه گذاران اروپایی باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برقراری پرواز آبادان به اروپا را یک رویداد مهم برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در منطقه دانست و افزود: بعد از این اتفاق رخدادها و کنفرانس های بین المللی نیز می‌تواند در منطقه آزاد اروند برگزار شود که این موضوع گردشگری را در حوزه های مختلف تقویت می‌کند.

وی ادامه داد : گردشگری و کسب و کار خرد دو حوزه مهم و زودبازده در بحث رونق اقتصادی هستند که می توانند باعث اشتغالزایی فراوانی در منطقه شوند.

زمانی تصریح کرد : مدیران منطقه آزاد اروند موظف هستند در همه امور اطلاعات درست و دقیقی را در اختیار مردم قرار دهند چراکه مردم حق دارند از حقوق خود مطلع شوند و هر چقدر که سطح آگاهی مردم بالا برود آنها دیگر فریب ظاهر کاری ها را نمی خورند و از سطحی نگری دور می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت : ما در بحث اطلاع رسانی دارای ضعف های بسیاری هستیم و برای آبادان و خرمشهر آرزوهای فراوانی داریم اما همه آنها برآورده نمی شوند زیرا زمانی این آرزوها برآورده می شوند که ما برای آنها برنامه هایی را تدوین کرده باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

همچنین در این نشست موعود شمخانی ، معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در حوزه عمرانی در روز ۲۱ بهمن ماه امسال با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور چندین پروژه عمرانی را کلنگ زنی می‌کنیم که سازه بال شمالی بیمارستان آیت الله طالقانی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، تجهیز بیمارستان ۳۲ تخت خوابی اروند کنار به مبلغ ۸ میلیارد تومان، افتتاح دو مدرسه در روستاها و افتتاح پروژه بهسازی چمن و شبکه فاضلاب روستاها از جمله این پروژه ها است.

وی افزود : تجهیز و راه اندازی بارانداز تجاری شلمچه نیز در برنامه ما است. همچنین کلنگ زنی تکمیل ساحل سازی اروند صغیر به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در عرض یک سال و نیم انجام می‌شود که طی این برنامه منطقه اروند صغیر بسیار بهتر و زیباتر از اروند حال حاضر می‌شود.

شمخانی به پروژه اتصال راه آهن شلمچه به بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت : این پروژه نیز در این روز کلنگ زنی می‌شود که بعد از اتمام آن شهرک های صنعتی خرمشهر و آبادان به راه آهن کشور متصل می‌شوند.

معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد :همچنین در این روز پروژه فاز دوم ترمینال فرودگاه آبادان به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان، بهسازی معابر عمومی در روستاها و تعدادی پارک در شهر کلنگ زنی می‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار